bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی در سال ۵۷ حدود سه میلیون تن بود و در پایان سال جاری این رقم به 8/65 میلیون تن خواهد رسید که نشان از رشد حدود ۲۲ برابری ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی است.
صنعت پتروشیمی ایران با وجود چالش‌های مختلف در مسیر توسعه خود همچنان روند توسعه خود را با شتاب طی می کند و با وجود زیرساخت‌های مناسب در کشورمان این صنعت می‌تواند به یکی از سودآورترین صنایع ایران بدل شود و برای رسیدن به هدف‌های پیش‌بینی شده، افزون بر سرمایه‌گذاری‌های جدید و تکمیل پروژه‌های در دست ساخت باید از خام‌فروشی پرهیز و سبد کالاهای صادراتی پتروشیمی را با هدف توسعه صادرات متنوع کرد. بر این اساس ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی در سال ۵۷ حدود سه میلیون تن بود که برآورد می‌شود در پایان سال جاری این رقم به 8/65 میلیون رسیده و نیز در همین زمان شش مجتمع تولیدی فعال صنعت پتروشیمی در سال پیروزی انقلاب اسلامی بوده است که این تعداد به ۵۴ مجتمع در پایان سال ۱۳۹۷خواهد رسید. 

بر پایه این گزارش، درسال ۱۳۵۷ تولید محصولات پتروشیمی کشورمان روی عدد ۱۷ نوع محصول ایستاده بود که اکنون با توجه به روند رو به رشد این صنعت پیشرو تا پایان سال شاهد تولید ۱۲۱ نوع انواع محصولات پتروشیمی در این صنعت هستیم. گفتنی است که تولید محصولات پتروشیمی در سال۵۷ بیش از 6/1 میلیون تن بود که این رقم بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان امسال به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید. بر این اساس میزان صادرات در سال ۵۷ معادل ۶/۰ میلیون تن بود که برآورد می گردد این رقم به 67/21 میلیون تن تا پایان سال جاری برسد. همچنین در سال پیروزی انقلاب اسلامی ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ۰/۰۵میلیارد دلار بوده است که تا پایان امسال به 76/12 میلیارد دلار خواهد رسید. گفتنی است در حال حاضر رویکرد صنعت پتروشیمی به توسعه تکمیل زنجیره ارزش با استفاده از دانش فنی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بین‌المللی و تکیه بر توانمندی‌های شرکت‌های داخلی با توجه به خوراک در دسترس (گاز طبیعی) است.

برچسب ها: انرژی
نام:
ایمیل:
* نظر: