bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اعتراض شدید سیاسیون بوشهری در آستانه سفر روحانی به کنگان؛
برخلاف وعده‌های یک ساله عبدالکریم گراوند، رئیس‌جمهور مردم بوشهر را قابل ندانست و به بازدید از طرح‌های نفتی کنگان بسنده کرد. استانداری که طرح و ایده‌ای برای حضور رئیس دولت به استان پس از یک سال وعده‌های مختلف ندارد، بهتر است خودش استعفا بدهد تا یک فرد توانمند به بوشهر بیاید.
بامداد جنوب:
برخلاف وعده‌های یک ساله عبدالکریم گراوند، رئیس‌جمهور مردم بوشهر را قابل ندانست و به بازدید از طرح‌های نفتی کنگان بسنده کرد. استانداری که طرح و ایده‌ای برای حضور رئیس دولت به استان پس از یک سال وعده‌های مختلف ندارد، بهتر است خودش استعفا بدهد تا یک فرد توانمند به بوشهر بیاید. 

قرار است امروز شیخ‌حسن روحانی برای سفری چندساعته و افتتاح چند طرح نفتی و گازی به شهرستان‌های عسلویه و کنگان سفر کنند. این سفر برخلاف وعده‌های رنگارنگ نماینده دولت در استان، به شهرستان کنگان محدود شد. در همین راستا برخی از جریان‌های سیاسی استان به این نحوه سفر به‌شدت اعتراض کرده‌اند. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به همین مناسبت نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور صادر کردند. در این بیانیه آمده است: 
به استان آفتاب و شرجی و دریا خوش آمدید؛

مزید استحضار جنابعالی، استان بوشهر در موقعیتی استراتژیک همواره در خط مقدم مبارزه با استعمار بوده و در این راه ایثار و جان گذشتگی و فداکاری‌های بسیاری در راه اسلام و میهن داشته‌اند. عنایت دارید، اهالی نجیب این استان، در تمامی صحنه‌ها برای حفظ دستاوردهای انقلاب حضور جدی داشته‌اند و با نگاه به رشد و توسعه کشور و آزادی و رفاه مردم در انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۶ به جنابعالی رای دادند.

 اهالی مرزدار این استان در حالی‌که بر گنجینه نفت و گاز کشور روزگار با مرارت فراوان می‌گذرانند، با وجود این، نیک‌بختانه هر چندگاهی شاهد افتتاح و بهره‌برداری فازهای مختلف نفت و گاز و مجتمع‌های گوناگون پتروشیمی در استان و از جمله منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هستند.= ولی متاسفانه و مایوسانه مدیران غیربومی شاغل در نفت و گاز استان با بی‌توجهی به پتانسیل نیروی انسانی استان و بانگاه به رانت قدرت و ثروت مبادرت به جذب نیروی کار می کنند و مردم مظلوم استان بوشهر شاهد بیکاری فرزندان خود در پایتخت اقتصاد انرژی کشور هستند و تنها سهم مردم استان تحمل آلاینده‌های کشنده است. 
جناب آقای رئیس‌جمهور؛ به‌صورت مجمل و خلاصه مسائل و مشکلاتی که اکنون مردم کشورمان و به تبع آن استان زرخیز بوشهرکه مشتاقانه به شما رای دادند تا شاهد فردایی بهتر باشند و اکنون موجب یاس و ناامیدی شده است، خدمتتان معروض می‌داریم امید است برای حل آنها شاهد اقدامات عاجل باشیم، زیرا فردا دیر خواهد بود.

۱) گرانی مایحتاج عمومی مردم در کشور و خصوصا استان بوشهر کمرشکن است و مردم را به ذلت کشانده است.
۲) بیکاری بی‌سابقه و غیرقابل باور جوانان ماهر و تحصیل‌کرده استان بوشهر؛ به‌عنوان قطب اقتصاد انرژی کشور، قابل پذیرش نیست.
۳) متاسفانه در استان بوشهر شاهد مدیرانی محافظه‌کار و ریسک‌ناپذیر و گاه مخالف دولت هستیم که موجبات یاس و ناامیدی بیشتری برای حامیان دولت شده‌اند. 

۴) به نظر می‌رسد تیم ضعیف و بی‌تدبیر و مخالف توسعه اقتصادی یکی از عوامل مهم مشکلات فعلی دولت است برای نمونه می‌توان به نگاه محلی و بومی جناب نوبخت در تقسیم اعتبارات اشاره کرد.
 ۵) تسریع در تکمیل پروژه‌های ناتمام استان مانند تامین آب شرب و کشاورزی، راه آهن، بزرگراه بوشهر_شیراز و بزرگراه بوشهر_دیر در توسعه استان بسیار موثر است، که تاکنون توجه جدی به آن نشده است.
در پایان از حضرتعالی انتظار داریم با توجه به موقعیت استراتژیک استان بوشهر و به منظور رفع مشکلات این استان نگاه ویژه داشته و تیمی را علاوه برمسوولان منطقه‌ای برای این منظور به‌کار بگمارید تا به‌صورت ماهانه جنابعالی را از پیشرفت امور مطلع سازند.

نام:
ایمیل:
* نظر: