bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
نمایشگاه 40 سال دستاوردهای دفاعی کشور از روز چهارشنبه در مصلی بزرگ تهران آغاز به کار کرد. در افتتاح این نمایشگاه، گروه بزرگی از ژنرال‌های ایرانی حضور داشتند.
 نمایشگاه 40 سال دستاوردهای دفاعی کشور از روز گذشته در مصلی بزرگ تهران آغاز به کار کرد. در افتتاح این نمایشگاه، گروه بزرگی از ژنرال‌های ایرانی حضور داشتند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تبیین دستاوردهای نظامی و دفاعی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما امروز به توانایی تولید انبوه و صادرات محصولات دفاعی دست پیدا کردیم.
سردار سرلشکر باقری در نشست خبری در توضیح بازدید خود از نمایشگاه اقتدار ۴۰ گفت: خدا را شکر می‌کنیم که در آستانه‌ی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز بخشی از دستاوردهای صنعت دفاعی و مجموعه‌ی تحقیقاتی نیروهای مسلح در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) رونمایی شد. این محصولات که امروز در نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند صد در صد ایرانی است.

وی با بیان این موضوع که این نمایشگاه تا پایان ایام‌الله دهه فجر در معرض دید عموم ملت ایران قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: این محصولات در یازده مجموعه تقسیم بندی شده‌اند، برای مثال مجموعه‌هایی از صنایع سبک، همانند انواع سلاح‌های انفرادی، خمپاره اندازها، توپخانه‌ها و در بخش دیگر صنایع الکترونیکی و تحقیقات الکترونیکی همچون سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی رادارها و مجموعه‌های دیگر مربوط به حوزه‌ی اجتماعی و یا همچنین ماهواره‌ها قرار دارند در این بخش ماهواره‌هایی مورد نظر است که در بخش دفاعی ساخته شده‌اند و به مدار رفته‌اند که اکنون نمونه‌هایی از آن در نمایشگاه قرار داده شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: از دیگر مواردی که در این حوزه می‌توان اشاره کرد انواع موشک‌های زمین به زمین، موشک‌های زمین به هوا، هوا به هوا، ساحل به دریا در بردهای مختلف است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است و در بخش تجهیزات هوایی قسمت‌های اندکی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، ولی بخش اعظم آن در فرودگاه مهرآباد از فردا به نمایش عموم گذاشته خواهد شد. در قسمت صنایع دریایی ماکت‌هایی از ناوها، ناو شکن‌ها، و ماکت‌هایی از زیر دریایی‌هایی که ساخته شده‌اند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. در حوزه‌ی پهبادها جمهوری اسلامی ایران جز قدرت‌های جهانی است. که در این حوزه هم محصولاتی در این نمایشگاه در معرض نمایش عموم خواهد گذاشت. همچنین در حوزه‌ی موشک‌های زمین به زمین نقطه‌زن که یکی از نمونه‌های آن سجیل است باید اشاره کنم که بخش‌های دیگر در این حوزه در محوطه پارک به نمایش گذاشته شده است.

به گفته وی، تنها بخش‌هایی از دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران در صنعت دفاعی وزارت دفاع و در تحقیقات ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و بسیج که به تولید رسیده و در نیروهای مسلح استفاده و صادر می‌شود در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. ما بسیاری از بخش‌ها را با وضعیت قبل از انقلاب در این حوزه مقایسه می‌کنیم. در آن زمان ما در صنعت دفاعی صرفاً فقط خط مونتاژ بخشی از سلاح‌های سبک مانند ژ ۳ را در اختیار داشتیم. یا برای مثال وسایلی مانند کلاه آهنی یا پوتین تولید می‌کردیم. این با دستاوردهای امروز باید مقایسه شود باید توجه کنیم که ما امروز چه وضعیتی داریم باید توجه کنیم هنگام پیروزی انقلاب در صنعت دفاعی در چه وضعیتی بودیم و امروز به چه دستاوردهایی دست پیدا کردیم. که این نتیجه لطف الهی، تلاش و ایثار تمام دست اندرکاران و دانشمندان کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: