bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
خداحافظی تارتار از جمی‌ها پس از تداوم مشکلات مالی باشگاه؛
با شروع نیم‌فصل دوم، فکر می‌کردیم که مشکلات پارس جنوبی کمتر شود ولی پس از بازی با فولاد خوزستان، مشکلات مالی این باشگاه بار دیگر نمایان شد تا آنجا که بازیکنان و کادر فنی تیم نتوانستند با پرواز به تهران سفر کنند.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
با شروع نیم‌فصل دوم، فکر می‌کردیم که مشکلات پارس جنوبی کمتر شود ولی پس از بازی با فولاد خوزستان، مشکلات مالی این باشگاه بار دیگر نمایان شد تا آنجا که بازیکنان و کادر فنی تیم نتوانستند با پرواز به تهران سفر کنند.
همانطور که روز گذشته در این صفحه خواندید، پارس جنوبی‌جم در هفته اول نیم‌فصل دوم، در یک بازی حساس و نفس‌گیر در مقابل تیم فولاد خوزستان به تساوی بدون گل رسید. تا پیش از این بازی، مسائل درون باشگاه خیلی آرام دنبال می‌شد و مسوولان و بازیکنان باشگاه به مراتب کمتر از گذشته به مسائل مالی می‌پرداختند ولی متاسفانه روز گذشته اتفاق تلخی رخ داد که دیگر هشدار نیست بلکه یک تهدید کاملا جدی برای فوتبال استان بوشهر است. پس از این مسابقه، اعضای تیم پارس جنوبی قرار بود با پرواز صبح امروز راهی تهران شوند تا تمرینات خود را در زمین نفت تهرانسر پیگیری کنند اما باشگاه پارس جنوبی به‌دلیل مشکلات مالی، نتوانست پروازی برای اعضای این تیم در نظر بگیرد تا زرد و مشکی‌پوشان در جم ماندنی شوند.

باشگاه به اعضای تیم قول داد که آنها با پرواز بعدازظهر عازم تهران می‌شوند و بازیکنان یک جلسه تمرینی را در جم پشت سر گذاشتند اما پس از این‌که پرواز دوم هم به‌دلیل مشکلات مالی رزرو نشد، بازیکنان حاضر نشدند به خوابگاه بازگردند و بیرون خوابگاه‌های خود ماندند. پس از این اتفاق،  عبدالرحیم خطیب، سرپرست تیم فوتبال پارس جنوبی‌جم گفت که او و مهدی تارتار تا زمان تداوم مشکلات مالی این باشگاه، در تمرینات و دیدارهای این تیم حاضر نخواهند شد. عبدالرحیم خطیب درباره اتفاق‌های رخ داده در تیم فوتبال پارس جنوبی‌جم به‌خاطر مشکلات مالی این باشگاه، گفت: از مشکلات مالی خسته شده‌ایم. خیلی وقت است که از این مشکلات رنج می‌بریم و با این شرایط، کارمان را تا اینجا ادامه داده‌ایم.

وی درباره کناره‌گیری خود و مهدی تارتار از سمت‌های سرپرستی و سرمربیگری تیم پارس جنوبی، یادآور شد: من و تارتار از اعضای تیم خداحافظی کردیم و تا زمانی که مشکلات مالی حل نشود، به تیم بازنمی‌گردیم. بازیکنان به‌خاطر مشکلات ناراحت بودند و تاکنون تلاش کردیم مسائل را مدیریت کنیم اما نمی‌توانیم بیش از این دوام بیاوریم.
سرپرست تیم پارس جنوبی با بیان این‌که کسی فکر نمی‌کرد این تیم چنین نتایجی کسب کند، تصریح کرد: دلم به حال تیم می‌سوزد. ما با وجود مشکلات، تیم را تا رده ششم جدول بالا آورده‌ایم اما از این به بعد دیگر کاری از دستمان برنمی‌آید. امیدوارم مسوولان استانی کاری نکنند پارس جنوبی نابود شود.
خطیب با گلایه از کمبود امکانات در شهرستان جم، خاطرنشان کرد: من در جم بزرگ شده و اینجا زندگی کرده‌ام اما از این شرایط واقعا ناراحتم. به‌عنوان یک نیروی بومی می‌گویم که اگر می‌خواهیم تیم در تهران تمرین کند، به‌خاطر نبود امکانات لازم در جم است. پیش از بازی با فولاد به جم آمدیم و مجبور شدیم روی چمن مصنوعی تمرین کنیم.

مهدی تارتار در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درباره مشکلات مالی باشگاه پارس جنوبی و خداحافظی‌اش از بازیکنان این تیم، تاکید کرد: من واقعا دیگر خسته‌ شده‌ام. از اول فصل مدام دارم به بازیکنانم دروغ می‌گویم. مگر من چقدر صبر دارم؟ واقعا نمی‌توانم هم تمرکزم روی مسائل فنی تیم باشد و هم بابت مسائل مالی به بازیکنان پاسخ بدهم. بازیکن من ذهنش به‌هم ریخته و درست نیست بیشتر از این آنها را اذیت کنم. دیگر کارد به استخوانم رسیده است؛ تا کی به بازیکنان بگویم به‌خاطر من چیزی نگویید و مسائل را نادیده بگیرید.
تارتار همچنین گفت: من تا زمانی که مشکلات مالی باشگاه حل نشود، برنمی‌گردم. دیگر ادامه دادن در این شرایط درست نیست. وجدانم راحت است که هر چه در توان داشتم گذاشتم و با تمام وجودم برای این تیم کار کردم. من پارس جنوبی را مثل بچه‌ام دوست داشته و دارم اما نمی‌توانم دیگر در چشم بازیکنانم نگاه کنم. از مجموعه پارس جنوبی تشکر می‌کنم که در این چند سال اعتماد کردند. از مردم خوب استان بوشهر و شهرستان جم و به‌ویژه هواداران خوب پارس جنوبی هم ممنونم که همیشه حمایتم کردند. بسیار خوشحالم که چند سال کنارشان بودم و الطاف آنها هیچ‌وقت از ذهن من پاک نمی‌شود.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پیش‌تر هم شاهد آن بوده‌ایم و با پادرمیانی مسوولان استانی، کادر فنی باشگاه به فعالیت خود را پارس جنوبی‌جم ادامه داده است. با وجود این‌که تارتار پس از پادرمیانی آنها به‌کار خود بر‌می‌گشت ولی چیزی هر بار اتفاق می‌افتاد این بود که مسوولان نمی‌توانستند از عهده وظایف خود برآیند و این مساله باعث می‌شد که بار دیگر تارتار به فکر جدایی بیفتد. در مقاطعی از فصل حتی تارتار تقربیا از تیم جدا شده بود که به هر حال به‌دلایلی این اتفاق عقب افتاد. این بدین معنی است که مسوولان استانی هنوز نمی‌دانند که اتفاق‌های این روزهای پارس جنوبی هشدار نیست که تهدید بسیار جدی است که شاید پایانی بر همکاری این باشگاه با مهدی تارتار باشد. این مسائل حتی می‌تواند باعث جدایی این تیم از لیگ برتر کشورمان شود. 
در این مدت که قرار بود مسوولان استان فکری به حال این تیم کنند، اتفاق بزرگی رخ نداده است، همچنین رزرو نشدن بلیت‌‌های بازیکنان و کادرفنی باشگاه خود یک مشکل دیگر ایجاد کرده است. با این اوصاف باید به تارتار و کادر فنی‌اش حق بدهیم، چراکه کار کردن در چنین وضعیت سختی بسیار دشوار است. 

پارس جنوبی تنها نماینده استان بوشهر در لیگ برتر است، نماینده‌ای که تا اینجای کار عملکرد خوبی داشته است و نباید این‌گونه از سوی مسوولان به فراموشی سپرده شود. 
تکرار اتفاق‌های تلخ در یک باشگاه فوتبال چیزی جز نابودی برای آن باشگاه به بار نمی‌آورد و نکته قابل تامل دقیقا این است که مسوولان ما از اشتباه‌های گذشته خود درس نمی‌گیرد. پارس جنوبی‌جم با وجود مشکلات مالی فراوان نتایج خوبی کسب کرده است. از این رو با توجه به ادامه مشکلات مالی و خداحافظی امروز مهدی تارتار مشخص نیست سرنوشت تیم در فاصله یک هفته تا دیدار با نفت مسجد سلیمان چه خواهد شد. باید منتظر ماند و فهمید در این‌باره چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. آیا خداحافظی تارتار برای همیشه است؟ آیا واقعا پارس جنوبی در لیگ برتر تنها مانده است؟ آیا منتظر سرنوشتی به مانند آنچه که برای شاهین رخ داد، برای پارس جنوبی باشیم؟ آیا حق هواداران پارس جنوبی این است که تیم‌ محبوبشان در این وضعیت باشد؟ و هزاران سوالات دیگر که شاید در روزهای آینده جوابی برای آنها پیدا شد.

برچسب ها: ورزش ، فوتبال
نام:
ایمیل:
* نظر: