bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
تاجزاده در مناظره با زاکانی:
مصطفی تاجزاده را همه می‌شناسند، مغضوب گروهی و محبوب گروهی دیگر. او دیدگاه‌های خاص خود را در مورد مسائل مختلف دارد و در مناسبت‌های گوناگون حرف‌هایش را می‌زند. او یکی از اصلی‌ترین پایه‌های مناظرات مختلف سیاسی در کشور است.
مصطفی تاجزاده را همه می‌شناسند، مغضوب گروهی و محبوب گروهی دیگر. او دیدگاه‌های خاص خود را در مورد مسائل مختلف دارد و در مناسبت‌های گوناگون حرف‌هایش را می‌زند. او یکی از اصلی‌ترین پایه‌های مناظرات مختلف سیاسی در کشور است. او روز گذشته برای دومین‌بار با علیرضا زاکانی از فعالان اصولگرا که بیش از آن‌که واقع‌گرا باشد، حرف‌های ناصواب می‌زند مناظره کرد که بخش‌هایی از این مناظره را به نقل از خبرگزاری ایلنا می‌خوانید: 

به گفته تاجزاده، در مناظره قبل که درباره حوادث ۷۸ برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که نیروی انتظامی و لباس شخصی‌ها نقش مخربی داشتند و با دانشجویان برخورد بدی شد.
وی با اشاره به این‌که از خانواده سعید زینالی عذرخواهی می‌کنم که اسمش را نبردم، او 20 سال است که معلوم نیست کجاست، گفت: از دانشجویان تحکیم و دانشجویان تهران که ضرب و شتم شدند و من از مظلومیت‌شان نگفتم عذرخواهی می‌کنم. در مناظره‌های قبلی از افرادی نام برده شده بود ای کاش شرایطی فراهم شود که افراد از خودشان دفاع کنند. در مدت اخیر دو اتفاق داشتیم که یکی زیبا و انسانی و آینده‌ساز بود و دیگری زشت بود و باعث خسران کشور شد، گفت: آنچه زیبا بود مناظره زاکانی و تاجزاده بود که کنار هم نشستند و مذاکره کردند و آنچه زشت بود، پخش اعتراف‌های آقای بخشی و خانم قیلیان بود که این کار غیرقانونی و غیرشرعی است و به مصلحت کشور نیست و مردم راضی نیستند.

به گفته وی، متاسفانه مشاهده می‌کنیم اعتراف‌گیری از قرون وسطی به قرون مدرن رسیده و امروز هم اجرا می‌شود. ما انقلاب کردیم که اعتراف‌گیری نباشد ما انقلاب کردیم که مناظره باشد. شهید بهشتی رئیس قوه قضائیه بودند اما در همین کشور به‌عنوان دبیرکل حزب با احزاب دیگر گفت‌و‌گو می‌کردند. این برای ما مهم است نه اعتراف‌گیری‌هایی که جز خسران ندارد و امیدوارم که این بساط برچیده شود. ما انقلاب نکردیم اعتراف‌گیری کنیم، ما انقلاب کردیم که راه جدیدی باز کنیم. ما طرفدار گفت‌وگو هستیم از بازجویان در اوین تا کاخ سفید. وعده‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در نوفل لوشاتو هم همین است.

وی با اشاره به این‌که در زمان انتخابات مجلس ششم رئیس ستاد انتخاب بودم، یادآور شد: آن روز یک اطلاعیه از طرف آقای حداد داده شد مبنی بر این‌که رأی ایشان را صفر خوانده بودند و این یک تقلب آشکار است، من بلافاصله از فرمانداری و استانداری خواستم رسیدگی کنند. جواب فرمانداری این بود که آرای آقای حداد کاملا طبق صورت جلسه خوانده و ثبت‌شده و به شورای نگهبان رفته است. با آقای بنی‌هاشمی رئیس بخش کامپیوتری صحبت کردم گفتند در سامانه ما صفر نشده بود، وقتی اطلاعیه آمد تعجب کردیم. وقتی آمدند و بررسی کردیم دیدیم منظور ایشان صندوق سیاری بوده که ۳۰ نفر رای داده بودند و رای آقای حداد در آن صندوق صفر بود اما آقای حداد گفتند که هزار نفر بودند اطلاعیه هم صادر کردند. بعد از مناظره من و آقای زاکانی، کیهان تیتر زده آقای تقلب! همان زمان با اطلاعیه آقای حداد این زمزمه شروع شد که در انتخابات تقلب می‌شود. شورای نگهبان یک اطلاعیه داد چون آرا بد شمرده می‌شود، هزار صندوق را بازشماری می‌کنیم، این کار در هیچ انتخاباتی سابقه نداشت. گفتیم صبر کنید بگذارید شمارش تمام شود بعد این کار را کنید گفتند، نمی‌شود.

تاجزاده یادآور شد که انتخابات مجلس ششم تنها انتخاباتی بود که در ایران صورت گرفت و هم‌زمان دوبار آرای آن شمرده شد. بعد گفتند کلیه آرایی که به نام رجایی نوشته شده، به نام آقای رجایی خراسانی نوشته شود. به آقای جنتی پیغام دادم که این اطلاعیه پس گرفته شود یا من مصاحبه می‌کنم. گفتند آقای  علیرضا رجایی ملی و مذهبی و خطرناک است و به هیچ‌وجه نباید به مجلس برود کمک کنید جلویش را بگیریم. گفتم مگر شورای نگهبان تائید نکرده است. هر کسی را تائید کردید از رأی مردم پاسداری می‌کنیم. جلوتر آمدیم گفتن بازشماری متوقف شد، اوضاع آنقدر آرام بود که آقای جنتی رفتند مکه اما وقتی بازگشتند صحبت از این شد که انتخابات باطل شود. دوماه و نیم بعد از انتخابات آقای محمدجواد لاریجانی در روزنامه رسالت مقاله نوشت که بر اساس دلایل زیر انتخابات باطل شود. گفتند در تمام طول اخذ رای روی رشته‌های باریک کاغذ نام کاندیداها نوشته بودند و بین مردم پخش می‌کردند و محل‌های اخذ رای همواره دارای شلوغی بود که بعد از اعلام آمار این شلوغی غیرعادی بود! نکته بعدی این‌که گفتند نیروهای ناظر حاضر بودند اما در حالت خواب‌آلود بودند و این که مردم برگه‌های رای به بیرون بردند. بر اساس همین‌ها بارها گفته شد انتخابات مجلس ششم یک افتضاح بزرگ سیاسی برای کشور بود.
وی افزود: اتفاقا چند وقت بعد آقای لاریجانی را دیدم گفتند از آرا چه خبر؟ گفتم چه‌طور؟ گفتند من خودم می‌دانم که رای نمی‌آوریم، به حوزه انتخابیه رفتم آقایی گفت شما محمدجواد لاریجانی هستی؟ در انتخابات قبلی به شما و گروه شما رأی دادم اما راضی نیستم. همان موقع فهمیدم ما رای نمی‌آوریم. تا امروز هم شماره صندوق‌هایی که باطل کردند را نمی‌گویند چون رویشان نمی‌شود، زیرا صندوق‌هایی را که اصلاح‌طلبان رأی آورده بودند، باطل کردند.

تاجزاده با بیان این‌که ۷۰۰ هزار رأی را باطل کردند که علیرضا رجایی حذف و آقای حداد عادل بالا بیاید، گفت: همان سال، دادگاه من برگزار شد. اگرچه من از تقلب تبرئه شدم اما اتهامات دیگر زدند ولی شکایت من از آقای جنتی هیچ وقت رسیدگی نشد. از آقای باهنر پرسیدند شما چرا در انتخابات ۹۴ شرکت نکردید، گفتند در مجلس ششم ما یقین داشتیم رأی نمی‌آوریم اما شرکت کردیم ولی در سال ۹۴ چون می‌دانستیم مجلس در دست دوستان ماست شرکت نکردیم. 20 سال دروغ گفتند که در انتخابات مجلس ششم تقلب شده است. امروز اگر آقای محمدرضا خاتمی درباره انتخابات صحبت کند دادگاهیش می‌کنند اما آقای شریعتمداری  که به من می‌گوید آقای تقلب هیچ کاری نمی‌کنند. اینها خود را صاحب انقلاب و کشور می‌دانند و می‌گویند ما فرزند صیغه‌ای هستیم و هر بلایی سرشان می‌خواهیم بیاوریم.
تاجزاده در بخش سوم این مناظره، گفت: خواهش می‌کنم از آقای زاکانی به‌عنوان مسوول ستاد حداد عادل امکان مناظره با ایشان را بگذارند. از پیشنهاد دوم ایشان مبنی بر حضور سخنگوی شورای نگهبان هم استقبال می‌کنم. تا معلوم شود شورای نگهبان نظارت استصوابی را به چه حالتی درآورده است. چرا یک انتخابات برای نظام است یک انتخابات نیست. چرا به مجلس ششم می‌گوید حکم حکومتی حلش کرد اما در انتخابات ۸۸ می‌گویید فتنه. ملت اتهاماتی که در این مناظره به من زدند را بشمرند، بیایید قبول کنیم که ما برابر هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه یادآور شد: من دوبار در زمان وزارت کشور اجازه برگزاری انتخابات را ندادم. نیروی انتظامی آن زمان آنقدر وضعش آشفته بود که هرچه اصرار کردیم مسوولیت امنیت کشور را در آن دوران تامین کند، قبول نکردند و با مخالفت ما تامین امنیت به سپاه داده شد. یکبار به آقای زاکانی مجوز ندادیم و یکبار هم الله‌کرم با نامه‌ای آمد گفت اگر طرفداران کرباسچی تظاهرات کنند ما می‌ریم بهم می‌ریزم؛ گفتم این نامه را به من ندهید چون اگر این اتفاق بیفتد و تظاهراتشان را بهم بزنید قانونی دنبالش می‌کنم. گفتند ما ولایی هستیم نه قانونی، گفتم زنگ می‌زنم دفتر رهبری. نامه را برداشت و رفت و تظاهرات را هم به هم نزد.

نام:
ایمیل:
* نظر: