bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اعلام کرد با توجه به ضریب نفوذ 99 درصدی گاز شهری و 95 درصدی گاز مناطق روستایی این استان از جمله استان‌های برخوردار کشور در امر گاز‌رسانی معرفی می‌شود.
مسلم رحمانی با اشاره به این‌که از 37 شهر استان بوشهر به 36 شهر و از 407 روستای بالای 20 خانوار بر اساس مصوبه وزارت نفت و شورای اقتصاد تاکنون به 397 روستای استان گازرسانی شده است و تلاش می‌شود تا پایان سال همه 10 روستای واجد شرایط باقیمانده از نعمت گاز برخوردار شوند، یادآور شد: این درحالی است که گناوه صد درصد از جمعیت شهری و افزون بر 98 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از شبکه گاز برخوردارند. تاکنون 17 هزار و 108 انشعاب در شهرستان گناوه نصب شده که از این میزان 11 هزار و 877 انشعاب در شهرها و پنج هزار و 231 انشعاب در روستاها نصب شده است.

رحمانی با اشاره به این‌که در زمان حاضر 13 هزار و 397 خانوار در شهرستان گناوه از خدمات گازرسانی استفاده می‌کنند، افزود: در سال‌های اخیر همه تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم به‌کار گرفته‌ایم تا ضمن توسعه زیرساخت‌های گازرسانی در استان بوشهر، در مسیر ارتقای رفاه و رضایتمندی آنان گام برداریم.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به روان‌سازی در روند اشتراک‌پذیری در استان بوشهر، گفت: پیرو هماهنگی های به عمل آمده با بانک ملت موفق به گرفتن مجوز نزدیک به 10 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه لوله‌‌کشی گاز منزل و خرید لوازم گازسوز در قالب وام 20 میلیون ریالی با نرخ کارمزد چهار درصد تا سقف 200 میلیارد ریال شدیم. استان بوشهر تنها استان کشور است که موفق به گرفتن مجوز پرداخت تسهیلات یاد شده در این حجم گسترده به مردم شده است.

این مقام مسوول با تاکید بر این‌که در زمان حاضر 13 میلیارد مترمکعب گاز سالانه در بخش فروش خانگی، تجاری، عمومی و صنعتی در استان بوشهر فروش می‌شود و در این بخش استان رتبه پنجم و در بخش فروش گاز به صنعت با توجه به صنایع پارس جنوبی رتبه دوم کشور را دارد، ادامه داد: در دولت یازدهم بر اساس بند ق تبصره2 بودجه سال 93 پیشنهاد داده شد از محل ظرفیت صرفه‌جویی استفاده از گاز به جای سایر سوخت‌ها گازرسانی به شهرها و روستاها انجام شود که در استان بوشهر این کار انجام شد و این پروژه‌ها از محل صرفه‌جویی سوخت مایع تامین اعتبار شده است. بر اساس مصوبه شورای اقتصاد از محل بند «ق» در سال 95 مبنی بر گازرسانی به 21 هزار صنعت در سطح کشور سهم استان بوشهر 185 واحد صنعتی به غیر از شهرک‌های صنعتی بود که در زمان حال از این تعداد 126 واحد صنعتی در استان گازرسانی شده‌اند.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر در پایان با بیان این‌که در زمان حاضر 198 هزار انشعاب در این استان نصب و177 هزار مشترک از نعمت گاز استفاده می‌کنند که با وجود آلودگی کمتر گاز نسبت به نفت، ایمنی و استمرار موجود در گازرسانی نسبت به سایر سوخت‌ها ولی هنوز در استان ظرفیت خالی اشتراک وجود دارد، بیان کرد: تاکنون شش هزار و 700 کیلومتر شبکه‌گذاری، 400 کیلومتر خط تغذیه و انتقال در شهرها و روستاهای استان بوشهر انجام شده است و بر این اساس تا نیمه سال آینده توسعه فراگیر بر اساس قوانین و مقرارات در استان به پایان می‌رسد.

برچسب ها: نفوذ گاز ، روستایی ، گاز
نام:
ایمیل:
* نظر: