bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
نمایش کمدی «ستوان آینیشمور» به نویسندگی مارتین مک‌دونا و کارگردانی شیما جوادپور هر شب ساعت 19 از 8 تا 17 بهمن‌ماه پلاتوی رمضان امیری تئاتر شهر بوشهر به روی صحنه می‌رود.
بامداد جنوب: نمایش کمدی «ستوان آینیشمور» به نویسندگی مارتین مک‌دونا و کارگردانی شیما جوادپور هر شب ساعت 19 از 8 تا 17 بهمن‌ماه پلاتوی رمضان امیری تئاتر شهر بوشهر به روی صحنه می‌رود.
کارگردان نمایش «ستوان آینیشمور» در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: «ستوان اینیشمور» به مقطعی از تاریخ معاصر بریتانیا می‌پردازد که با مبارزات جدایی‌طلبانه‌ ارتش جمهوری‌خواه ایرلند عجین شده است. این نمایش داستان یک مبارز ایرلندی را روایت می‌کند که در راه مبارزات جدایی‌طلبانه، فوق‌العاده خشن و قصی‌القلب اما در برابر گربه‌ خانگی‌اش به شدت وابسته و احساساتی است. مرگ مشکوک گربه، زمینه‌ساز وقایعی هجوگونه از انتقام‌گیری او از مسببان مرگ گربه می‌شود که سرانجام پایانی تلخ را برای نمایش رقم می‌زند.

به گفته شیما جوادپور، این اثر به مخاطب گوشزد می‌کند که بسیاری از جنگ‌ها و خونریزی‌هایی که در جهان اتفاق می‌افتد، نتیجه یک سوءتفاهم است. 
در نمایش کمدی «ستوان آینیشمور»، سهیل عرب، حسین ابن‌رومی، المیرا ناصری، علی تماری، مرتضی وزیریان، راحله حسینی‌زاده، میعاد مهندسی و توماس آزبرن به ایفای نقش می‌پردازند. دیگر عوامل این اثر عبارتند از: سهیل عرب (طراح صحنه)، حسین ابن‌رومی و سهیل عرب (اجرای صحنه)، شیما جوادپور (طراح لباس و نور)، سهیل عرب (انتخاب موسیقی)، سیدحسین حسینی (اجرای موسیقی)، میعاد مهندسی (طراح پوستر و بروشور) و میعاد مهندسی (تیزر).
یادآوری می‌شود، نمایش کمدی «ستوان آینیشمور» از 8 تا 17 بهمن‌ماه در پلاتوی امیری به روی صحنه می‌رود.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، نمایش
نام:
ایمیل:
* نظر: