bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۷
سخنگوی ستاد بودجه ۹۸ اعلام کرد که سوخت مربوط به هواپیماهای مسافربری که در سال ۹۷، هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان بود برای سال آینده، هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
مژگان خانلو در خصوص کم و کیف بودجه مربوط به بخش حمل و نقل و ترانزیت، تصریح کرد: اعتبار مربوط به فصل حمل و نقل که ذیل امور اقتصادی بودجه قرار دارد، برای سال ۹۷ به میزان ۴۲۲ میلیارد تومان بود که برای سال ۹۸ به میزان ۵۲۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. به این ترتیب، اعتبارات هزینه‌ای بخش حمل و نقل با رشد ۲۴ درصدی روبه‌رو شده است.

به‌گفته وی، اعتبارات بخش تملک نیز که در سال جاری هفت هزار و ۲۲ میلیارد تومان بود، برای سال آینده، به هفت هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده که رشد یک درصدی داشته است. 
خانلو با تاکید بر این‌که در کل بودجه مربوط به بخش حمل و نقل در سال آینده، رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ دارد، در رابطه با رقم سوخت هواپیما یادآور شد: سوخت هوایی دو نوع است؛ سوخت ATK برای هواپیماهای مسافربری و سوختJP۴ برای جنگنده و جت هوایی کشور است. برای سال ۹۸، سوخت مسافربری هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان و سوخت جنگنده نیز ۸۳ میلیارد تومان به همراه عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در اعتبارات هدفمندی در ردیف شماره یک منابع جدول شماره ۱۴ در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد بودجه ۹۸ در پایان با اشاره به این‌که اعتبار سوخت JP۴ در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ که ۷۴ میلیارد تومان بوده، رشد 8/14 درصدی دارد، افزود: سوخت مربوط به هواپیمای مسافربری که در سال ۹۷، هزار و ۴۸۹ بوده است برای سال آینده با کاهش 5/23 درصدی روبه‌رو شده است. بنابراین سال آینده نیز همچون سنوات قبل، رقم مربوط به سوخت هواپیماها در بودجه پیش‌بینی شده است.

برچسب ها: سوخت ، هواپیما
نام:
ایمیل:
* نظر: