bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
حیدر نیکونژاد در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
موج گناوه با مدارک که به فدراسیون فوتبال تقدیم کرد، هم خود را از سقوط به لیگ پایین‌تر نجات داد و همه باعث قهرمانی تیم دریانوردان در لیگ دسته یک فوتبال ساحلی کشور شد.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
موج گناوه با مدارک که به فدراسیون فوتبال تقدیم کرد، هم خود را از سقوط به لیگ پایین‌تر نجات داد و همه باعث قهرمانی تیم دریانوردان در لیگ دسته یک فوتبال ساحلی کشور شد.
لیگ دسته اول فوتبال ساحلی کشور با حضور شش تیم برگزار شد که در پایان شهرداری دشتی پارسیان هرمزگان با ١٩ امتیار قهرمان شد و به همراه دریانوردان بوشهر که ١٨ امتیازی بود به لیگ برتر صعود کرد. تیم موج بندرگناوه نسبت به حضور یک بازیکن محروم در ترکیب شهرداری دشتی هرمزگان معترض بود و کمیته انضباطی با پذیرش این ادعا، ضمن 3 بر صفر اعلام کردن بازی پارسیان و موج گناوه، کلیه امتیازات شهرداری را که با حضور بازیکن محروم کسب شده بود، کسر کرد. 

شهرداری دشتی به رای استیناف شکایت کرد و کمیته استیناف با این استدلال که اعتراض نماینده گناوه در مهلت ٢٤ ساعت قانونی پس از بازی نبوده، رای کمیته انضباطی را نقض کرد. عبدالصمد ابراهیمی وکیل، باشگاه موج گناوه با درخواست اعاده دادرسی مستندات لازم مبنی بر اعلام به موقع اعتراض را تقدیم کمیته استیناف کرد. در همین خصوص مکاتباتی با AFC و فیفا صورت گرفت و هر دو نهاد بین‌المللی فوتبال‌، از فدراسیون خواستار گزارش این پرونده شدند. 
استعلام از مراجع ذیربط از جمله مخابرات و سوابق ارسال فاکس و سایر مستندات در دستور کار استیناف قرار گرفت و این کمیته پس از چهار ماه بررسی، رای به تائید رای اولیه کمیته انضباطی صادر کرد تا جدول لیگ یک ساحلی دستخوش تغییرات اساسی شود. بدین ترتیب با اعمال مواد ٤٦ و ٦٠ آیین‌نامه انضباطی با اعطای سه امتیاز به نماینده گناوه به سبب اعتراض نکردن به موقع تیم‌های دیگر فقط نتیجه همین بازی تغییر کرد اما با احراز تخلف تیم پارسیان و کسر ٨ امتیاز از این تیم در بازی‌هایی که از این بازیکن استفاده کرده بود ، دریانوردان بوشهر با ١٨ امتیاز قهرمان شد و تیم موج‌سواران ساحل چالوس با ١٧ امتیاز به‌عنوان تیم دوم صعود کرد. موج گناوه و فرش حدادی اصفهان ١٥ امتیازی شدند و در لیگ یک باقی ماندند

به‌تنهایی به حق و حقوق خود نمی‌رسیدم
ابتدا از کسانی که تلاش کردند تا ما به حق خود برسیم تشکر می‌کنم. به هر حال تیم موج گناوه به‌تنهایی می‌خواست وارد این قضایا شود، به هیچ عنوان به نتیجه مطلوب خود نمی‌رسید. به هر حال هم از نظر مسافت و هم نداشتن علم کافی در حقوق، باعث ‌شد نتوانیم خیلی پیگیر این مسائل باشیم. با وجود این‌که ما با معلومات خود اقدام کردیم، رئیس هیات فوتبال و دیگر مسوولان این هیات وارد این قضیه شدند و تا آخر زحمات زیادی کشیدند به‌خصوص آقای صمد ابراهیمی که وکیل باشگاه موج گناوه است. او فرد بسیار بادانشی است و از روز اول پیگیری حق ما در فدراسیون شد تا نتیجه‌ لازم را به‌دست آورد. به هر حال ما خود را مدیون این افراد بزرگ می‌دانیم. 

استیناف یکبار روی ما را برگرداند
ماجرای کلی این مساله از این قرار است که خردادماه امسال بود که ما شکایتنامه‌ای تنظیم کردیم در رابطه با استفاده تیم دشتی از بازیکن محروم و آن را به فدراسیون فوتبال فرستادیم. در ابتدا رای به‌نفع ما صادر شد ولی در ادامه کمیته استیناف رای را برگرداند. دلیل آنها این بود که ما دیر اقدام به اعتراض به نتیجه بازی کرده بودیم ولی ما با توجه به مدارکی که در اختیار داشتیم، ثابت کردیم که تا قبل از تمام شدن مدت 24 ساعته پس از پایان بازی، نامه اعتراض خود را به هیات فوتبال بوشهر ارسال کرده بودیم. در ادامه با پیگیری‌های هیات فوتبال استان بوشهر و آقای ابراهیمی، این پرونده بار دیگر در جریان قرار گرفت کمیته استیناف هم پس از این‌که مدارک ما را بررسی کرد، سه امتیاز بازی را به ما دادند. علاوه بر این، تیم دشتی در سه بازی دیگر هم به‌دلیل استفاده از بازیکن غیرقانونی، بازنده اعلام شد. در نهایت این حکم باعث شد تیم دریانوردان بوشهر عنوان قهرمانی لیگ دسته یک فوتبال ساحلی کشور را به‌دست آورد که جای دارد از همین‌جا به همه اعضای این باشگاه تبریک بگویم. علاوه بر این تیم موج گناوه هم از رده پنجم جدول به رده سوم جدول صعود کرد. کسب مقام سوم مسابقات، برای ما یک مقام با ارزش است ولی مطمئن باشید که در سال‌های آینده ما عملکرد بهتری خواهیم داشت تا به لیگ برتر فوتبال ساحلی صعود کنیم. بار دیگر تاکید می‌کنم که این حکم قطعی است و رای کیمته استیناف هم به هیات فوتبال استان و هم به هیات فوتبال شهرستان گناوه آمده است. 

ماندن در لیگ یک، انگیزه بازیکنان را بیشتر کرده است
به هر حال این حکم، انگیزه بازیکنان تیم موج گناوه را افزایش داده است. همچنین این مساله از نظر انگیزیشی تاثیر مثبتی در فوتبال دوستان شهر گناوه داشته است. به هر حال اگر موج گناوه امسال به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کرد، ضربه روحی بدی به بازیکنان و هواداران این تیم وارد می‌شد که خدا را شکر این اتفاق رخ نداد و حالا ما در رتبه سوم جدول قرار داریم. ما امیدواریم که در فصل جدید تیم بهتری وارد مسابقات کنیم و برای این کار باید از تمام توان خود استفاده کنیم و تمرینات بیشتری داشته باشیم.

حتی نماینده مجلس هم ما را فراموش کرده بود
از فصل بعد مسابقات حرف زدم ولی بهتر است بگویم که برای تحقق رویاهای خود باید از نظر مالی تقویت شویم. استان بوشهر از نظر بازیکنان با استعداد یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور است ولی برای رشد این بازیکنان باید امکانات لازم داشته باشیم که متاسفانه بیشتر باشگاه‌های چنین امکاناتی در اختیار ندارند. امکاناتی که اگر در باشگاه‌های فوتبال ساحلی استان بوشهر بود، مطئن باشید الان هر کدام از آنها حرف‌های زیادی برای گفتن در لیگ‌های کشوری داشتند. هم‌اکنون تیم موج گناوه از نظر مالی وضعیت خوبی ندارد و خیلی دوست داریم که مسوولان به ما کمک کنند. در فصلی که گذشت آنچنان که انتظار می‌رفت از تیم موج گناوه حمایت نشد و مسوولان کمک‌های ناچیزی به ما کردند. اداره ورزش و جوانان در طول فصل سه میلیون به ما کمک کرد و به غیر این کمک مالی، دیگر ارگانی به ما کمک نکرده است. حتی نماینده مجلس شورای اسلامی هم از ما روی برگرداند و از ما حمایتی نکرد. حداقل از آنها انتظار داشتیم که کمک ناچیزی به ما کنند. این در حالی بود که بعضی از تیم‌های هر چقدر که دلشان می‌خواست خرج می‌کردند و این در حالی بود که امکانات ما در حد حداقل‌ترین بود. به هر حال همه تیم‌ها، نماینده این استان هستند و نباید در بین‌ آنها تبعیضی قائل شد. اگر بودجه‌ای است، باید بین همه تقسیم شود. اگر می‌خواهند رو بزنند، برای هم رو بزنند. 

از مسوولان هیات فوتبال تشکر و قدردانی می‌کنم
در پایان از شما و رسانه بزرگتان تشکر و قدردانی می‌کنم که در طول این مدت به یاد ما بودید و همواره موج گناوه را مورد بررسی و حمایت قرار می‌دادید. بار دیگر از آقایان نجفی، عبدی‌پور، ابراهیمی و سعیدی تشکر می‌کنم که در طول این راه سخت در کنار ما بودند و از موج گناوه حمایت کردند. البته هیات فوتبال شهرستان گناوه برای ما رحمات زیادی کشید و از آنها هم قدردانی می‌کنم. 

اوسیانو: عمان سازماندهی خوبی داشت
بامداد جنوب: مربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید از این‌که برابر تیمی که هم از لحاظ انفرادی و هم از لحاظ ساختار تیمی خوب بود به برتری رسیده‌ایم، خوشحال هستیم.
به گزارش ایسنا، اوسیانو کروز، مربی تیم ملی فوتبال ایران در حاشیه تمرین روز گذشته این تیم گفت: بازی بسیار دشواری برابر عمان داشتیم. مقابل یک تیم با سازماندهی خوب بازی کردیم. از لحاظ انفرادی هم بازیکنان بسیار خوبی داشتند. در ابتدای بازی کار ما خیلی سخت بود ولی در ادامه خیلی خوب کار کردیم و توانستیم به این پیروزی برسیم. در کل از عملکرد بازیکنان‌مان بسیار خوشحال هستیم. الان زمان این است که بازیکنان ریکاوری کنند ولی کار اعضای کادر فنی از دیروز شروع شده است و روی تیم چین کار می‌کنیم. از فردا بازیکنان کارشان را برای بازی با چین آغاز می‌کنند.

مربی تیم ملی در مورد مسائل داوری هم یادآور شد: من دوست ندارم در مورد داوری حرف بزنم. به‌خاطر این‌که هر چه بیشتر در مورد داوری حرف بزنیم در طول بازی بیشتر مشکل خواهیم داشت. توقع ما این است که با استفاده از سیستم VAR مشکلات داوری کمتر شود. فوتبال بازی اشتباهات است. همان‌طور که بازیکنان دو تیم اشتباه می‌کنند، داوران هم می‌توانند اشتباه کنند اما شما باید تمرکزتان را روی مسائلی بگذارید که می‌توانید آنها را کنترل کنید. ما بازیکنانمان و مسائلی که درون زمین هست را می‌توانیم کنترل کنیم پس تمرکزمان بر روی همین مسائل است.
وی در مورد بازی برابر چین با سرمربیگری لیپی هم تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که لیپی مربی بزرگی است. مطمئنا ما هم ایده‌های خودمان را برای تقابل با چین داریم. نمی‌توانیم اینجا ایده‌های خودمان را بگوییم. باید بین خودمان نگه‌داریم تا به بازی برسیم. سه روز آینده آماده بازی برابر چین خواهیم بود اما یک مساله را می‌توانیم قول بدهیم و آن این است که با همان احترامی که برابر دیگر تیم‌ها بازی کردیم برابر چین هم بازی کنیم. تنها راه این‌که بخواهیم به حریف احترام بگذاریم این است که اول به خودمان اطمینان داشته باشیم. تا این‌ جای کار ما چیزی را برنده نشده‌ایم و فقط این حق را داریم که چهار روز بیش‌تر در اینجا بمانیم. امیدوار هستم که مسائل بهتر شود.

برچسب ها: ورزش ، هنر ، مهر ، نیکونژاد
نام:
ایمیل:
* نظر: