bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
در شبی که جمی‌ها 10 نفره کامبک زدند؛
سال 98 با تمام اتفاقاتش، تا اینجا سالی فوق‌العاده برای فوتبال بوشهر بوده است. بعد از درخشش شاهین و ایرانجوان، این‌بار نوبت به پارس جنوبی رسید تا در خانه با تلاش بازیکنانش یک بازگشت فوق‌العاده داشته باشد.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
سال 98 با تمام اتفاقاتش، تا اینجا سالی فوق‌العاده برای فوتبال بوشهر بوده است. بعد از درخشش شاهین و ایرانجوان، این‌بار نوبت به پارس جنوبی رسید تا در خانه با تلاش بازیکنانش یک بازگشت فوق‌العاده داشته باشد. 
در هفته بیست ‌و چهارم لیگ برتر ایران و از ساعت 17:45 در ورزشگاه تختی جم، دو تیم پارس جنوبی‌جم و استقلال خوزستان به مصاف هم رفتند و در نهایت این جمی‌ها بودند که موفق شدند سه امتیاز بازی را به دست آورند. بازی برای خوزستانی‌ها خوب پیش‌می‌رفت و حتی زمانی که آنها یک بر صفر جلو بودند پارس ده نفره شد اما دو تعویض تارتار، دو گل را جبران کردند تا یک بازگشت دراماتیک برای آنها رقم بخورد. با این پیروزی پارس جنوبی سه پله صعود کرد و با 28 امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفت.

از آنجایی که جمی‌ها به هر 3 امتیاز این بازی نیاز داشتند، بازی را هجومی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی، بازیکن این تیم در یک موقعیت ایده‌آل برای گلزنی قرار گرفت ولی نتوانست از این موقعیت استفاده کند. لحظاتی بعد ضربه سر پورامینی با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت. دو دقیقه بعد روی اشتباه مدافعان استقلال، بازیکن پارس‌جم با دروازه‌بان تک به تک شد که البته میرجوان به‌دلیل‌ تعلل نتوانست دروازه‌بان حریف را پشت سر بگذارد و به همین دلیل توپ را به آهنین داد که ضربه این بازیکن با بدشانسی از کناره دروازه به بیرون رفت تا پارس جنوبی در 10 دقیقه ابتدایی بازی سه موقعیت صد درصد گلزنی را از دست داده باشد. سه دقیقه بعد روی یک ارسال از جناحین، صالحی می‌توانست دروازه تیم استقلال خوزستان را باز کند ولی گروسیان، دروازه‌بان این تیم به‌خوبی این توپ را دفع کرد و مانع از گلزنی بازیکن پارس شد. پس از این موقعیت، باز هم جمی‌ها صاحب موقعیت زیادی شدند ولی نتوانستند از آنها استفاده کند تا این‌که در برخلاف جریان بازی، خوزستانی‌ها به گل اول بازی دست یافتند. در حالی که همه منتظر شنیدن سوت پایان نیمه اول بازی بودند، امیرحسین باقرپور، بازیکن استقلال روی یک غافلگیری دروازه پارس جنوبی را باز کرد تا نیمه اول بازی با برتری خوزستانی‌ها به پایان برسد. 

نیمه دوم بازی در حالی آغاز شد که پارس جنوبی برای جبران گل خورده و زدن گل برتری حملات خود را روی دروازه حریف افزایش داد. در دقیقه 49 بازی، ضربه سر صالحی با اختلاف کم از کنار دروازه حریف به بیرون رفت. با این وجود، به‌دلیل برخی مسائل، بازی کم کم به خشونت کشیده شد و داور بازی مجبور شد که شهرام گودرزی را در دقیقه 61 و نیما انتظاری را در دقیقه 64 از تیم پارس جنوبی‌جم با کارت زرد جریمه کند اما یک دقیقه بعد اتفاقی افتاد که کار را برای شاگردان تارتار سخت‌تر هم کرد. در دقیقه 65، عماد میرجوان از پارس جنوبی با کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شد. کار شاگردان تارتار برای جبران گل خورده با یک بازیکن کمتر، سخت‌تر از قبل شده بود که دقیقه 78، متین کریم‌زاده که به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود، گل تساوی پارس جنوبی را به‌ثمر رساند تا جرقه‌های امید در این تیم برای زدن گل پیروزی روشن شود. شاگردان تارتار که تقریبا 13 دقیقه وقت برای پیروزی داشتند، در دقایق پایانی با یک یار کمتر فشار خود را روی دروازه حریف افزایش دادند. در این بین، بازیکنان استقلال در دقیقه 91 این فرصت را داشتند که گل دوم را به‌ثمر برسانند ولی بازیکن این تیم با بی‌دقتی این توپ را از دست داد اما اتفاق مهم و سرنوشت‌ساز بازی در دقیقه 95 بازی رقم خورد. جمی‌ها در این دقیقه توانستند گل برتری را به‌ثمر برساند و کار را تمام کنند. ارسال عسگری در تیر دوم به گرامیان رسید که این بازیکن نیز در آخرین لحظات بازی توانست دروازه گروسیان را باز کند. در نهایت این بازی جذاب و پرحاشیه با نتیجه 2 بر یک به سود زردپوشان جمی به پایان رسید تا تارتار و تیمش به کسب رتبه بهتر در لیگ امسال امیدوارتر شوند. 

تارتار: با چنگ و دندان 3 امتیاز را گرفتیم
مهدی تارتار پس از پیروزی ۲ بر یک مقابل استقلال خوزستان در نشست خبری حاضر شد و برخی از خبرنگاران برایش دست زدند. وی در رابطه با این پیروزی شیرین، گفت: بازی پراسترسی تا پایان بازی شاهد بودیم. قبل از بازی هم گفتم برخی بازی‌ها را باید ببریم و این بازی هم از آن دست مسابقاتی بود که محکوم به برد بودیم. بازیکنان‌مان کاری کردند که فقط از خودشان برمی‌آید و خودشان را کشتند. به‌خاطر خانواده‌مان که پارس جنوبی بود با چنگ و دندان سه امتیاز را گرفتیم و سنگ تمام گذاشتیم. بعد از ۵ مسابقه که برد نداشتیم این مسابقه پلی به سوی بردهای آینده باشد. در مورد داوری هم باید بگویم که در کل داوری خوب نبود و با این‌که بردیم داور اشتباه‌های زیادی داشت.

سرمربی پارس جنوبی در مورد جوانان تیمش، یادآور شد: این بازیکنان جوان باید منتظر فرصت باشند و استفاده کنند و در بازی‌های آینده بیشتر از آنها استفاده می‌کنیم.
سرمربی پارس جنوبی در واکنش به صحبت‌های سیروس نعمتی‌نژاد که گفته بود تیم پارس نیازی به تمرین کردن ندارد و با بازی «بکش زیرش» نتیجه می‌گیرد، تاکید کرد: این حرف‌ها معمولا هست اما یک مربی باید آنقدر باهوش باشد تا نسبت به زمین مسابقه و داشته‌هایش نتیجه بگیرد. حالا یک وقت یک مربی بزرگ ایراد بگیرد، می‌نشینیم و با هم صحبت می‌کنیم و مباحثه هم خواهیم کرد اما ایشان تازه اول راه است و به نظرم باید حواسش به تیم خودش باشد.
وی درباره این‌که داور مسابقه اشتباه‌های زیادی داشت، گفت: در این خصوص گفتم که داوری خوب نبود. من داوری را خوب ندیدم. فقط باید بگویم ما با توجه به این‌که در پنج بازی گذشته گلی نزده بودیم، بازیکنان ما در استرس بودند. استرس به‌خصوص در نیمه اول بیشتر بود. ما گل اول را که زدیم، تیم‌مان آرامش گرفت و توانستیم گل دوم را هم بزنیم، چون پنج بازی گل نزده بودیم و استرس داشتیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: