bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۲۴ دی ۱۳۹۷
استان بوشهر دمای منفی را تجربه می‌کند؛
با اعلام سازمان هواشناسی کشور و سایت‌های پیش‌بینی آب و هوا، شرایط زمستانی برای آخر این هفته استان بوشهر قابل پیش‎‌بینی است به‌طوری که خیلی‌ها امیدوار به تجربه دمای زیر صفر و حتی بارش برف خوش‌بین هستند.
آخر هفته سرد و بارانی در انتظار بوشهری‌‌هابامداد جنوب - امیرحسین حقیقی:
با اعلام سازمان هواشناسی کشور و سایت‌های پیش‌بینی آب و هوا، شرایط زمستانی برای آخر این هفته استان بوشهر قابل پیش‎‌بینی است به‌طوری که خیلی‌ها امیدوار به تجربه دمای زیر صفر و حتی بارش برف خوش‌بین هستند.
طی خبری، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرده که طی دو روز آینده شاهد بارش پراکنده باران، افزایش سرعت باد و تلاطم دریا خواهیم بود. بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود یک سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور، ضمن افزایش پوشش ابر در استان، جریانات جنوبی به‌تدریج جایگزین جریانات شمالی می‌شود. همچنین با توجه به افزایش ناپایداری‌ها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش پراکنده باران، گاهی رگبار به همراه با رعد و برق به‌ویژه در نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست.
در همین رابطه برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر مصاحبه کوتاهی با پیام مساعدی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید. 

شرایط آب و هوایی ادامه هفته جاری
از امروز(دوشنبه) با ورود سیستم جدید بارشی شمال استان بوشهر شاهد آسمان ابری و بارانی خواهیم بود که شروع بارش‌ها از بامداد روز سه‌شنبه آغاز می‌شود. این سامانه رفته‌رفته در مرکز استان بوشهر نیز مشهود خواهد بود که در ادامه روز 25 دی‌ماه وضعیت خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم. 

میزان بارش در روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه
میزان بارش در این مدت متغییر است، بین 4 تا 8 میمیلی‌تر متغیر است اما در روز پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی از شمال غرب دوباره شاهد زیرش ابرها خواهیم بود. همچنین تا روز پنجشنبه سیستم بارشی فعال بر استان بوشهر فعال است اما فعلا نمی‌توان مقدار دقیقی از بارش‌ باران را اعلام کرد.

وضعیت میزان کاهش دما در پایان هفته 
اما از روز پنجشنبه شاهد کاهش دما خواهیم بود که تا روز جمعه با هوای سردی روبه رو خواهیم بود. یعنب از بعد از ظهر پنجشنبه تا بامداد شنبه هفته آینده در این مدت احتمال تجربه دمای زیر صفر را داریم. این درحالی است که روز گذشته در برخی از روستاهای استان درجه دما تا 3 و 1 درجه سانتی‌گراد هم کاهش داشته است. همچنین در مدت یاد شده احتمال دمای زیر صفر و بارش برف در ارتفاعات در شهرستان‌های مرتفع استان مثل جم و دشتستان وجود دارد که باز هم جزئیات دقیق آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

توصیه به کشاورزان و صیادان استان بوشهر
همانطور که گفتیم با ورود سامانه بارشی و توده هوای سرد لازم است کشاورزان دقت لازم را برای کاهش خسارت احتمالی داشته باشند. مثلا برای گلخانه‌ها با سیستم‌های گرمایشی قدیمی با روش آتش حتی سیستم‌های جدید، تمهیدات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.
برای صیادان عزیز هم از بامداد امروز با شدت گرفتن سرعت وزش باد جنوب شرقی در قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس، ارتفاع موج دریا افزایش چشمگیری خواهد داشت و در روز دوشنبه شاهد تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود دو متر خواهیم بود.

نکات ایمنی و مدیریت بحران
در این رابطه با مدیرکل مدیریت بحران، آقای قائدی صحبت‌هایی داشته‌ایم که تا پایان روز دوشنبه با انتشار اخطاریه هواشناسی جزئیات دقیق‌تری را منتشر خواهیم کرد؛ هم از لحاظ بارش‌ها و هم از نظر کاهش دما. خبر خوبی که می‌توان به کشاورزان کاشت دیمی داد، این است که با سامانه بارشی این هفته قطعا شرایط خوبی در روزهای سه‌شنبه و پنجشبه تجربه خواهند کرد.
اخطاریه هواشناسی روز دوشنبه منتشر می‌شود
ان‌شاءالله با به‌روزرسانی شدن نقشه‌های هواشناسی، اگر مورد خاصی باشد حتما به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد اما به‌طور خلاصه می‌توان گفت که آخر هفته پر تلاطم و سردی پیش روی استان بوشهر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: