bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
تصمیمی بزرگ پیش ‌روی مسوولان استان؛
به نظر می‌رسد که شهرداری در فصل آینده لیگ برتر نمی‌تواند از شاهین حمایت کند و باید طبق قانون این تیم یک اسپانسر جدید برای خود پیدا کند اما بوشهری‌ها می‌توانند با این وضعیت به کار خود ادامه دهند؟
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
به نظر می‌رسد که شهرداری در فصل آینده لیگ برتر نمی‌تواند از شاهین حمایت کند و باید طبق قانون این تیم یک اسپانسر جدید برای خود پیدا کند اما بوشهری‌ها می‌توانند با این وضعیت به کار خود ادامه دهند؟
پس از سال‌ها دوری از رقابت‌های لیگ برتر، شاهین توانست با حمایت شهرداری و البته کسب نتایج بسیار خوب در لیگ دسته یک، بار دیگر به این رقابت‌ها صعود کند، اتفاقی که باعث خوشحالی و شادمانی مردم بوشهر شد. در روزهای ابتدایی این صعود بزرگ همه شاد و خرم بودند ولی هرچه قدر که زمان می‌گذشت، نگرانی‌ها بیشتر می‌شد. مساله این بود که آیا شهرداری بوشهر می‌تواند در لیگ برتر هم حامی شاهین باشد یا خیر؟ به هر حال در رابطه با تیم پارس جنوبی هم این مساله پیش آمد و همه دیدیم در نهایت وزارت نفت اعلام کرد منطقه ویژه نمی‌تواند از پارسی‌ها حمایت مالی کند. 

با بررسی قوانین کشوری، متاسفانه این اتفاق برای شاهین رخ خواهد داد، چراکه طبق قانون شهرداری‌ها نمی‌توانند در لیگ برتر کشور تیمداری کنند. در این رابطه مدیرعامل باشگاه به همراه چند مسوول دیگر به پایتخت رفتند تا در این خصوص با وزیر کشور مذاکره کنند. البته این مذاکرات نتیجه‌ای نداشت و آنها بدون نتیجه خاصی به بوشهر برگشتند اما مساله‌ای که بیشتر از اینها ما را نگران کرده است، بی‌توجهی برخی از مسوولان به اتفاق‌های رخ داده است. درست که تا شروع لیگ برتر زمان زیادی مانده است ولی اگر شاهین می‌خواهد در لیگ امسال نتایج متوسطی هم کسب کند باید از همین حالا فعالیت خود را شروع کند اما چیزی که در حال حاضر ما می‌بینیم با چیزی که انتظار می‌رفت خیلی تفاوت دارد. عبدالله ویسی که این تیم را به لیگ برتر آورد معلوم نیست که در فصل آینده سرمربی این تیم خواهد ماند یا خیر! مربی که ادعا کرده برنامه‌های خود را به مسوولان باشگاه داده است و در حال حاضر منتظر جواب آنهاست. همچنین در روزهای اخیر خبرهایی منتشر شده است که قرار است مدیر‌عامل باشگاه هم تغییر کند، مساله‌ای که هنوز هم بی‌جواب مانده است.

این در حالی است که وحید واعظی ادعا کرده است که 11 اردیبهشت‌ماه برنامه خود را برای فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران به هیات‌مدیره تحویل داده است. واعظی جمعه شب در گفت‌وگو با برنامه رادیویی جمعه‌ها با ورزش این موضوع را مطرح کرد و گفت: بعد از بازی ملوان که با نتیجه ۲ صفر پیروز شدیم، خدمت دوستان اعلام کردم این تیم لیگ برتری است و از حالا باید برنامه‌ریزی کرد. در رادیو و تلوزیون هم گفتم که ۱۱ اردیبهشت برنامه را به هیات‌مدیره دادم. شرایط خودم را به‌عنوان مدیرعامل و البته برنامه ویسی را نیز به هیات مدیره دادم اما متاسفانه تا امروز که با مردم صحبت می‌کنم هیچ پاسخی به من مدیرعامل از سوی هیات مدیره داده نشده است. این‌که مشکلات قانونی وجود دارد یا خیر‌، طبیعی است اما وظیفه‌ای که بر دوش من بوده را انجام دادم. فکر می‌کنم بعد از ۱۱ اردیبهشت‌ماه جلسه‌ای بابت هیات مدیره برگزار نشده یا حداقل من خبر ندارم!

وی در ادامه گفت‌وگو یادآور شد: تا آنجا که من خبر دارم یک نفر به جمع هیات مدیره اضافه شد اما در هر صورت باید این را در نظر بگیریم که تیم‌های لیگ برتری از نیم فصل دوم برای فصل آتی برنامه‌ریزی می‌کنند.من اینها را بارها گفته‌ام و تعارفی هم ندارم، هر اتفاقی رخ دهد من رک و شفاف با مردم در میان می‌گذارم. در ۱۵ بازی که خدمت شاهین شهرداری بودم خیلی زحمت‌ها کشیده شده تا شاهین صعود کرد. اعضای شورای شهر و شخص شهردار به‌عنوان رئیس هیات مدیره واقعا پشت تیم بودند تا این اتفاق بزرگ رقم بخورد، یعنی یک تیم کنار ما بود تا شاهین صعود کند. وقتی نیست که بخواهیم آن را هدر بدهیم، انتظاری که هیات مدیره می‌رود این است که هر چه زودتر تکلیف این ماجرا مشخص شود، نقل و انتقالات شروع شده و بازیکنان تیم با من تماس می‌گیرند که آقای واعظی ما در تیم فصل جدید هستیم یا خیر؟ بالاخره تیم‌های دیگر با بازیکنان تماس گرفته‌اند و خواهان دارند. اگر دیر بجنبیم بازیکنان خوبمان را از دست خواهیم داد.

این حرف‌ها نشان داد که در حال حاضر این هیات‌مدیره باشگاه شاهین است که باید تصمیم نهایی را بگیرد. در همین رابطه روز گذشته آنها جلسه‌ای برگزار کردند، جلسه‌ای که از نظر من دیر برگزار شد ولی باز هم جای شکرش باقی است که این جلسه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی باشگاه شاهین شهرداری بوشهر‌، پرویز عبدی‌پور، سخنگوی هیات مدیره باشگاه از برگزاری جلسه هیات مدیره خبر داد و گفت‌: در پی موفقیت تیم شاهین شهرداری بوشهر و لزوم برنامه‌ریزی‌ها‌، طی این چندمدت جلساتی برای بررسی وضعیت حضور تیم با حضور شهردار‌، اعضای هیات‌مدیره‌، اعضای شورای شهر و کارشناسان مربوطه برگزار و پیگیری‌هایی نیز در این خصوص صورت گرفته است. در جلساتی متعدد که با حضور کارشناسان حقوقی و مالی برگزار شده در راستای رعایت الزامات قانونی و مقررات جاری کشور در خصوص نحوه تیمداری با توجه به بررسی‌ها به‌عمل آمده متاسفانه به علت ممنوعیت هرگونه هزینه از سوی نهادهای دولتی و عمومی و نهادهای وابسته در ورزش حرفه‌ای که به طریقی وابسته به قانون مدیریت خدمات کشوری هستند‌، امکان تیمداری شاهین شهرداری بوشهر در لیگ برتر وجود ندارد.

سخنگوی هیات مدیره باشگاه شاهین شهرداری تاکید کرد: با توجه به صراحت قانون این‌که باشگاه شاهین شهرداری بوشهر بتواند با استفاده منابع مالی شهرداری در لیگ حرفه‌ای «لیگ برتر» تیمداری کند امکان‌پذیر نیست.
با صحبت‌هایی که عبدی‌پور انجام داد، دیگر مطمئن شدیم که شهرداری نمی‌تواند در لیگ برتر تیمداری کند، اتفاق قابل پیش‌بینی بود. مساله اصلی این است که مسوولان باشگاه از الان باید چه‌ کاری انجام دهند. این مهم‌ترین چالش این روزهای شاهین شهرداری است. چالشی که پارسی جنوبی در دو فصل گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده بود و تا به امروز نتوانسته است راه‌حلی برای این مشکل پیدا کند. موضوع وقتی جدی‌تر می‌شود که مسوولان استان راهکاری برای شاهین پیدا کنند. بله این اتفاق خوبی است اما نه برای فوتبال بوشهر، چراکه آن موقع پارسی‌ها معترض می‌شوند که چرا مسوولان برای ما کاری نکردند. در صورت رخ دادن این اتفاق، ممکن است برخی از فوتبال‌دوستان فکر کنند که در مسوولان ما بین شاهین و پارس جنوبی تبعیض قائل می‌شوند. 
در هر صورت، تصمیمی که در روزهای آینده گرفته می‌شود نه تنها باید به سود شاهین باشد بلکه باید به‌سود تیم پارس جنوبی هم باشد، چراکه دیگر نماینده ما در لیگ برتر است. حالا باید دید که مسوولان ورزشی استان چگونه از این چالش با موفقیت بیرون می‌آیند.

برچسب ها: ورزش ، فوتبال ، شاهین ، شهرداری
نام:
ایمیل:
* نظر: