bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، از تامین آفت‌کش‌های مورد نیاز برای مقابله و کنترل به موقع آفت ملخ صحرایی در شش استان خبر داد و گفت: در این زمینه شش فروند هواپیمای سمپاش علیه ملخ‌های صحرایی در استان‌‌ها آماده باش شدند.
محمدرضا درگاهی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت کانون ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر با اشاره به اینکه شش استان درگیر مبارزه با ملخ‌های صحرایی هستند اظهار داشت: هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس درگیر مبارزه با ملخ‌های صحرایی هستند.

وی با تاکید بر مقابله با کانون‌های تولید ملخ صحرایی در نقاط مختلف استان‌های یاد شده افزود: ملخ‌ها با استقرار در مناطق به شدت تخم‌ریزی می‌کنند و با هر ملخ یک‌هزار ملخ در مدت کوتاهی تولید می‌شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، با بیان اینکه طغیان ملخ‌های صحرایی به هیچ گیاه نباتی رحم نمی‌کند گفت: در مسیر هجوم ملخ‌های صحرایی همه فضای سبز، اراضی کشاورزی و نباتات گیاهی  خسارت می‌بیند که باید از هم اکنون کانون‌های تخم ریزی و تولید ملخ سم پاشی و نابود شود.

درگاهی از استقرار پایگاه‌های مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان‌های یاد شده خبر داد و افزود:آفت کش‌های مورد نیاز برای مقابله با این آفت تامین و در استانهای درگیر توزیع شده است.

وی از استقرار هواپیمای سمپاش خبرداد و خاطر نشان کرد:در راستای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی شش فروند هواپیمای سمپاش علیه ملخ‌های صحرایی در استان‌‌ها آماده باش شدند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: 2 هواپیمای سم‌پاش در هرمزگان، 2 هواپیما در خوزستان، دو هواپیما در بوشهر و فارس برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی مستقر شده است.

درگاهی از آغاز سم‌پاشی زمینی در استان‌های شش گانه یاد شده خبرداد و افزود: عملیات سم‌پاشی هوایی در استان هرمزگان علیه ملخ‌های صحرایی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای  مبارزه هوایی علیه افت ملخ صحرایی هواپیماها در استان‌ها در حال آماده باش هستند، اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی و همکاری لازم دستگاههای مرتبط و انجام پشتیبانی‌های مورد نیاز انشا الله این آفت خطرناک به‌موقع کنترل و از بروز خسارت‌های سنگین جلوگیری و از تولید کشاورزان در این مناطق محافظت می‌شود.

ئیس سازمان حفظ نباتات کشور از همکاری استاندار بوشهر در مبارزه با ملخ‌های صحرایی قدردانی کرد و گفت: برای مقابله با این آفت اقدامات پیشگیرانه در استان بوشهر در حال انجام است.
برچسب ها: ملخ ، سمپاش ، هواپیما
نام:
ایمیل:
* نظر: