bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
با افتتاح چهار فاز جدید گازی، تولید گاز از پارس جنوبی روزانه به ۶۶۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت.
وزیر نفت: تولید گاز در پارس جنوبی به روزانه 660 میلیون متر مکعب افزایش یافت
 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنگان، بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاح فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی با بیان اینکه فاز های یاد شده با سرمایه‌گذاری بیش از 11 میلیارد دلار راه اندازی شده است اظهار داشت: راه‌اندازی فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی با تلاش متخصصان ایرانی در حالی به بهره‌برداری است که ایران در تحریم کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی قرار دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها تمام تلاش و ظرفیت‌های کشور به کار گرفته شده افزود: اجرای این طرح‌ها با تلاش و همکاری سپاه پاسداران، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و تمام نیروهای متخصص انجام شده است.

 زنگنه با بیان اینکه در سال 76 اولین رخداد در پارس جنوبی محقق شده گفت: از سال 84 تا 92 تنها پنج فاز پالایشگاهز در پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده ولی از سال 92 تاکنون 15 فاز پالایشگاهی در مدار تولید قرار گرفته است.

وزیر نفت با بیان اینکه رئیس جمهور 5 بار به منطقه پارس جنوبی سفر کرده است افزود: امروز چهار فاز همزمان وارد مدار بهره‌برداری شد و در مجموع 15 فاز پالایشگاهی در دولت یازدهم و دوازدهم افتتاح شده است. فاز 14 پارس جنوبی نیز به دلیل مشکلات مختلف، قدری دیرتر به بهره‌برداری می‌رسد که تا سال 99 وارد مدار تولید می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه اکنون روزانه 660 میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی تولید می‌شود اظهار کرد: با افتتاح چهار فاز جدید، روزانه بیش از 100 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید و برداشت از پارس جنوبی افزوده شد.

زنگنه بیان کرد: در مجموع امسال 840 میلیون متر مکعب گاز در کشور تولید می‌شود که به یک‌هزار متر مکعب در آینده افزایش می‌یابد.
برچسب ها: اقتصاد ، گاز
نام:
ایمیل:
* نظر: