bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۷
جنجال مجدد نماینده مجلس این‌بار در ورزشگاه سراجی؛
شیخ خدری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم روز دوشنبه بار دیگر صدای خود را بلند کرد ولی نه در مجلس شورای اسلامی، بلکه در ورزشگاه شهر گناوه.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
شیخ خدری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم روز دوشنبه بار دیگر صدای خود را بلند کرد ولی نه در مجلس شورای اسلامی، بلکه در ورزشگاه شهر گناوه. صدای او برای اعتراض به داور مسابقه و سرمربی خوشنام پرسپولیس گناوه بلند شده بود. ولی آیا آنها مستحق چنین رفتاری بودند؟
اگر بگوییم فوتبال ایران از سیاست جداست، خودمان را گول زده‌ایم.

 در طول سال‌های گذشته سیاسیون زیادی در فوتبال دخالت کرده‌‌‌اند تا بتوانند از این طریق به جایی و نامی برسند، اتفاقی که البته به سود آنها و به ضرر باشگاه‌های فوتبال تمام شده است و در اکثر مواقع، این سیاسیون بودند که به درجات بالاتر می‌رسیدند و سهم باشگاه‌ها فقط سقوط و نابودی بود. حالا دیگر دخالت مسوولان و سیاسیون در فوتبال کشورمان به یک امر عادی تبدیل شده است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. گزارش امروز ما، شرح حالی از وقایع روز دوشنبه در ورزشگاه شهید سراجی شهر گناوه است که سرشار از نکات منفی است و دخالت‌های اضافی سیاسیون در فوتبال است. همانطور که می‌دانید، تیم پرسپولیس گناوه، در هفته اول نیم‌فصل دوم بازی‌های لیگ دسته 2، در ورزشگاه خود با نتیجه 2بر یک شکست خورد تا نادر جعفری یکی از 12 فینال خود را با باخت سپری کند اما همانطور که گفتم، پس از این اتفاقاتی افتاد که به هیچ عنوان به‌نفع فوتبال گناوه نبود. شیخ خدری، نماینده مردم گناوه در مجلس شورای اسلامی که در این سال‌ها همواره از تیم پرسپولیس گناوه حمایت می‌کرد و برای دیدن بازی‌های این تیم به ورزشگاه می‌آمد در یک اتفاق عجیب، پس از شکست کارهای ناشایستی انجام داد که به‌خوبی نشان داد چرا فوتبال باید از سیاست جدا باشد. 
به گزارش شاهدان، پس از پایان نیمه اول بازی، شیخ خدری عنان از کف باخته، در راهرو راه را بر داوران بست و در حالی که در اتاق داوران قفل شده بود، با به‌کار بردن کلماتی مانند «داور شرط‌بندی» و «اگر گذاشتم داوری کنید عمامه را زمین می‌زنم» داوران را در آغاز نیمه دوم با فشار روانی روانه زمین کرد. حرکتی که می‌تواند تبعات بسیار منفی برای تیم پرسپولیس گناوه راه داشته باشد، چراکه یک نماینده مجلس به هیچ عنوان اجازه ندارد در رختکن داوران را تهدید کند. (البته در روزهای اخیر، تصاویری از نمایندگان مجلس پخش شده است که باعث شده حرکات نماینده حوزه شمال استان در مجلس، حرکت تازه‌ای نباشد). به هر حال داوران بازی به‌طور یقین، این مساله را به فدراسیون فوتبال گزارش خواهند داد و مطمئنا فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی، جریمه‌های را در نظر خواهد گرفت. حالا اگر فدراسیون فوتبال جریمه‌ای برای پرسپولیس گناه در نظر گرفت، آیا آقایان این جریمه را برگردن می‌گیرند؟ آیا آنها که ادعای بزرگی دارند، نمی‌دانستند که این حرکات می‌تواند تبعات سنگینی برای تیم گناوه‌ای داشته باشد؟ به هر حال وقتی پای سیاسیون به فوتبال باز می‌شود، باید منتظر چنین اتفاق‌هایی باشیم. 

این تنها حرکت شیخ خدری در این بازی نبود. ایشان پس از پایان بازی، با سرعت به سمت سرمربی تیم، نادر جعفری رفت و به‌شدت از او به‌خاطر این باخت انتقاد و گلایه کرد. مربی که عمر خود را برای شکوفایی تیم پرسپولیس گناوه گذاشته، در زمانی که این افراد حتی نمی‌دانستند فوتبال چیست، با دست خالی تیم پرسپولیس را اداره می‌کرد و تا این تیم زنده بماند. روی سخن من با کسانی است که تا دیروز حتی یک ریال هم به پرسپولیس کمک نمی‌کردند ولی حالا که پولی برای حمایت به باشگاه داده‌اند، فکر کرده‌‌اند مالک اصلی باشگاه هستند. به هر حال، نادر جعفری سال‌هاست در این تیم سرمربیگری کرده است و همیشه سعی می‌کرد که تیمش را از حاشیه دور سازد که البته در این کار موفق بود. او با وجود همه کاستی که تیمش داشت، سعی می‌کرد از تمام پتانسیل‌های تیم استفاده کند تا پرسپولیس گناوه همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. او یکی از زحمت‌کش‌ترین مربیان بومی استانمان است که سال‌هاست در فوتبال فعالیت کرده است. حال بحث اصلی من این است که چطور یک نماینده که از فوتبال فقط نوشتن نام آن را بلد است، به خود اجازه می‌دهد که در کار کادر فنی دخالت کند و آنها را مورد نقد قرار دهد. این در حالی است که پرسپولیس در بازی روز دوشنبه عملکرد خوبی از خود نشان داده بود و بازی را تحت کنترل خود درآورده بود ولی با دو اشتباه عجیب، دو بار دروازه این تیم باز شد. به هر حال برای هر تیمی این اتفاق رخ می‌دهد که در یک بازی شکست بخورد ولی این‌که بدون در نظر گرفتن شرایط حساس تیم هر کس به خود اجازه دهد، به‌شدت مربی را تحت فشار قرار می‌دهد، در نوع خود عجیب است. آن هم در حالی که بسیاری از این افراد از فوتبال چیز زیادی نمی‌دانند. 

حال در بخش پایان گزارش به مساله‌ای می‌پردازیم که از مسائل قبلی از ناراحت‌کننده‌تر است. نادر جعفری نه تنها در بین مردم گناوه، بلکه در بین تمام فوتبال‌دوستان استان محبوبیت خاصی دارد، چراکه همانطور که گفتم، سال‌ها برای فوتبال استان زحمت کشیده است و با یک یا دو حرف ناپسند محبوبیت او کاهش نمی‌یابد. کاری که البته شیخ خدری در صدد انجام آن بود ولی به‌نظر می‌رسد در تکمیل آن ناموفق بود. این مسوول، پس از این‌که از ورزشگاه خارج شد، در مقابل هواداران تیم پرسپولیس گناوه گفته بود «رو به کس و ناکس زدم و دو میلیارد تومان هزینه کردم. بازیکنی خریده‌اند که توان پاس دادن ندارد» کاری به این ندارم که آیا واقعا او دو میلیارد به باشگاه پرسپولیس کمک کرده است یا خیر، اصل حرف من این است که چرا این فرد باسواد و البته با فرهنگ، می‌خواست هواداران پرسپولیس را علیه کادرفنی و نادر جعفری بلند کند. هوادارانی که سال‌هاست از نادر جعفری حمایت کرده و علاقه خاصی به این مربی با تجربه دارند. مطمئنا شیخ با این حرف می‌خواست محبوبیت خود را نزد هواداران بیشتر و محبوبیت کادرفنی را در بین آنها کمتر کند ولی فوتبال‌دوستان قطعا می‌دانند که باید از چه کسی حمایت کنند. 
به هر حال اتفاقی که پس از پایان این بازی رخ داد، چیزی جز نتیجه دخالت سیاست در فوتبال نیست. سیاسیون از هر راهی استفاده می‌کنند تا خود را نزد هواداران محبوب کنند ولی ما فوتبالی‌ها خوب می‌دانیم که ژن سیاسیون به ما نمی‌خورد.  

نام:
ایمیل:
* نظر: