bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۷
اروپایی‌ها دوباره مدعی راه‌اندازی کانال ویژه مالی با ایران در آینده‌ای نزدیک شدند.
 ایرنا گزارش داده که یک سخنگوی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری گفته است که اتحادیه اروپا به اجرای برجام برای احترام به قراردادهای بین‌المللی و امنیت مشترک بین‌المللی پایبند است. از ایران هم انتظار دارد تا نقش سازنده‌ای را در این زمینه ایفا کند و به اجرای تمام تعهدات هسته‌ایش ادامه دهد.
این سخنگو که خواست نامش درج نشود، مدعی شد که برجام طبق اهدافی که برای آن تعریف شده کار می‌کند و ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازداشته است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 12 بار در گزارش‌های متوالی بر اساس یک نظام راستی آزمایی دقیق تائید کرده است که ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش پایبند است.

این سخنگو روز پنجشنبه با بیان این مطلب تصریح کرد که هیچ جایگزین صلح آمیز دیگری برای برجام وجود ندارد،‌ اتحادیه اروپا برای حفظ برجام، راهکارهای محکمی را در نظر گرفته است. او توضیح داد: ما قوانین مسدودسازی و تسهیلات مالی بانک سرمایه گذاری اروپا را به‌روز رسانی کردیم. همچنین اعضای اروپایی برجام، فرانسه، آلمان و انگلیس به حفظ و نگهداری مراودات مالی موثر با ایران، به ویژه برای ایجاد کانال مالی ویژه موسوم به اس.پی.وی متعهد هستند.
وی سپس خاطر نشان کرد که اس.پی.وی اینک در آخرین مراحل راه اندازی قرار دارد.

برچسب ها: سیاسی ، اروپا ، برجام
نام:
ایمیل:
* نظر: