bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۷
رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر، گفت که بزرگ‌ترین مرکز ورزش‌های آبی و پیست قایقرانی کشور به طول ۲۲۰۰ متر در شهر ساحلی بوشهر ساخته می‌شود.
مهدی زارعی ظهر روز گذشته در نشست با مسوولان ورزشی استان بوشهر با بیان این‌که پنج شهرستان استان بوشهر در رشته ورزشی قایقرانی فعال هستند، اظهار کرد: با افتتاح هیات قایقرانی شهرستان دیر به شش شهرستان فعال در رشته‌های مدال‌آور قایقرانی می‌رسیم. با حضور معاون وزیر ورزش و همکاری استانداری بوشهر، بزرگ‌ترین مرکز ورزش‌های آبی و پیست قایقرانی کشور به طول 2200 متر در شهر ساحلی بوشهر ساخته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ‌هزار ورزشکار 12 ملی‌پوش چندین داور بین‌المللی مربیان ملی  در هیات قایقرانی بوشهر، گفت: در حال حاضر ‌هزار ورزشکار در رشته قایقرانی  فعالیت می‌کنند که  این ورزشکاران در رشته‌های روئینگ، آب‌های آرام، دراگون بوت و اسلالوم فعال هستند و به‌زودی فعالیت کانوپولو نیز آغاز می‌شود. به‌طور متوسط در هر هیات قایقرانی شهرستانی استان بوشهر افزون بر 100 تا 150 ورزشکار فعالیت می‌کنند. اکنون علاوه بر بوشهر، شهرستان‌های دیلم، گناوه، تنگستان، کنگان و عسلویه دارای هیات قایقرانی است و به‌طور مرتب تمرینات انجام می‌شود.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر در خصوص افتتاح مجموعه ورزش‌های آبی بوشهر، افزود: خوشبختانه کار بسیار بزرگی در بوشهر در حال انجام است و از این بابت باید از حمایت مسوولان استان و مدیرکل ورزش و جوانان استان قدردانی شود. بودجه 33 میلیارد تومانی حوضچه قایقرانی بوشهر با حضور معاون وزیر ورزش مصوب شد. این مرکز پس از تکمیل به بزرگ‌ترین پیست قایقرانی کشور تبدیل می‌شود و می‌توانیم مسابقات مهم بین‌المللی را میزبانی کنیم. هیات قایقرانی استان بوشهر تقریبا در طول هر سال حداقل یک مسابقه در سطح بین‌المللی یا ملی میزبانی کرده امسال هم میزبان مسابقات قهرمانی جوانان و المپیاد استعدادیابی آب‌های آرام در بخش مردان بودیم.

برچسب ها: قایقرانی ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: