bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
آمار تعاونی‌های ثبت‌شده دی‌ماه کشور نشان داد؛
آمار تعاونی‌های تشکیل و ثبت شده کشور در دی‌ماه سال جاری نشان می‌دهد که استان بوشهر با ثبت تعداد 14 تعاونی از کل 280 تعاونی ثبت شده کشور در این ماه، سهمی پنج درصدی را از تعاونی‌های ثبت‌شده دی‌ماه کشور را به خود اختصاص داده است.
تشکیل 14 تعاونی با سرمایه 3 میلیارد ریالی در بوشهربامداد جنوب - یعقوب آل‌الله:
آمار تعاونی‌های تشکیل و ثبت شده کشور در دی‌ماه سال جاری نشان می‌دهد که استان بوشهر با ثبت تعداد 14 تعاونی از کل 280 تعاونی ثبت شده کشور در این ماه، سهمی پنج درصدی را از تعاونی‌های ثبت‌شده دی‌ماه کشور را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمار منتشرشده از سوی مرکز آمار و اطلاعات راهبردی، 14 تعاونی ثبت‌شده استان بوشهر دارای 467 عضو بوده و با سرمایه‌ای نزدیک به سه میلیارد و 121 میلیون ریال ثبت شده‌اند که این تعاونی‌ها بیش از 10 درصد کل سرمایه تعاونی‌های ثبت شده کشور را در این ماه به خود اختصاص داده‌اند.
بررسی میزان اشتغال ایجادشده از سوی تعاونی‌های استان بوشهر حاکی از آن است که این تعاونی‌ها سبب ایجاد اشتغال برای تعداد 247 نفر شده‌اند که باز هم رقم قابل قبولی برای دی‌ماه سال جاری در مقایسه با سایر استان‌های کشور محسوب می‌شود. این تعداد شاغل در مقایسه با تعداد سه هزار و 996 شاغلی که در سایر تعاونی‌های کشور مشغول به کار می‌شوند، عدد شش درصد را نشان می‌دهد.

گفتنی است، استان بوشهر در مقایسه با سایر استان‌های کشور از نظر تعداد تعاونی ثبت شده در رتبه 10 کشور قرار گرفته است، ضمن این‌که از نظر تعداد اعضای این تعاونی‌ها، بوشهر با 467 عضو پس از تهران (709 عضو) در رتبه دوم قرار دارد. همچنین سرمایه سه هزار و 121 میلیونی بوشهری‌ها در ثبت تعاونی‌های یادشده، پس از استان‌های سیستان و بلوچستان با 9 هزار و 905 میلیون ریال و استان یزد با چهار هزار و 564 میلیون ریال سرمایه، در رتبه سوم سرمایه‌گذاری استان‌های کشور قرار گرفته است.

ثبت 280 تعاونی در دی‌ماه 97
بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی سامانه جامع آمارهاي ثبتی تعاون در دي‌ماه سال 1397، تعداد 280 شرکت تعاونی و سه اتحادیه در این ماه تشکیل و ثبت شده‌اند که وضعیت فعالیت آنها در حال بهره‌برداري یا در دست اجراست. 
تعداد کل اعضای تعاونی‌هاي مذکور چهار هزار و 393 نفر و تعداد شاغل سه هزار و 996  نفر و سرمایه اولیه حدود 37 میلیارد ریال است. متوسط تعداد اعضا و شاغلان مربوط به این تعاونی‌ها به‌ترتیب 16 و 14 نفر است. نگاهی به این آمارها نشان می‌دهد که بیشترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده به استان‌هاي فارس با ثبت 26 تعاونی و استان خراسان رضوي با ثبت 24 تعاونی تعلق دارد. 

همچنین بیشترین تعداد تعاونی ثبت‌شده در فعالیت‌هاي «کشاورزي» و «صنعت» به‌ترتیب با 96 و 69 واحد هستند. تعاونی‌هاي داراي فعالیت «کشاورزي» و «صنعت» به‌ترتیب با هزار و 227 و 753 نفر داراي بیشترین اعضا هستند. همچنین بیشترین شاغل مربوط به تعاونی‌هاي داراي فعالیت «کشاورزي» و «صنعت» به‌ترتیب با هزار و 319 و 690 نفر است. 
مقایسه عملکرد ماه دي 1397 نسبت به آذر همین سال نشان می‌دهد که تعداد تعاونی‌هاي ثبت شده در دي‌ماه سال جاري (280 واحد) در مقایسه با ماه گذشته (208 واحد)، افزایشی معادل 35 درصد دارد. تعداد اعضای این تعاونی‌ها هم افزایشی معادل 41 درصد و تعداد فرصت‌های شغلی نیز افزایشی معادل 62 درصد را به‌همراه دارند. 

مقایسه عملکرد دی‌ماه 1396 نسبت به دی‌ماه 1397
تعداد تعاونی‌هاي ثبت شده در دي‌ماه سال جاري (280 واحد) در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل (450 واحد)، کاهشی معادل 38 درصد دارد. تعداد اعضای این تعاونی‌ها کاهشی معادل 38 درصد و تعداد فرصت شغلی آنها نیز کاهشی معادل 49 درصد را به همراه داشته است.

برچسب ها: اقتصاد ، تعاونی ، آمار
نام:
ایمیل:
* نظر: