bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
20 هزار نهال حرا به همت شهرداری بوشهر کاشته شد؛
ایجاد تعادل بین زیست‌بوم و فعالیت‌های انسان نیازمند شناخت توانمندی اکولوژیکی است، چراکه وارد کردن فشار بیش از توان به یک منطقه آن را به سمت نابودی پیش می‌برد. همه شاهد هستیم که روزبه‌روز توسعه بر روی زمین صورت می‌گیرد و ...
بوشهر رتبه نخست جمع‌آوری پسماند در ایرانبامداد جنوب: فرا رسیدن روز درختکاری، نوید آمدن بهار است؛ در استان بوشهر که هوا زودتر از دیگر نقاط کشور روبه گرم شدن می‌رود زمستان با هوای معتدل و بهاری پشت سر گذاشته می‌شود و خبری از برف و یخبندان نیست.
ایجاد تعادل بین زیست‌بوم و فعالیت‌های انسان نیازمند شناخت توانمندی اکولوژیکی است، چراکه وارد کردن فشار بیش از توان به یک منطقه آن را به سمت نابودی پیش می‌برد. همه شاهد هستیم که روزبه‌روز توسعه بر روی زمین صورت می‌گیرد و بشر یک زمین بیشتر ندارد که باید برای حفظ آن تلاش کند. رسانه‌ها، آموزش و پرورش و کسانی که تریبونی برای ارتباط با مردم در اختیار دارند باید فرهنگ طبیعت‌دوستی و حفاظت از منابع طبیعی را ترویج کنند تا بستر حرکت به سمت توسعه و همچنین امکان زیست مطلوب امروز و فردای جامعه مهیا شود.

روز درختکاری در شهر بوشهر هم به‌همت علاقه‌مندان محیط زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد با کاشت انواع و اقسام نهال‌های کوچک گرامی داشته شد. یکی از متولیان این حرکت شهرداری بندر بوشهر بود که با کاشت 20 هزار نهال حرا به مناسبت روز درخت‌کاری نقش موثری در تشویق مردم به این امر زیبا ایفا کرد.
به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندر بوشهر، طی مراسمی با حضور شهردار بندر بوشهر و اعضای محترم شورای اسلامی شهر بوشهر، مدیران بخش‎های مختلف شهرداری و با همکاری اهالی فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه، شورایاران محلات، دانشجویان، دانش آموزان، ورزشکاران و سایر آحاد مردم بیست هزار اصله نهال حرا در نوار ساحلی مشرف به بزرگراه امام علی (ع) به زمین نشانده شد. 

در این مراسم باشکوه که با ابراز احساسات دانش آموزان و دانشجویان همراه بود. دکتر امیری، شهردار بندر بوشهر با ابراز خوشامدگویی به مدعوان و تبریک روز درختکاری با ذکر حدیثی از پیامبر صلح و رحمت که می‌فرمایند: «هر وقت مشاهده کردید که قیامت بر پا شده است و مردمان در حال درختکاری هستند این روند را ادامه دهید و آن را متوقف نکنید» به اهمیت و جایگاه این سنت حسنه در میان جوامع اسلامی اشاره کرده و با بیان ابیاتی از سهراب سپهری شاعر پر آوازه معاصر در همین راستا، در تکریم و پاسداشت «روز درختکاری» سخنان مبسوطی ایراد کرده است.
 وی با بیان این‌که با کاشت هر نهال یک گام به سوی زنده نگه‌داشتن کره زمین بر می‌داریم، گفت: با برنامه‌ریزی انجام گرفته به‌علت محدودیت زمین توسعه فضای سبز را در حاشیه‌ها و نوارساحلی بندر بوشهر ادامه خواهیم داد.
امیری از منافع این‌گونه گیاهی(حرا) را تقویت اکوسیستم محلی، زیباسازی سیما و منظر شهری، زیستگاه مناسب برای پرندگان بومی و مهاجر حفظ تنوع زیستی، حفاظت از خاک، پایداری رسوبات، جلوگیری از تخریب و فرسایش و خوردگی ساحل عنوان کرد که می‌تواند بسترساز زمینه‌ای امن و مناسب در جهت ایجاد مکان‌های تفریحی و گردشگری در راستای جذب صنعت توریسم و اشتغال‌زایی پایدار از آن استفاده بهینه کرد.
بوشهر رتبه نخست جمع‌آوری پسماند در ایران
در ادامه کیوان هاشم‌زاده، عضو شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان این‌که امروز یک روز ماندگار و به یاد ماندنی در تقویم بوشهر رقم خورده است عزم و اراده شورای اسلامی شهر بوشهر را در جهت توسعه فضای سبز شهری به‌ویژه حاشیه‌های ساحلی مورد تاکید قرار داد و آمادگی و مساعدت شورای اسلامی شهر را برای گسترش محل‌های توریستی و تفرجگاهی در گستره شهر اعلام کرد. در پایان به رسم یادبود چند اصله نهال حرا به‌دست امیری شهردار بوشهر و واعظی معاونت اجرائی و خدمات شهری شهرداری به زمین نشانده شد.
گفتنی است پروژه مزبور به‌همت حوزه معاونت فنی، عمرانی شهرداری بندر بوشهر و با مدیریت مدیر دفتر فنی حوزه یاد شده و با رویکرد توسعه پایدار و ارتقا و زیباسازی نقاط ساحلی به‌ویژه ورودی شهر به‌صورت همزمان با عملیات احداث راست‌گرد بلوار امام علی (ع) و با همکاری سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از محل بودجه داخلی شهرداری آغاز شده است.

همچنین هم‌زمان با کاشت 200 اصله نهال مشعل جنگل و ابریشم ایران در فاز دوم بوستان لیل واقع در حاشیه (بلوار آزادی) و نیز کاشت 100 اصله نهال پال (نخل بادبزنی) در خیابان ساحلی (حد فاصل پارک مرجان تا پارک مروارید) انجام شد.
در ادامه روز درختکاری، همایش استقبال از بهار را سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر برگزار کرد تا در آستانه نوروز، کار تنظیف نقاط شهری به همراه جمع‌آوری پسماند، شتاب بیشتری به خود گیرد.
شهردار بوشهر در این همایش تاکید کرد: بوشهر یکی از شهرهای زیبای کشور است که این طراوات و زیبایی مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی پاکبانان است.
سید‌نورالدین امیری صبح چهارشنبه در مراسم استقبال از بهار، گفت: بوشهر یکی از شهرهای زیبای کشور است که این طراوات و زیبایی مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی پاکبانان است. از روزی که سکان شهرداری بندر بوشهر را به‌دست گرفته‌ام، نگاهی ویژه به پاکبانان داشته‌ام و از آنجا که این افراد زحمتکش‌ترین و در عین حال کم‌ادعاترین همکاران ما در شهرداری هستند، تلاش کرده‌ام که در همه حال پیگیر مطالبات و حقوق آنها در عرصه‌های مختلف باشم. تا روزی که در شهرداری خدمتگذار مردم بوشهر باشم، خود را نماینده پاکبانان می‌دانم و اگر بابت قصورات هر کدام از کارکنان و مدیران شهرداری گذشتی هم بخواهم بکنم اما در هیچ شرایط از تقصیر افرادی که بخواهند حقوق پاکبانان را پایمال کنند، نخواهم گذشت.
امیری ادامه داد: در روزهای پایان سال قرار داریم و سعی ما این است که بوشهر را به میزبانی از بهار آماده کنیم که حق مردم این شهر با اصالت، داشتن شهری زیبا و توسعه یافته است. از دو ماه گذشته با یک برنامه روزشمار برای استقبال از بهار، شهر بوشهر را آماده کرده‌ایم و در 15 روز مانده به پایان سال سعی ما این است که کیفیت را فدای کمیت نکنیم.

شهردار بندر بوشهر با اعلام این‌که یکی از مهم‌ترین ساختارهایی که نقش اساسی در روند آماده‌سازی شهر بوشهر برای استقبال از بهار دارد، سازمان مدیریت پسماند است، گفت: اگر در سال گذشته شهر بوشهر به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای ایران در ایام نوروز انتخاب شده، مدیون تلاش‌های کارکنان شهرداری مرکز استان و به‌خصوص سازمان مدیریت پسماند است. 
430 پاکبان کار تنظیف شهری و جمع‌آوری پسماند در ایام نوروز را بر عهده دارند
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بوشهر هم در ادامه این مراسم، گفت: در راستای تنظیف نقاط مختلف شهری و به خصوص محلات، از امروز طرح استقبال از بهار آغاز شده است. این طرح یک ماه بوده و با افزایش نیروی انسانی به‌دنبال این هستیم که طی دو مرحله از 14 لغایت 29 اسفندماه و از اول فروردین لغایت 15 فروردین اقدامات لازم در جهت جمع‌آوری پسماندهای شهری و تنظیف معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی انجام شود.
حسن شجاعی‌پور، تصریح کرد: بعد از اجرای طرح استقبال از بهار به‌دلیل ورود مسافران نوروزی، 130 نفر نیروی انسانی پاکبان در سواحل و محلات بوشهر به جمع 400 نفری کنونی پاکبانان اضافه می‌شوند تا چهره زیبای شهر دستخوش شلوغی ایام نوروز نشود.
وی در ادامه افزود: پیش از اجرای طرح استقبال از بهار، در سال گذشته بر اساس آمارهای رسمی استخراج شده در سطح کشور، بندر بوشهر به‌عنوان زیباترین و بهترین شهر در ایام نوروز معرفی شده که این افتخار مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه پاکبانان هستیم. امسال نیز با برنامه‌ریزی که صورت گرفته است قطعا اولین شهر در حوزه جمع‌آوری پسماند خواهیم بود.
بوشهر رتبه نخست جمع‌آوری پسماند در ایران
بوشهر رتبه اول جمع‌آوری پسماند در کشور را در اختیار دارد
معاون امور عمرانی فرمانداری نیز گفت: یکی از نقاط قوت شهرداری بندر بوشهر، سازمان مدیریت پسماند شهرداری است که بر اساس نظرسنجی انجام شده در سال گذشته، موفق به کسب رتبه برتر در حوزه جمع‌آوری پسماند شده است. با توجه به کسب این رتبه، انتظار می‌رود که با یک برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم در نوروز امسال نیز از این حیث در سطح کشور برتر باقی بمانیم. بخش قابل توجهی از حقوق کارگران پسماند در آینده امکان دارد هزینه سلامت آنها شود که از همه شهروندان انتظار داریم در جمع‌آوری زباله‌ها، مشارکت فعالی داشته باشند.
مهندس مریم قربانی در پایان بیان کرد: به‌دنبال این هستیم که با استقرار مخازن جمع‌آوری زباله و پسماند، از هرگونه انباشت زباله در غیر از مکان‌های تعبیه شده اجتناب شود. با توجه به نارضایتی شهروندان، امسال اجازه نمی‌دهیم که در غیر از مکان‌های پیش‌بینی شده که همراه با یک سری امکانات است، در جاهای دیگر افراد اقدام به برپایی چادر و ریختن پسماندهای خوراکی خود در محیط پیرامونی کنند.

برچسب ها: شهرداری ، درختکاری
نام:
ایمیل:
* نظر: