bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۷
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد که سهم درآمد‌زایی صنعت پتروشیمی در سال گذشته 1/17 میلیارد دلار بوده است و امید است در این مسیر به اهداف پیش‌بینی شده در بخش تولید و فروش محصولات پتروشیمی در سال جاری نیز دست یابیم.
بهزاد محمدی در جریان سفر عملیاتی خود به منطقه ماهشهر ضمن بازدید از طرح‌های در دست اجرای این منطقه، در جلسه هم‌اندیشی مدیران عامل مجتمع‌ها و طرح‌های مستقر در این منطقه، گفت: در حال حاضر صنعت پتروشیمی 54 مجتمع تولیدی و فعال دارد و در حدود 66 طرح در دست اجراست که از این تعداد طرح در حدود 34 طرح ، با بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی، به‌عنوان پروژه‌های فعال محسوب می‌شوند. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص شاخص‌های صنعت پتروشیمی، گفت: عملکرد تولید مجتمع‌های تولیدی، بیانگر میزان تولید 6/53 میلیون تن است که از این میزان در حدود 7/30 میلیون تن محصول قابل فروش و مابقی به‌عنوان خوراک بین مجتمعی عرضه می‌شود. 

محمدی ادامه داد: در نگاه بلند که تا سال 1400 ترسیم شده است، با فعال‌سازی و بهره‌برداری کامل از طرح‌های پتروشیمی مجموع تولید فعلی صنعت به 75 میلیون تن در سال خواهد رسید و این امر نشان‌دهنده شیب رو به رشد صنعت است و حتی اگر تا پایان سال 1404 طرح جدیدی هم تعریف نشود و با تکمیل طرح‌های موجود، این رقم به بیش از 100 میلیون تن خواهد رسید.

برچسب ها: نفت ، پتروشیمی
نام:
ایمیل:
* نظر: