bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
ساخت دو موج‌شکن بندر خدماتی صادراتی تنبک به طول ۵ کیلومتر در منطقه پارس دو در شهرستان کنگان امسال پایان می‌یابد.
8موج‌شکن‌های بندر صادراتی تنبک تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست طرح‌های پشتیبانی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس گفت: مراحل ساخت موج شکن شرقی این بندر با انجام بیش از ۱.۸ کیلومتر عملیات مغزه‌ریزی به پایان رسیده است و ساخت موج شکن غربی این بندر نیز به طول حدود سه کیلومتر با ترکیبی از مصالح سنگی، کیسونی و بتنی رو به پایان است و ساخت بخش پایانی آن در عمق ۳۲ متری دریا ادامه دارد.

سیدمحی‌الدین جعفری افزود: با پایان ساخت این دو موج‌شکن، امکان پهلوگیری کشتی‌های صادراتی در بندر خدماتی-صادراتی تنبک فراهم شود.

وی با اشاره به سه پست اسکله در نظر گرفته شده برای صادرات فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی در این بندر، بیان کرد: ساخت دو پست اسکله صادرات LPG هر کدام با توانایی پهلودهی به کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری ۵۰ هزارتن گاز مایع یکی از اهداف این طرح به شمار می‌رود که هم‌اکنون ساخت یک پست اسکله LPG کیسونی تکمیل شده و پیش‌بینی می‌شود این پست اسکله تا پایان نیمه اول سال آینده کامل در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

سرپرست طرح‌های پشتیبانی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس پیشرفت ساخت دومین اسکله صادرات LPG یا گاز مایع این بندر را مطلوب اعلام کرد و گفت: نصب و زیرسازی اسکله دوم صادرات LPG در حال اجراست و این اسکله نیز در شش ماهه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

جعفری به ساخت یک پست اسکله مکانیزه صادرات گوگرد نیز اشاره کرد وافزود: مراحل زیرسازی و لایروبی این اسکله ۳۰۰ متری با ظرفیت بارگیری دو هزار تن در ساعت برای شناور‌های پنج تا ۵۰ هزارتن تن (DWT) در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌های زمان‌بندی شده، بندر خدماتی - صادراتی تنبک تا پایان سال ۹۸ به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و امکان صادرات فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی از طریق این بندر فراهم خواهد شد.
برچسب ها: فرهنگ ، صادرات
نام:
ایمیل:
* نظر: