bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
فعالیت سامانه بارشی در آسمان استان بوشهر از ابتدای هفته تا صبح سه‌شنبه در بیشتر نقاط استان باعث ریزش رحمت الهی شد.
پدیده مه گرفتگی در استان بوشهر رخ می‌دهددر همین رابطه کارشناس اداره کل هواشناسی استان با بیان این‌که بیشترین میزان بارش در شهرهای جنوبی استان چون جم با بیش از 70 میلیمتر بوده است، گفت: دیر و کنگان نیز 60 میلیمتر بارندگی داشته‌اند. بخش‌هایی در شمال استان نیز بیش از 50 میلیمتر بارش داشته و حتی در روستای تاج ملکی گناوه تا 100 میلیمتر هم گزارش شده است.

زهرا راستگو در ادامه افزود: با خروج سامانه بارشی و نفوذ توده هوای سرد از امروز، وزش بادهای شمالی هم آغاز شده است، به‌گونه‌ای‌که دمای هوا در برخی نقاط 2 تا 4 درجه کاهش یافته و این کاهش دما تا بامداد فردا ادامه می‌یابد. برای امروز نیز پدیده مه را در استان داریم که موجب کاهش دید افقی به‌خصوص در محورهای مواصلاتی بین شهری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دریا به سبب وزش بادهای شمالی مواج و متلاطم است، گفت: به‌تدریج صبح فردا با کاهش سرعت باد از سمت استان، تلاطم دریا هم کاهش یافته و در روز پنجشنبه دریا آرام خواهد بود و برای تردد شناورها مساعد است. از روز جمعه با نفوذ یک موج پایدار به استان، دوباره به ابرها افزوده شده و در روزهای جمعه و شنبه شاهد بارش باران خواهیم بود. گفتنی است هم‌زمان در روزهای جمعه و شنبه، وزش بادهای جنوبی شروع شده و دریا که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آرام است، از روز جمعه موج‌های دریا بیشتر شده و شرایط برای ترددهای دریایی نامساعد خواهد بود.

برچسب ها: مه ، هواشناسی ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: