bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
ایرانجوان و هیات فوتبال باز هم در مسیر اختلافات؛
بدهی به هیات فوتبال استان، جدید‌ترین مشکل این روزهای مدیریت باشگاه ایرانجوان است. بدهی که مشخص نیست دقیقا چند میلیون تومان است.
ماجرای ثبت نشدن قرارداد بازیکنان جدید چه بود؟بامداد جنوب - علی تنگستانی:
بدهی به هیات فوتبال استان، جدید‌ترین مشکل این روزهای مدیریت باشگاه ایرانجوان است. بدهی که مشخص نیست دقیقا چند میلیون تومان است.
تا شروع نیم‌فصل دوم لیگ دسته 2 کشور چیزی نمانده است و ایرانجوان در اولین بازی خود در نیم‌فصل دوم به مصاف تیم داماش خواهد رفت. دیداری که برای حمید کللی‌فرد و کادر مدیریتی باشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه آنها برای ماندن در لیگ 2 باید از همه بازی‌ها سربلند خارج شوند به‌ویژه در بازی‌های خارج از خانه که می‌تواند چالشی جدی برای کللی‌فرد و شاگردانش به همراه داشته باشد اما همانطور که مدت‌ها پیش گفتیم، مشکلات مالی ایرانجوان از پیشرفت این تیم جلوگیری کرده است و تقریبا هر مربی که به این تیم آمده به‌خاطر این مشکلات نتوانسته ثبات تیم را حفظ کند. تازه‌ترین مشکلی که این روزها ایرانجوان را درگیر خود را کرده است، مساله بدهی این باشگاه به هیات فوتبال استان است که باعث شده این باشگاه نتواند قرارداد بازیکنان جدید خود را به ثبت برساند. 

مساله‌ای که در این هفته در برنامه فوتبال بوشهری مطرح شد و دو طرف حرف‌هایی زدند که با هم در تناقض بود. در ابتدا به صحبت‌های کیوان هاشم‌زاده، قائم‌مقام مدیرعامل باشگاه می‌پردازیم که معتقد است که هیات فوتبال باید در این روزها همکاری بیشتری با آنها داشته باشد:
وی در ابتدا در مورد وضعیت باشگاه ایرانجوان، گفت: ایرانجوان مسائلی پیرامون آن وجود دارد که با همه زحماتی که علی وزیری داشت ایشان کار را به ما سپردند. حضور ما در این شرایط سخت ایرانجوان برای کمک بود‌، با مذاکراتی که با حمید کللی‌فرد مرد با تجربه فوتبال بوشهر داشتیم، او هم ریسک و فداکاری کرد تا در این روزهای بحرانی به کمک تیم شهرش بیاید. از روزی که حمید کللی‌فرد آمده‌، تغییرات چشمگیری در مسائل فنی تیم به‌وجود آمده است. در سه چهار هفته اول بازی‌های سختی داریم اما امید داریم در بازی‌های شش امتیازی با حمایت هواداران بتوانیم در لیگ 2 باقی بمانیم.

اما صحبت‌های اصلی هاشم‌زاده از این اینجا آغاز می‌شود. قائم‌مقام باشگاه ایرانجوان در مورد خرید بازیکنان جدید، گفت: با نظر سرمربی جدید تیم بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفته‌ایم. امیدواریم با حضور این بازیکنان شناخته شده و با تجربه بتوانیم در جدول حرکت کنیم اما در این راه یک مشکل به‌وجود آمده که باید مطرح کنم. هیات فوتبال بابت سه درصد حق خودشان از ایرانجوان طلبکار است، متاسفانه چند‌بار با نجفی رئیس هیات فوتبال استان تماس گرفته‌ام و در حالی که پشت خط ایشان هم رفته‌ام اما هنوز موفق نشده‌ام با او صحبت کنم. البته به نجفی حق می‌دهم که حق هیات فوتبال را طلب کند‌. قبول دارم باشگاهی مانند ایرانجوان بدهی دارد و باید بدهی خود را به هیات فوتبال پرداخت کند اما شرایط این تیم مردمی را هم در نظر بگیرند. از کجا مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان بابت بدهی سنوات گذشته به هیات را یکجا پرداخت کنیم؟! انتظار داریم کمک حال ما باشند. ما تاکنون نتوانسته‌ایم قرارداد مربیان و بازیکنان جدید را ثبت کنیم و اگر این چهار یا پنج بازیکن برای بازی امروز کارت آنها صادر نشود به احتمال فراوان یک شکست سنگین در انتظار ایرانجوان است. حتی هواداران ما قصد داشتند برای اعلام گلایه خود به استانداری بروند اما من خواهش کردم این کار را نکنند. آقای فرماندار و معاونان عمرانی و سیاسی استاندار قول همکاری داده‌اند. ما می‌توانیم مقداری از بدهی‌های خود به هیات فوتبال را تا پایان سال پرداخت کنیم اما الان ۱۵۰ میلیون تومان بدهی به هیات واریز کردن کار سختی است و دوستان باید در نظر بگیرند این تیم مردمی شرایط حساسی دارند‌. این همه بدهی مربوط به سنوات گذشته بوده و تا آنجا که من اطلاع دارم مبلغ امسال چیزی حدود پنج میلیون تومان بوده است. بالاخره هیات فوتبال حق دارد که پولش را طلب کند اما امیدوارم آقای نجفی مانند گذشته به ایرانجوان کمک کند تا صبح شنبه این مشکلات حل شود.
ماجرای ثبت نشدن قرارداد بازیکنان جدید چه بود؟
البته هیات فوتبال هم از این مساله کوتاه نیامد و به سخنان کیوان هاشم‌زاده واکنش نشان داد. علی احمدی‌پو، مدیر روابط عمومی هیات فوتبال بوشهر پیرامون ثبت نشدن قرارداد بازیکنان جدید ایرانجوان، گفت: همه مدارک موجود است و اگر نیاز باشد آنها را در سایت هیات فوتبال انتشار می‌دهیم تا میزان دقیق بدهی‌های باشگاه ایرانجوان بوشهر به هیات فوتبال مشخص شود. جناب هاشم‌زاده در رادیو بوشهر عنوان کرده‌اند که سه درصد قرارداد بازیکنان ایرانجوان پنج میلیون تومان است اما من اعلام می‌کنم سه درصد قرارداد بازیکنان امسال بین ۴۷ تا ۵۰ میلیون تومان است. بالغ بر پنج میلیون تومان بدهی بابت عوامل برگزاری مسابقات امسال بازی‌های بزرگسالان ایرانجوان است. نزدیک به 700 میلیون تومان بدهی باشگاه ایرانجوان به هیات فوتبال استان در چند سال اخیر است که ما بارها نامه‌نگاری کرده‌ایم و همه مدارک آنها موجود است.

با سخنانی که هر دو طرف زدند می‌توان به این نتیجه رسید که اختلافات بیشتر از آن است که فکرش را می‌کنیم. البته طبق خبرهای رسید. فعلا مشکل ثبت قرارداد‌ها به‌صورت موقت حل شده است ولی نمی‌توان این انتظار را داشت که هیات فوتبال از حقوق خود بگذرد. البته این برای اولین‌بار است که مسوولان ایرانجوان و هیات فوتبال بر سر بدهی‌ها دچار اختلافاتی شده‌اند. آنها حدود دو سال پیش هم بر این سر این موضوع بحث‌هایی داشتند که هیچ‌وقت حل نشد اما بهتر بود که این مسائل رسانه‌ای نمی‌شد و مسوولان باشگاه و هیات فوتبال با یک جلسه درون فوتبالی این مساله را حل و فصل می‌کردند. با صحبت‌هایی که طی چند روز اخیر از سوی دو طرف گفته شده، می‌توان فهمید که اختلافی نسبتا شدید میان هیات فوتبال بوشهر و ایرانجوان وجود دارد که می‌تواند در آینده مشکلاتی دیگری را به‌وجود آورد.

نام:
ایمیل:
* نظر: