bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
حمایت مردم از ظریف ناشی از نگرانی از بالا گرفتن امکان درگیری نظامی بود. مردم نگران آن هستند که دخالت‌ها در حوزه دیپلماسی به وضعیتی مانند عراق و سوریه در ایران منجر شود و این حمایت تا حدی مؤثر بوده است.
فریدون مجلسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که استعفای وزیر امور خارجه و رد آن توسط رییس‌جمهور با چه نتایجی همراه بود، گفت: محمد جواد ظریف با رهبری مذاکرات منتهی به برجام برای خودش در مقام یک دیپلمات ایرانی کسب اعتبار و حیثیت کرد. به گفته وی، انتظار می‌‌‌رفت در داخل کشور نیز به این اعتبار احترام گذاشته شود اما تخریب برجام از سوی محافل قدرتمند داخلی و نمایش‌‌‌های نظامی و دیپلماسی‌‌های موازی به خصوص در زمان‌‌هایی که او در ماموریت‌‌‌های خارجی بود، عملاً در جهت بی‌‌‌اعتبارسازی او بود.

این دیپلمات پیشین با بیان این‌که هر کس تا زمانی که امید اصلاح و بهبود وضع وجود داشت باید همکاری کند اما هر دولت و دولتمردی که وجود خود را چرخ پنجم و مزاحم تلقی کند نه فقط حق بلکه وظیفه دارد کار را به دیگران بسپارد، اظهار کرد به نظر من ظریف در چنین تنگنایی استعفا کرد. رئیس‌‌‌جمهور نیز که عملا در تنگنای مشابهی قرار داد، کوشید با رد استغفای ظریف فرصت دیگری دهد تا شاید دولت بتواند مشکلاتی را که دیگران با توسعه جنگ برایش ایجاد کرده‌‌‌اند، التیام دهد. به نظر من اگر ناتوان‌‌سازی دولت ادامه یابد، دست‌کم استعفای ظریف نهایی خواهد شد.

برچسب ها: سیاسی
نام:
ایمیل:
* نظر: