bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۷
ضرورت پاسخگویی عبدالکریم گراوند به مردم به‌جای اتهام‌زنی؛
استان بوشهر اصلا اوضاع خوبی ندارد؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم. دلیل اول و آخر این اوضاع اسفناک و فلاکت‌بار وجود مدیران کم‌توان و ضعیف است که چیزی از الفبای اقتصاد نمی‌دانند. نیازی به نام بردن هم نیست.
متاسفانه گماشته‌های شما الفبای اقتصاد و سرمایه‌گذاری را هم نمی‌دانند، کسی را متهم به حاشیه‌سازی نکنید، به‌خاطر سقوط استان به تهِ جدول توسعه، لطفا پاسخگو باشید.

بامداد جنوب: استان بوشهر اصلا اوضاع خوبی ندارد؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم. دلیل اول و آخر این اوضاع اسفناک و فلاکت‌بار وجود مدیران کم‌توان و ضعیف است که چیزی از الفبای اقتصاد نمی‌دانند. نیازی به نام بردن هم نیست. وقتی فردی را که در دوره تصدی‌گری فرمانداریش پایین‌ترین نمره را در ارزیابی‌ها آورده برای جبران مافات و دینی که بر گردنتان است، پست می‌دهید، وقتی همان‌ها به شما سفارش می‌کنند تا کسی را به معاونت برکشید که دو کلمه اقتصاد نمی‌داند و به سرمایه‌گذار به مانند کیسه پول نگاه می‌کند و همه توجه و نگاهش به شهرداری‌ها و پیمانکارهاست، باید هم اوضاع این استان این اندازه خراب باشد.

باز هم متاسفانه کسی نمی‌خواهد برای شما حاشیه درست کند؛ اگر حاشیه نداشته باشید، اگر کارتان را درست انجام بدهید، اگر مدیرانی توانمند و دقیق انتخاب کنید که مردم برایشان اهمیت داشته باشند و نه فک و فامیل‌هایشان و دوستان پیمانکارشان، اگر همانگونه که وزیر کشور سفارش و توصیه کرد مشاورانی قوی و دلسوز داشتید که بدون حب و بغض به شما مشاوره می‌داد و شما را نسبت به مسائل جاری استان آگاه می‌کرد، نیازی نبود امروز کسی را متهم به حاشیه‌سازی کنید.

لطفا یا جسارت داشته باشید و حاشیه‌سازها را نام ببرید یا آن‌که استان را با این حرف‌ها به حاشیه نبرد. وقتی مدعی هستید که «بزرگ‌ترین وظیفه مدیریت ارشد استان ایجاد آرامش برای خدمت مسوولان به مردم است، زیرا حاشیه‌سازی‌ها مردم را از خدمت درست و صادقانه محروم می‌کند»، باید مصادیق آن را هم نام ببرید. تنها چیزی که ما در این استان مشاهده نکردیم، خدمت درست و صادقانه بود، قرار نیست یکی شعار بدهد که اگر از شهرداری‌ها پول گرفتید پدرتان را در می‌‌آورم و بعد خودش پدر شهرداری‌ها را در بیاورد و آنهایی را که تمکین نمی‌کنند تحت فشار قرار دهد، خدمت صادقانه وقتی انجام می‌شود که تخصص به همراه تعهد با هم جمع شوند، شما نگاهی به مدیران پیرامونی و گماشتگان خود کنید، کدام یک تخصص لازم را دارند، تعهدش بماند!!

در ادامه فرمایشات گهربار و تاریخی خود در پایان سفر پر از دستاورد خود به شهرستان جم که باید منتظر ایجاد صدها شغل برای جوانان این شهرستان باشیم، چنین سخن رانده‌اند: « بالاترین وظیفه خدمتگزاران نظام خدمت به مردم و ایجاد امید در جامعه است، جامعه نیازمند و تشنه خدمت است و با وجود مشکلاتی که شاهد هستیم باید همه مسوولان همت کنند در مسیر خدمتگزاری دچار خطا نشوند.» خوب برادر گرامی، آقای محترم، جناب استاندار عزیز، همه دوست دارند به مردم خدمت کنند، همه هم فکر می‌کنند در حال خدمت هستند اما این خدمت نیست که جایگاه استان در همه شاخصه‌های توسعه در آخر کشور باشد، امید هم با حرف زدن درست نمی‌شود، مردم واقعیت‌ها را می‌بینند و همه‌چیز را بر خلاف شما که در اتاقتان نشسته‌اید، با پوست و گوشت و استخوان‌شان لمس می‌کنند، امید نه برای مردم آب می‌شود و نه نان، همان جریان «بزک نمیر بهار میاد» را قرار نیست ما برای مردم تکرار کنیم. دیگر آن‌که «باید» نمانده که مسوولان کمر همت ببندند، بیش از 15 ماه است که در این استان حضور دارید و روز به روز شاخص‌های فلاکت و بیچارگی مردم بیشتر می‌شود. 

دیگر این‌که درست است که انسان جایز الخطا بوده و معصوم نیست اما وقتی مدیر منصوب شما هیچ تخصصی در حوزه کاری‌اش ندارد و صرفا به واسطه دینی که شما بر گردن دیگران داشتید، آنها را در این پست قرار داده‌اید باید هم انتظار خطا داشته باشید.
در ادامه این حرف‌ها را هم نماینده دولت در استان بر زبان جاری و ساری کرده‌اند: «ایجاد فضای آرامش و تلاش برای روان‌سازی امور در امر سرمایه‌گذاری از هدف‌های مهم مدیریت ارشد استان است و مسوولان اجرائی برای توسعه و کمک به مردم باید آستین همت بالا بزنند. مدیران باید در امور اشتغال و تولید سیاست روان‌سازی کارها را سرلوحه سیاست کاری خود قرار دهند. با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر و با همت، اراده و روان‌سازی در امر سرمایه‌گذاری نباید در این استان بیکار وجود داشته باشد.» این اهداف خیلی وقت است که تعریف شده اما با حرف اجرائی نمی‌شوند. همه دنیا با افراد مدیر، مدبر، دانا، عاقل، هوشیار، متخصص، متعهد، کاردان و با تجربه توسعه پیدا کرده‌اند، هر وقت جایی دچار نارسایی، حرکت اشتباه، درجا زدن و پس‌رفت شد، بدانید که مدیریت آن اشتباه بوده است. استانی مانند خراسان شمالی نه دریا دارد، نه ماهیگری، نه گمرک دارد، نه فرودگاه بین‌المللی و نه منطقه ویژه اما چرا از استان بوشهر پیش‌تر است؟ همین را در مورد استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، اردبیل، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد هم باید پرسید، چرا آنها در همه شاخص‌ها از ما جلوتر هستند؟ تنها تفاوت ما با آنها این است که افراد را بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب کرده‌اند، نه بر اساس سفارش. 

گرواند در ادامه گفته است: «نباید سرمایه‌گذاران در چرخه دستگاه‌های اجرائی سرگردان باشند»!!! سرمایه‌گذاران نخستین جایی که سرگردان می‌شوند، در اتاق‌های همین مجموعه‌ای است که شما مدیریتش می‌کنید، وقتی گماشته‌های شما به سرمایه‌گذار به‌عنوان کیسه پول نگاه می‌کند، او به جای تلاش برای ماندن، می‌رود یک استان دیگر، چرا اینجا بماند که وقت و هزینه و همه چیزش را یکجا بدهد؟
نماینده دولت، از تعریف وزیر کشور از عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی گفته است!! این عملکرد چنان درخشان بوده که استان بوشهر در همه شاخص‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال، فضای کسب و کار و... از آخر اول کشور است، البته گراوند نگفت که وزیر کشور چه کنایه‌هایی به عملکرد او زده و به نداشتن مشاوری قوی که بتواند او را راهنمایی کند، اشاره کرده است و این‌که آقای استاندار نتوانسته هماهنگی لازم را میان استان و کشور برای توسعه استان فراهم کند.
در پایان، باز هم ضرورت دارد خدمت عبدالکریم گراوند با همه احترام عرض کنیم که به باور بسیاری فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مردم، بادهای شمالی بیش از نسیم جنوبی در روند تصمیم‌سازی استان موثر است، شما استانداری با کمترین میزان موفقیت در استان بوده‌اید و شاید هم تنها استانداری که در انتخاب و انتصاب معاونانش از جای دیگری به او سفارش شده و چون دینی بر گردنش بوده، ناچار به اجرای آن شده است. این موضوع برای همه از آفتاب هم نمایان‌‌تر است. 

حاشیه وقتی درست می‌شود که مدیران ناتوان بوده، نتوانند کار کنند و دچار تسلسل شوند و شما هم بنشینید و بگوئید که باید اینگونه شود، آنگونه شود، ما که نه استانداریم، نه معاون، نه مدیرکل و نه کاره‌ای! چه کسی باید این «بشودها» را به «شد»، تبدیل کند؟ 
ما هنوز با هم حرف‌های بسیاری داریم که خواهیم زد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: