bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
هفته‌ای سرنوشت‌ساز برای فوتبال بوشهر؛
یکی برای صعود می‌جنگد و دیگری برای بقا. سرنوشت دو تیم شاهین و ایرانجوان بوشهر در این هفته مشخص خواهد شد و باید دید که این دو تیم می‌توانند هفته‌ای جذاب برای هوادارانشان رقم بزنند.
ایرانجوان برای بقا می‌جنگد، شاهین برای صعودبامداد جنوب - علی تنگستانی:
یکی برای صعود می‌جنگد و دیگری برای بقا. سرنوشت دو تیم شاهین و ایرانجوان بوشهر در این هفته مشخص خواهد شد و باید دید که این دو تیم می‌توانند هفته‌ای جذاب برای هوادارانشان رقم بزنند.
خیلی زود‌تر از آنچه که فکرش را می‌کردیم به مهم‌ترین هفته فوتبال بوشهر در سال 98 رسیدم. در این هفته، تیم‌های شاهین شهرداری و ایرانجوان بوشهر در خانه به مصاف حریفان خود رفتند ولی با اهدافی متفاوت. شاهین در این بازی خانگی سعی خواهد کرد با پیروزی در مقابل حریف خود، کار صعود به لیگ برتر را تقریبا تمام کند و از آن طرف، ایرانجوان بوشهر هم برای بقا در لیگ دسته 2، در ورزشگاه شهید بهشتی به میدان می‌رود، دیداری که شاید مهم‌ترین بازی آنها در چند سال گذشته باشد. در ادامه گزارش جداگانه وضعیت هر دو تیم را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم آنها می‌توانند در این هفته کولاک کنند یا خیر.

ابتدا از شاهین شهرداری شروع می‌کنیم. تیم عبدالله ویسی در طول هفته‌های گذشته، چندبار فرصت صدرنشینی را از دست داده است، چه بسا اگر شاهین در بازی‌های مساوی کرده‌اش، با دقت بیشتری بازی می‌کرد قبل از شروع دو هفته پایانی، به لیگ برتر صعود کرده بود اما از شروع فصل تا اینجا، چه با فکری و چه با ویسی، شاهین تیمی نشان داده است که نمی‌تواند از فرصتی که حریفان در اختیارش قرار می‌دهند، استفاده کند. در هفته گذشته در حالی‌که صدرنشین مسابقات مقابل حریف خود متوقف شد و دیگر حریفان شاهین هم یا مساوی کرده بودند یا شکست خورده بودند، شاهین نتوانست از این فرصت عالی استفاده کند و در حالی که از حریف خود پیش بود، در دقایق پایان گل تساوی را دریافت کرد و همه‌چیز را به دو هفته آخر لیگ دسته یک کشور واگذار کرد. رقیب شاهین در هفته 32 مسابقات، ملوان انزلی است که با توجه به ناامیدی‌اش برای صعود و سقوط، آنچنان نمی‌تواند برای شاهین خطرساز باشد. نکته‌ای که باید در اینجا گفت این است که در فوتبال ایران همه غافل‌گیری‌های زیادی دیده‌ایم و شاهین شهرداری هم باید با هوشیاری بالا به مصاف تیم ملوان برود. به هر حال با توجه به اهمیت بالای مسابقات در دو هفته پایانی شاهین نباید اشتباه‌های گذشته را تکرار کند، در غیر این صورت کار برای آنها سخت می‌شود.

البته در مورد وضعیت صعود شاهین شهرداری یک علامت سوال بزرگ وجود دارد. چرا فدراسیون اجازه نداده است که شاهین بازی آخر در هفته سی و سوم را در هفته آخر (سی و چهارم) برگزار کند، چراکه اگر کار به تفاضل برسد ممکن است که تبانی‌های کثیفی رخ دهد. ما قبلا شاهد چنین مسائلی در فوتبالمان بوده‌ایم و بهتر بود که فدراسیون با درخواست شاهین موافقت می‌کرد. با وجود این امیدوارم امسال شاهد تبانی برخی از تیم‌ها نباشیم.
در ادامه گزارش به وضعیت ایرانجوان بوشهر می‌پردازیم. تا این لحظه به‌طور رسمی مشخص نشده است که دقیقا چند تیم از گروه ایرانجوان سقوط می‌کنند. طبق خبرهای دریافتی، آنچه جدول می‌گوید و البته تصمیمات ابتدای فصل سازمان لیگ در خصوص لیگ دسته 2، ایرانجوان بوشهر به همراه مس نوین و البته راه آهن به لیگ دسته 3 کشور سقوط کرده‌اند ولی یکی از خبرگزاری‌ها ادعایی کرده است که هواداران ایرانجوان را امیدوار به بازی آخر و بقای این تیم کرده است. «به گزارش فوتبال بوشهر، دو تیم دسته اولی نفت تهران و سیاه‌جامگان مشهد که در ابتدای فصل از مسابقات کنار کشیدند، با توجه به قانون مشخص همه لیگ‌های دنیا باید به دو لیگ پایین‌تر سقوط کنند. اگر این شرایط که خیلی طبیعی و قانونی هم هست در پیش باشد نفت و تیم مشهدی به مرحله دوم لیگ دسته 3 فوتبال ایران در فصل آینده لیگ 3 سقوط خواهند کرد. این همان نکته خوشحال‌کننده در سکوهای ایرانجوان است که باعث شده علاقه‌مندان این تیم به هفته آخر هم امیدوار باشند. به جدول که نگاه می‌کنید ایرانجوان و مس نوین با ۱۸ امتیاز در مکان‌های دوازده و سیزدهم جدول قرار دارند با این تفاوت که ایرانجوان با تفاضل منفی ۱۰ نسبت به تیم کرمانی که منفی ۱۴ است شرایط بهتری برای بقا دارد. هفته آخر مس نوین به مصاف شهرداری همدان خواهد رفت و باید برد بیش از ۴ گل را تجربه کند اما ایرانجوانی‌ها در خانه باید به مصاف شهرداری بم بروند که در مکان ششم جدول قرار دارد و نه امیدی به صعود دارد و نه خطر سقوط را احساس می‌کند. اگر هر دو تیم برد بیاورند کار به تفاضل گل خواهد رسید که ایرانجوان وضعیت بهتری دارد و در صورت بردن شهرداری بم و احتمالات سقوط دو تیم از هر گروه‌، تیم بوشهری که روزگاری کارخانه بازیکن‌سازی فوتبال ایران و لقب آژاکس جنوب را یدک می‌کشید، می‌تواند برای سال آینده و حضور در لیگ 2 البته با تفکرات بهتر آماده شود!»
ایرانجوان برای بقا می‌جنگد، شاهین برای صعود
سوای از هر اتفاقی که برای ایرانجوان در این بازی رخ دهد، اتفاق‌های مدیریتی که در یک سال گذشته در این باشگاه رخ داده مهم‌ترین دلیل نتیجه گرفتن این تیم و سقوط احتمالی این باشگاه به لیگ دسته 3 کشور است. اتفاق‌هایی که حتی باعث شد مدیران باشگاه با انتخاب‌های غلط و البته قابل تامل، باشگاه را وارد چالشی سختی کنند. درست است که آنها در انتخاب‌های درستی هم داشتند ولی این انتخاب‌ها زمانی انجام گرفت که دیگر کار از کار گذشته بود. ایرانجوان به‌دلیل‌ مدیریت ضعیف برخی از افراد به اینجا رسیده است، افرادی که به هیچ عنوان لایق حضور در باشگاه قدیمی ایرانجوان نبودند. این وسط، هواداران ایرانجوان هستند که بیشترین فشارها را تحمل می‌کنند.
اما در پایان گزارش از همه بوشهری‌های عزیز می‌خواهم که در این دو بازی، به ورزشگاه شهید بهشتی بروند و از هر دو نماینده شهر بوشهر در لیگ‌های کشور حمایت کنند. مطمئن باشد که حضور پرتعداد شما در ورزشگاه، تاثیر زیادی در رسیدن هر دو باشگاه به اهداف خود خواهد داشت. 

نام:
ایمیل:
* نظر: