bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
نگاهی به صحبت‌های جنجالی مهدی طارمی پس از شکست چین؛
ستاره این روزهای فوتبال ایران با وجود این‌که در تیم کی‌روش نقش فوق‌العاده‌ای دارد و بازی‌های خوبی انجام می‌دهد ولی از رفتار برخی از هواداران تیم ملی ناراحت است. آن هم زمانی که تیم ملی و بازیکنانش بیشتر از گذشته به حمایت نیاز دارند نه به توهین!
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
ستاره این روزهای فوتبال ایران با وجود این‌که در تیم کی‌روش نقش فوق‌العاده‌ای دارد و بازی‌های خوبی انجام می‌دهد ولی از رفتار برخی از هواداران تیم ملی ناراحت است. آن هم زمانی که تیم ملی و بازیکنانش بیشتر از گذشته به حمایت نیاز دارند نه به توهین!

مهدی طارمی مهم‌ترین سوژه دیدار ایران و چین بود، زیرا این بازیکن هم برای تیم ملی گلزنی کرد و هم با دریافت کارت زرد بازی با ژاپن را از دست داد. دیداری که یکی از مهم‌ترین بازی‌های تیم ملی در چند سال اخیر بود و بی‌شک نبود طارمی می‌تواند زوج طلایی تیم ملی را در ادامه جام ملت‌ها تحت تاثیر قرار بدهد. مهدی که این روزها بازی‌های درخشانی در جام ملت‌های آسیا ارائه می‌دهد، گویا از رفتار برخی از افراد به‌شدت ناراحت است و پس از پیروزی در مقابل چین در اقدامی بی‌سابقه به آن افراد واکنش نشان داد. او پس از صحبت در مورد بازی تیم ملی، در این مورد گفت: می‌خواهم صحبت دیگری هم داشته باشم. در یک تورنمنت که چند بازی برگزار می‌شود ممکن است من یا سردار یا هر بازیکنی یک یا چند فرصت از دست بدهیم و این مساله‌ای طبیعی است ولی این‌که بعد از بازی‌ها این همه هجمه وارد کنیم که مثلا این اتفاق افتاد یا فلان شد اصلا کار درستی نیست! 3-4 بازی دندان روی جگر بگذارید و بعد از آن اگر اتفاق بدی افتاد هر چه خواستید به من بگویید! متاسفانه شرایط طوری است که وسط بازی یکی به من می‌گوید خاک بر سرت و یکی می‌گوید بی‌غیرت و یکی می‌گوید خیریت!
اما نکته جالب مصاحبه او زمانی بود که به‌طور مستقیم، خمارلو و فردوسی‌پور را خطاب قرار داد: این مسائل روی بازی کردن من و بقیه بچه‌ها تاثیر می‌گذارد. اصلا همه این چیزهایی که می‌گویند من هستم ولی آخرش چه؟ نمی‌دانم چگونه بگویم خدا از پندار خمارلو نگذرد گفت خیرت و این حرف را به من نسبت داد و عادل فردوسی‌پور هم به آن دامن زد و امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد و ما کاملا موفق شویم فقط از همه می‌خواهم این دو بازی را دندان روی جگر بگذارند تا مسابقات تمام شود.

به هر حال باید به طارمی حق داد، چراکه او در حال حاضر فشار زیادی تحمل می‌کند و اینگونه صحبت‌ها باعث می‌شد؛ هم فشارها روی زیاد شود و هم او از حمایت هواداران تیم ملی ناامید شود ولی آیا طارمی مستحق چنین رفتاری است؟
اصولا طارمی از نظر فنی یکی از بهترین بازیکنان ایران به‌شمار می‌رود. او این توانایی را دارد در زمانی که در حال بازی‌سازی است، خود را در بهترین موقعیت گلزنی قرار دهد. طارمی یکی از اندک بازیکنان ایران است که در بیشتر مواقع خود برای خود موقعیت‌سازی می‌کند. او هوش بالایی دارد و به‌خوبی می‌داند که باید در چه مکانی از زمین قرار گیرد. سخنان سرمربی فعلی پرسپولیس و سرمربی تیم ملی ایران در مورد این بازیکن، به‌خوبی صحبت‌های من را تائید می‌کند اما یک بازیکن برای این‌که بتواند همیشه بدون حاشیه به کار خود ادامه دهد نیاز دارد که از نظر اخلاقی هم در درجه خوبی باشد. مهدی طارمی یکی از بازیکنان خوب ایران است که اخلاق خوبی دارد ولی متاسفانه او نمی‌داند که در برخی از لحظات چه کاری را باید انجام داد و چه کاری را نباید انجام داد. برای نمونه، در بازی با یمن، شب زیبای مهدی طارمی می‌رفت که با واکنش او در برابر دوربین پس از گلزنی‌اش خراب شود. نشان دادن عدد ۶ به برداشت‌های گوناگون انجامید گرچه طارمی در نهایت در مورد آن توضیح داد و آن را منتسب به درخواست سعید عزت‌اللهی از او دانست. با این حال بی‌تدبیری در رفتار طارمی هنوز هم تا حدودی آشکار است. مهدی طارمی پازلی ناتمام است. قطعات مهم و کلیدی این پازل، شخصیتی هستند که از طارمی انتظار داریم. او نیاز دارد پیش از انجام کارهایش بیشتر فکر کند اما این بدین معنی نیست که بگوییم سخنان برخی از افراد یا توهین‌ آنها به این بازیکن درست است.

واقعیت این است که طارمی پیش‌تر به‌خاطر محرومیتی که برای پرسپولیس به وجود آورده بود، مورد خشم هواداران پرسپولیس قرار گرفته بود که در نهایت مشخص شد مدیریت باشگاه نقش بیشتری در این محرومیت داشته است. این مساله باعث شده حتی در بوشهر هم خیلی از هواداران پرسپولیس از او زده شوند، به‌خاطر اتفاقی که او نقش آنچنان زیادی در آن نداشته است. طارمی در این قضیه به‌نوعی قربانی شد تا مدیران پرسپولیس به‌کار خود ادامه دهند. بله، طارمی نشان داده است که هنوز برای رسیدن به یک بازیکن کامل هم از نظر فنی و هم از نظر شخصیتی فاصله دارد ولی با وجود این، این بازیکن در تیم ملی تا آنجا که در توانش بوده بازی کرده است. این بازیکن بوشهری در پنج بازی که برای تیم ملی در جام ملت‌ها به میدان رفته است، نشان داده که برای موفقیت تیم ملی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

هنوز هم در صحبت‌های برخی از گزارشگران صدا و سیما ماجرای خیریت را می‌شنویم و تلاش‌شان این است که به هر نحوی این کلمه را به کار ببرند، چراکه آنها فکر می‌کنند این کلمه برای بینندگان می‌تواند جالب باشد ولی آنها این را نمی‌دانند که دیگر از آن اتفاق زمان زیاد گذشته و بینندگان دیگر تحت تاثیر چنین کلماتی قرار نمی‌گیرند. آقای گزارشگر بهتر دیگر به ماجرا پایان دهد، حرکتی که می‌تواند به نفع همه تمام شود. طارمی حالا بازیکن تیم ملی ایران است و بیشتر از گذشته به حمایت نیاز دارد. او به‌عنوان یک سرباز حالا برای رسیدن تیم ملی به جام ملت‌ها تلاش می‌کند و تنها چیزی که هم‌اکنون می‌خواهد، حمایت و پشتوانه‌ای است که ما مردم برای او می‌سازیم. در حقیقت این کار را باید برای تمام بازیکنان تیم ملی انجام دهیم. طارمی هر چقدر هم در گذشته اشتباهاتی انجام داده باشد، شایسته این نیست که عده‌ای به او توهین کنند یا گزارشگر با به‌کار بردن کلمه‌ای به او تیکه بیندازند. حداقل ما بوشهری‌ها نباید مهدی را در این روزها تنها بگذاریم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: