bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
معنی این دو سه کلمه را شاید خیلی‌ها ندانند و شاید هم آنهایی که تا نوک دماغ‌شان را می‌بینند و در خلوت فحش می‌دهند و در جلوت یقه به‌گونه‌ای می‌بنند که به زحمت نفس می‌کشند، ما را از محبت بی‌نصیب نگذارند اما بگذارید اندکی با هم واقع‌بین باشیم و واقعیت‌ها را بررسی کنیم.
کریم جعفری:
معنی این دو سه کلمه را شاید خیلی‌ها ندانند و شاید هم آنهایی که تا نوک دماغ‌شان را می‌بینند و در خلوت فحش می‌دهند و در جلوت یقه به‌گونه‌ای می‌بنند که به زحمت نفس می‌کشند، ما را از محبت بی‌نصیب نگذارند اما بگذارید اندکی با هم واقع‌بین باشیم و واقعیت‌ها را بررسی کنیم. وارد کردن سپاه پاسداران به لیست گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی توسط رئیس جمهور امریکا را هم باید یک فرصت دانست، ما استاد تبدیل تهدید به فرصت هستیم و این را خود امریکایی‌ها بهتر از همه می‌دانند که چگونه در منطقه رفتار کرده‌ایم

امریکا قدرت بسیار بزرگی است، بسیار بزرگ و در این مورد کسی شکی ندارد. اما به همان اندازه که قدرت بزرگی است، منفور هم هست. نوع رفتار و کردار متکبرانه و زورگویانه امریکا را هیچ‌طرفی در جهان امروز نمی‌پسندد، هیچ‌کسی به آسانی و از روی صدق حاضر نیست با امریکایی‌ جماعت وارد معامله و تعامل شود، جز اینکه از ترس تحریم و فشار باشد. این را بسیاری از رهبران کشورهای مختلف جهان اعتراف کرده و می‌کنند. علاوه بر مقامات، بیشتر مردم جهان امروز به دلیل همین رفتارهای زورگویانه امریکا را نقطه مقابل همه ارزش‌های بشری و انسانی می‌دانند.

بسیاری از مردم از معیارهای دوگانه در رفتارهای امریکا و تلاش برای برقرار کردن هژمونی خود بر جهان آگاه هستند و این مساله را برنمی‌تابند. این مساله به‌ویژه در میان کشورهای اسلامی جایگاه خاص خود را دارد. مسلمانان نه که احساس می‌کنند، بلکه به عینه دیده‌اند که امریکا چگونه آنها را در برابر رژیم صهیونیستی خوار و خفیف کرده و چگونه به آنها تحکم می‌کنند. آنها در هر جایی که باشند به این مهم اعتراف می‌کنند که امریکا شریک جرم صهیونیست‌ها در اشغال قبله اول است و به همین دلیل امریکا به هیچ شکلی نتوانسته افکار عمومی در جهان اسلام را با خود همراه کند.

در چین، اروپا، امریکای لاتین، آسیای مرکزی، شبه‌قاره هند، روسیه، آفریقا.... همه از امریکایی‌ها ضربه خورده‌اند. حالا آنها آمده و سپاه پاسداران ایران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهند. یک نهاد رسمیِ نظامی که ضررش به هیچ کشوری نرسیده و نوک پیکان مبارزه با تروریسم است. حالا همه آنهایی که در جهان با امریکا میانه‌ای ندارند به این فکر می‌کنند که سپاه پاسداران ایران چه کرده که امریکایی‌ها آن را تروریستی خطاب می‌کنند. بدون شک این اقدام ترامپ باعث محبوبیت بیشتر سپاه در میان مسلمانان جهان خواهد شد. هر چه در طول سال‌های گذشته علیه سپاه بافته بودند، حالا پنبه شده و همه به این فکر می‌کنند که سپاه حتما کار خوبی کرده که امریکایی‌ها را عصبانی کرده است.

برچسب ها: سیاسی ، سپاه
نام:
ایمیل:
* نظر: