bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۷
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان این‌که اوج مصرف برق در استان بوشهر در فصل گرما به هزار مگاوات افزایش می‌یابد، تاکید کرد که این میزان مصرف در فصل گرما از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه به هزار و ۷۰۰ مگاوات می‌رسد.
نادر تمیمی در نشست هم‌اندیشی با بسیج رسانه با تاکید بر نقش مهم اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی جامعه، تصریح کرد: بیشترین مصرف برق در استان بوشهر در بخش خانگی است که فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه می‌تواند در حل چالش خاموشی‌ها در فصل گرما اثرگذار باشد. مصرف برق استان بوشهر در بخش صنعت بسیار اندک است. منطقه صنعتی عسلویه و پارس جنوبی، برق مورد نیاز خود را تولید و حتی بخشی از برق تولیدی را وارد شبکه سراسری برای توزیع در بخش‌های گوناگون می‌کند.

وی با بیان این‌که این استان اکنون رتبه نخست کشور در بخش مصرف خانگی دارد، خاطرنشان کرد: این میزان مصرف بالا برای مصرف بهینه با فرهنگ‌سازی اجتماعی اثربخش است. تعرفه برق مصرف خانگی نسبت به سایر اقلام سبد خانوار بسیار پایین است. این عامل بیش از پیش به افزایش مصرف برق در بین مشترکان خانگی دامن می‌زند.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به این‌که اوج مصرف برق در استان بوشهر در فصل گرما هزار مگاوات افزایش می‌یابد، گفت: این میزان مصرف در فصل گرما  از 15 خرداد تا  15 شهریورماه به 1700 مگاوات می‌رسد و این در حالی است که اکنون اوج مصرف برق در استان بوشهر 400 مگاوات است. این مقام مسوول با تاکید بر توجه خبرنگاران به فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق، یادآور شد: خبرنگاران در استان بوشهر باید در حوزه مصرف برق اختصاصی فعالیت کنند تا در فصل گرما دچار چالش نشویم.

تمیمی با اشاره به چشم‌انداز خاموشی‌ها در برنامه بیان کرد: تا پایان سال 1405 میزان خاموشی‌ها در استان بوشهر در سال به 80 دقیقه، تلفات برق به هشت درصد و میزان مراجعه حضوری مشترکان برق باید به صفر برسد.

برچسب ها: برق ، استان بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: