bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر معتقد است که این اداره کل با توجه به اهمیت و جایگای بالای زیستی منطقه شکارممنوع کوه مند ارتقای این منطقه به حفاظت‌شده را در دستور کار قرار داده است.
فرهاد قلی‌نژاد روز چهارشنبه با اعلام این خبر، گفت: منطقه شکارممنوع کوه مند به مساحت 61 هزار هکتار در 2 شهرستان دشتی وتنگستان قرار دارد. این منطقه برای نخستین‌بار در سال 1379 با تصویب سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد. حضور انواع وحوش و پستانداران از جمله گربه جنگلی، وحشی و علفخواران بزرگ از قبیل کل و بز و قوچ و میش از شاخص‌های اصلی تنوع زیستی این منطقه است.

وی با اشاره به سرشماری منطقه شکارممنوع کوه مند، اظهار کرد: این مهم را 14 گروه مختلف شامل محیط‌بان و کارکنان مجموعه محیط زیست این استان به مدت 2 روز اجرایی کردند. در این سرشماری که حدود 40 درصد از کل منطقه شکار ممنوع مورد پایش قرار گرفته تغییر چشمگیری نسبت به ادوار گذشته مشاهده نشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، افزود: در سرشماری صورت گرفته در این محدوده نزدیک به 100 راس کل و بز و 20 راس قوچ و میش لارستانی مشاهده شده است. نکته چشم‌گیر در این منطقه مشارکت دوستداران طبیعت و جوامع محلی منطقه در حفاظت در کنار ماموران محیط زیست است.
قلی‌نژاد اضافه کرد: انتظار می‌رود با افزایش نیروی انسانی و تجهیزاتی در کنار همراهی همیشگی جوامع محلی منطقه و دوستداران طبیعت در آینده نزدیک شاهد بهبود هر چه بیشتر شاخص‌های حیات وحش در این مناطق باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: