bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۷
شکست شش امتیازی شاهین در اولین بازی نیم‌فصل دوم،
شاهین نیم‌فصل دوم لیگ یک را با شکست آغاز کرد و این در حالی بود که آنها نیم‌فصل اول رقابت‌ها را هم با شکست به پایان رسانده بودند. بوشهری‌ها در یک بازی شش امتیازی مغلوب سیرجانی شدند.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
هفته هجدهم لیگ دسته یک کشور روز پنجشنبه در شهرهای مختلف برگزار شد و در حساس‌ترین بازی این هفته تیم شاهین شهرداری بوشهر میزبان تیم گل‌گلهر سیرجان بود. دو تیمی که در جدول مسابقات رقیب اصلی هم به‌شمار می‌روند و پیروزی در این بازی برای آنها به منزله یک برد شش امتیازی بود نه سه امتیازی. در این دیدار جذاب بوشهری‌ها نتوانستند گلی به‌ثمر برساند ولی در مقابل حریف دو بار توانست دروازه شاهین را باز کند و با نتیجه دو بر صفر به پیروزی برسد. 
نیمه اول این دیدار به‌طور کامل در دست شاگردان وینکو بگوویچ بود ولی بازیکنان شاهین با انجام یک دفاع مطلق موقعیت زیادی به‌دست به آنها ندادند. سیرجانی‌ها سعی کردند با سانتر از جناحین و افزایش سرعت انتقال توپ پشت محوطه جریمه موقعیت‌سازی کنند ولی مدافعان شاهین به‌خوبی از وظایف برآمدند و جلوی این کار را می‌گرفتند. برنامه اصلی بوشهری‌ها در نیمه اول استفاده از ضدحملات برای گلزنی بود، مساله‌ای که گل‌گهر از آن خبر داشت و سعی کرد که با تعداد نفرات کم‌تری به سمت دروازه شاهین یورش ببرد. در طول 45 دقیقه اول شاهینی‌ها عملکرد خوبی در دفاع داشتند ولی با این حال سیرجانی‌ها فرصت این را داشتند از حریف خود پیش بیافتند که شوت مهاجم گل‌گهر به تیر دروازه بوشهری‌ها برخورد کرد. در نهایت نیمه اول این بازی با نتیجه 0-0 به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم، از یک طرف گل‌گهر سعی کرد که فشار حملات خود را افزایش دهد و از طرفی دیگر شاهین هم از حالت تدافعی و ضد حمله خارج شد و سعی کرد که حملات مستقیم به دروازه سیرجانی‌ها داشته باشد که البته با بدشانسی روبه‌رو شد. شاهین شهرداری که از یک طرف به‌دنبال کسب هر سه امتیاز این بازی بود از طرفی دیگر به‌دنبال برد خارج از خانه دیگری بود. آنها با بازی خوب خود در نیمه دوم چند موقعیت خطرناک روی دروازه تیم گل‌گهر ایجاد کردند که با درخشش بشاگردی، دروازه‌بان میزبان هیچ کدام از این توپ‌ها به گل تبدیل نشد اما این پایان کار نبود. در حالی که بوشهری‌ها موقعیت‌های خوبی روی دروازه سیرجانی‌ها ایجاد کرده بودند اما این تیم گل‌گهر بود که توانست در دقیقه 70 بازی به گل اول بازی دست پیدا کند. علی قربانخانی با استفاده از شلوغی محوطه جریمه شاهین و غفلت مدافعان این تیم گل اول بازی را به‌ثمر رساند. گلی که شیرازه تیم فکری را از هم پاشید. هنوز سه دقیقه از این گل نگذشته بود که نوبت به آقای گل لیگ‌ یک یعنی پیمان رنجبری رسید تا گل دوم تیم گل‌گهر را به‌ثمر برساند. این مهاجم از ارسال سمت راست یارانش نهایت استفاده را برد و با ضربه سر گل دوم میزبان را وارد دروازه شاهین کرد. این گل کار تیم فکری را در این بازی تمام کرد تا شاهین در مهم‌ترین بازی خود در نیم‌فصل دوم که می‌توانست با پیروزی در آن، این تیم بار دیگر به جمع مدعیان اصلی اضافه شود، شکست تلخی را تجربه کند. شکستی که شاید در ادامه کار، وضعیت تیم فکری در جدول مسابقات را به‌طور کامل تغییر دهد. 
گل‌گهر با کسب این برد ۳۳ امتیازی شد اما به‌علت تفاصل گل کمتر نسبت به سرخپوشان پاکدشت در رده دوم قرار گرفت. شاهین هم با ۲۷ امتیاز در رده چهارم باقی ماند.

واکنش سرمربی شاهین به شکست در مقابل گل‌گهر
محمود فکری سرمربی شاهین شهرداری پس از شکست تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بازی خوبی بود و من به تیم حریف بابت بردشان تبریک می‌گویم چراکه آنها بهتر بازی کردند و حقشان برد بود. در نیمه اول موفق شدیم دروازه خودمان را بسته نگه داریم، دل به ضد حمله‌ها بسته بودیم اما موفق نشدیم در ضد حمله‌ها خوب کار کنیم. در نیم دوم نتوانستیم خوب کار کنیم و آنها از فضای به‌وجود آمده بهتر استفاده کرده و به گل رسیدند.
سرمربی شاهین شهرداری در مورد صعود تیمش به لیگ برتر گفت: ۱۴ بازی باقی مانده و اگر مجموعه درست کار کند ما می‌توانیم در صف مدعیان باشیم!

بازیکنان شاهین به ریکاروری ذهنی نیاز دارند
به هر حال شکست در هفته آخر نیم فصل اول و هفته نخست نیم فصل دوم آن چیزی نبود که انتظار داشتیم. اما بر این معتقدم که دلیل اصلی این شکست غیر منتظره، جدایی موقت فکری از شاهین بود که حالا تاثیر منفی آن را دیدیم. به هر حال این جدایی موقت در مقطعی که شاهین نیاز مبرم به آرامش و دوری از حاشیه داشت، بدترین اتفاق ممکن بود که عامل اصلی آن هم بدقولی مسوولان در پرداخت حق و حقوق کادر فنی و بازیکنان بود. 
با این وجود، در گزارشی که هفته‌ها پیش نوشتیم، پیش‌بینی کرده بودیم این حاشیه‌ها چند روزه ممکن است در شروع نیم‌فصل دوم لیگ یک، آثار منفی در عملکرد تیم و نتایج داشته باشد. درست است که شاهین در بازی با گل‌گهر خوب ظاهر شد ولی بازیکنان این تیم فاقد اعتماد به‌نفس کافی بودند. به هر حال بوشهری‌ها یکی از تیمی‌هایی بودند که با وجود موقعیت‌های کم در هر بازی، گل‌های خوبی به‌ثمر می‌رساندند اما در این بازی با وجود این‌که آنها موقعیت‌های زیادی داشتند ولی مهاجمان این تیم نتوانستند از آنها استفاده کنند. به هر حال، از نظر من فعلا مهم‌ترین مساله‌ای که می‌تواند شاهین را روی نوار پیروزی برگرداند، ریکاوری فکر و ذهن بازیکنان این تیم است. این کار باعث می‌شود که آنها اعتماد به‌نفس از دست رفته خود را به‌دست آورند. 
می‌توان این نتیجه را گرفت که این نتایج بد موقت هستند و مطمئنا شاهین طی چند بازی آینده خود باز هم روی نوار پیروزی می‌افتند و تماشاگران خود را شادمان می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: