bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر تاکید کرد که بارش‌های مطلوب هفته‌های اخیر، برکات بسیاری از جمله پر آب شدن تالاب حله در استان را درپی داشت.
محمود مقیمی در این‌باره گفت: تا پارسال فقط 10 درصد از تالاب حله زنده بود که امسال به‌دلیل  بارش‌های مناسب به دریا متصل شد و چرخه زیست در این تالاب حیاتی دوباره یافت.
وی از ایجاد یک منطقه امن در تالاب حله برای پرندگان خبر داد و گفت: ماموران پاسگاه محیط‌بانی حله برای ایجاد محیط امن برای پرندگان به‌صورت مستمر در حال گشت‌زنی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر، تصریح کرد: احیای مجدد تالاب حله فرصتی را برای علاقه‌مندان به طبیعت و پرنده‌نگاران فراهم ساخته است تا از زیبایی‌های آن استفاده کرده و از نزدیک شاهد طبیعت خاص این منطقه باشند. احیای تالاب حله در نتیجه انجام اقدامات حفاظتی در زمان خشکسالی بوده که از نابودی کامل آن جلوگیری کرده و با بارندگی‌های اخیر تالاب مذکور به آبگیری و احیای کامل رسیده است.
مقیمی در پایان گفت: اکنون 70 تا 80 درصد تالاب حله پر آب شده و سال آینده می‌توانیم میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر و زمستان‌گذر باشیم. گفتنی است که این منطقه حفاظت شده پناهگاه مناسب و امن برای پرندگان مهاجر و زمستان‌گذران همچون مرغابی، غاز و پرستوی دریایی است.

برچسب ها: تالاب ، محیط زیست ، بارش
نام:
ایمیل:
* نظر: