bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴
بامداد24: خبر بعدی در چهارمین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی و جهیزیه آسان رقم خورد و آن رونمایی از لوازم خانگی‌ای که مشمول دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی خرید اقساطی و جهیزیه آسان هستند، بود که در میان آنها کالاهایی با اسامی خارجی نیز مشاهده می‌شود.

تسنیم در این هفته اسامی عجیب‌ترین کالاهایی که امسال وارد کشور شد را نیز منتشر کرد. سنگ‌پا، میخ، طناب، پوست کامل اسب، زغال چوب، خلال چوب کبریت و چوب‌پنبه عجیب ترین کالاهایی است که در سال جاری به کشور آمده درحالی که این محصولات در کشور نیز تولید می‌شود.

برخی از خوانندگان درباره دلایل عجیب بودن واردات زغال یا چوب کبریت ابهام داشتند، که باید در این زمینه توضیح داد که تولید این محصولات در کشور حتی از چوب وارداتی، امکان پذیر است و نیازی به واردات کالای آماده ندارد.

تسنیم در این هفته گزارش داد تجارت ایران و چین افت 12میلیارد دلاری در 8ماهه 2015 تجربه کرده است.مبادلات دو کشور با افت 34درصدی به 24میلیارد دلار رسید.

بعد از واکنش تند عسگر اولادی به حسن روحانی بابت عدم همراهی بخش خصوصی در سفر به نیویورک و دعوت روحانی از سرمایه‌گذاران آمریکایی برای حضور در ایران، رئیس جمهور با بازدید از فرش‌های اهدایی ایران به سازمان ملل متحد، هنرورزی ایرانیان را ستود.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران نیز در این ارتباط از تصمیمات یک بام و دو هوا و چراغهای سبز و قرمز سلیقه ای دولت انتقاد کرد و گفت: چطور ورود آمریکایی ها به بازار ایران آزاد اما ورود فعالان اقتصادی ایران به بازار آمریکا غیرقانونی اعلام شد؟

معاون حقوقی رئیس‌ جمهورهم به تسنیم گفت: کشو‌رهایی که ایران آنها را به رسمیت می‌شناسد، از جمله آمریکا، مشکلی برای حضور و سرمایه گذاری آنها در کشور ما وجود ندارد.

واردات هفتگی 100 میلیون تومان ماهی زینتی به کشور یکی از خبرهای ناگوار این هفته بود زیرا رئیس اتحادیه تولیدکنندگان ماهی زینتی به تسنیم گفت که  تعداد زیادی از واحدی‌های تولیدکننده ما به دلیل واردات بی رویه این محصول تعطیل شده اند که به این رقم باید قاچاق را نیز اضافه کرد.

اما برداشته شدن موانع صادرات آبزیان ایران به آمریکا به عنوان یکی از بازار‌های بزرگ واردات میگو، خبر خوب ‌این هفته در حوزه شیلات بود.

همچنین رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران نیز به تسنیم گفت که بانک‌ها در کنار صنایع و تولیدکننده‌ها موافق افزایش نرخ سود نیستند و نرخ بالای سود بانکی برای بانک‌ها یک معضل و تهدید جدی تلقی می‌شود.

یک کارآفرین در این هفته در همایش که به این منظور برگزار شده بود گفت:برای کارآفرین ایرانی به اندازه یوز ایرانی هم ارزش قائل نیستند و و در حالی محیط زیست و حیات جانوران مورد توجه قرار می‌گیرد، به حیات کار آفرینان کشور توجهی نمی‌شود.

جدیدترین فهرست مجوزهای حذف شده کسب‌وکار اعلام شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار تعداد قابل توجهی از مجوزها را حذف و برخی از مجوزهای کسب ‌و کار را اصلاح کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران  نیز با بیان اینکه بخش عظیمی از شبکه توزیع در اختیار دستفروش هاست که عموما کالای قاچاق را به فروش می‌رسانند ، گفت: با ساماندهی آنها، شبکه توزیع هدفمند می شود.
برچسب ها: کالا ، وارداتی ، عجیب
نام:
ایمیل:
* نظر: