bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
بامداد جنوب فیلم‌های سینمایی در حال اکران بوشهر را مرور می‌کند؛
داود علیزاده: سینمای ایران در هفته گذشته شاهد موفقیت فیلم «ما همه باهم هستیم» بود، درحالی‌که فیلم سینمایی «دختر شیطان» با بازی حمید فرخ‌نژاد نتوانست انتظارات را برآورده کند و در گیشه ناموفق بود. در آخرین هفته خردادماه و در آستانه فصل تابستان سینما‌های بوشهر شاهد اکران یازده فیلم سینمایی است. در این گزارش مروری بر این فیلم‌ها داشته‌ایم.

داود علیزاده:

سینمای ایران در هفته گذشته شاهد موفقیت فیلم «ما همه باهم هستیم» بود، درحالی‌که فیلم سینمایی «دختر شیطان» با بازی حمید فرخ‌نژاد نتوانست انتظارات را برآورده کند و در گیشه ناموفق بود. در آخرین هفته خردادماه و در آستانه فصل تابستان سینما‌های بوشهر شاهد اکران یازده فیلم سینمایی است. در این گزارش مروری بر این فیلم‌ها داشته‌ایم.

در سینمای ایران به ترتیب سه فیلم «ما همه باهم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی، «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار و «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی سهم عمده‌ای از گیشه را از آن خود کردند. فیلم «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی هم که هنوز و از عید نوروز روی پرده است، در آخرین روزهای اکران بار دیگر عنوان کمترین میزان فروش را به خود اختصاص داد.

این هفته سینمای کشور توانست به فروش هفت میلیارد و ۵۵۳ میلیون تومانی دست پیدا کند که چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان آن به تهران اختصاص داشته است.

ما همه باهم هستیم

کمال تبریزی در تازه‌ترین ساخته سینمایی‌اش، «ما همه باهم هستیم» تلاش کرده است تا در کنار محیطی طنز و مفرح، داستانی تا حدودی جدید را روایت کند و در این مسیر با نیم‌نگاهی به گیشه و کسب سود از بازیگران مطرح و چهره سینمای ایران بهره برده است که در بین مردم دارای محبوبیت بالایی هم هستند. نکته جالب‌توجه این فیلم حضور دوباره محمدرضا گلزار و مهران مدیری پس از «رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی در یک فیلم است، این دو که موفقیت فیلم هادی را تا زمانی که روی پرده بود تضمین کرده بودند حال در شکل و شمایلی دیگر در فیلم تبریزی به ایفای این نقش می‌پردازند که البته در این فیلم آن‌چنان نقش حیاتی و مهمی را ایفا نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد محبوبیت بیش از اندازه این ترکیب در بین مردم کارگردانان زیادی را وسوسه کند تا برای ساخت فیلم تجاری و رونق گیشه به سراغشان بروند و پربیراه نباشد که این دو را زوج جدید پول‌ساز سینمای ایران بنامیم.

فروش این فیلم تا به امروز از مرز سه میلیاردونیم فروش گذر کرده است و به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها شیب فروش آن نزولی نشود. سینما بهمن در شش نوبت صبح و بعداز‌ظهر این فیلم را بر پرده دارد.

شبی که ماه کامل شد

نرگس آبیار کارگردانی که با ساخت فیلم‌هایی چون «شیار ۱۴۳» و «نفس» توانست نام خود را به‌عنوان یکی از فیلم‌سازان صاحب ایده و خلاق بر سر زبان‌ها بیندازد، در تازه‌ترین ساخته سینمایی‌اش جسارت زیادی به خرج داده است و به سراغ فیلمی سخت به نام «شبی که ماه کامل شد» رفته است، فیلمی که در زمان نمایش در جشنواره مورد تحسین قرار گرفت و تمجید شهامت آبیار برای ساخت آن را به همراه داشت

«شبی که ماه کامل شد» با بازی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست با وجود آنکه از همان روزهای نخست اکران مورد هجمه شدیدی قرار گرفت و با برچسب‌های سفارشی‌سازی و … به مخاطبان معرفی شد اما توانست از پس این تبلیغات منفی موفقیت‌آمیز گذر و نظر علاقه‌مندان را به خود جلب کند.

این فیلم در این هفته دومین فیلم پرفروش سینمای ایران بود و توانست رکورد دو میلیارد و ۲۰ میلیون تومانی را به نام خود ثبت کند تا تعقیب‌کننده جدی «ما همه باهم هستیم» در گیشه باشد.

فضای ملودرام و عاشقانه این فیلم که با بستر جدی و خشونت‌بار تروریست همراه می‌شود، عاملی شده است تا «شبی که ماه کامل شد» یکی از اثرگذارترین آثار تاریخ سینمای ایران باشد. این فیلم نیز در سینما بهمن بوشهر در چهار نوبت بر پرده به نمایش در‌می‌آید.

سرخپوست

سومین فیلم پرفروش گیشه «سرخپوست» دومین فیلم سینمایی نیما جاویدی است که با بازی متفاوت نوید محمدزاده توانسته اثری معمایی متفاوتی در سینمای ایران باشد و با ریتم و ضرباهنگ تندی که دارد مخاطب را تا آخرین لحظه با خود همراه کند.

نکته مثبت این فیلم که تمامی تماشاگران هم بر آن هم‌نظر هستند، بازی خوب، به‌اندازه و متفاوت نوید محمدزاده نسبت به نقش‌های پیشینش است که به‌واقع یکی از برگ برنده‌های «سرخپوست» به شمار می‌آید و همان‌طور که جاویدی در مصاحبه‌ای اعلام کرد انتخاب او نابودی مطلق بود یا برد خوب که نتایج نشان می‌دهد او به برد خوبی رسیده است.

در این بین نباید از کارگردانی حرفه‌ای، پروداکشن جذاب و عظیم، فیلم‌برداری مثال‌زدنی و موسیقی بسیار مناسب و خوب فیلم هم گذشت که همه و همه دست‌به‌دست هم داد تا شاهد فیلم جذابی باشیم.

«سرخپوست» هم در هفته اخیر از حملات و تخریب‌ها جان سالم به در نبرد و همواره مقابل «شبی که ماه کامل شد» قرار گرفت؛ اما گویا این جوسازی‌ها آن‌چنان موردتوجه مخاطبان قرار نگرفته است و آن‌ها به تماشای فیلم‌های خوب‌روی پرده نشستند. گواهی آن‌هم فروش یک میلیارد و ۶۵۱ میلیون تومانی «سرخپوست» در این هفته است، فیلمی که در کل حدود یک میلیارد با صدر گیشه فاصله دارد و باید دید توان جبران این فاصله را در هفته‌های پیش رو پیدا خواهد کرد یا خیر؟

دختر شیطان

شاید هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که «دختر شیطان» ساخته قربان محمدپور در گیشه ناکام بماند و به فروش خوبی دست پیدا نکند، اما این اتفاق رخ داد و محمدپور تا به امروز نتوانسته موفقیت فیلم پیشین خود «سلام بمبئی» را تکرار کند.

این فیلم باوجودآنکه از حمید فرخ‌نژاد، بازیگران مطرح سینمای هند و همچنین صحنه‌های موزیکال هم بهره برده است اما گویا نتوانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند، البته فیلم محمدپور با انتقادهایی همراه شد که البته بیشتر جنبه مثبت برای او خواهند داشت و بااین‌حال «دختر شیطان» به مذاق مخاطبان خوش نیامده است و نشانگر این است که همواره یک فیلم محصول مشترک موزیکال با هر موضوع و کیفیتی موردتوجه تماشاگران قرار نمی‌گیرد، حال باید دید که در ادامه اکران چه سرنوشتی در انتظار این فیلم خواهد بود. این فیلم در سینما بهمن با دو نوبت ظهر و شب به نمایش درمی‌‌آید.

این فیلم در این هفته ۱۸۹ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان فروش داشت تا جمع فروشش از مرز ۳۰۰ میلیون تومان عبور کند، اتفاقی که برای فیلم‌های فرخ نژاد هم در چند سال اخیر بی‌سابقه است.

تگزاس ۲

«تگزاس 2» فیلمی است به کارگردانی «مسعود اطیابی» و تهیه‌کنندگی «سید ابراهیم عامریان» و نویسندگی «حمزه صالحی» محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم ادامه سینمایی «تگزاس» است. این فیلم در همان ابتدا با استقبال مخاطبان همراه شد؛ به‌طوری‌که گفته می‌شد قسمت دوم این مجموعه از قسمت اول بسیار پرفروش‌تر خواهد شد. این فیلم از همان ترکیب بازیگران تگزاس بهره گرفته است و بازیگرانی همچون سام درخشانی، مهدی هاشمی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گابریلا پتری و... در آن ایفای نقش می‌کنند. «تگزاس 2» در سینما بهمن بوشهر در سه نوبت به نمایش درمی‌آید.

سامورایی در برلین

«سامورایی در برلین» فیلمی است در ژانر کمدی به کارگردانی و نویسندگی «مهدی نادری» و تهیه‌کنندگی «ابوالفضل صفاری» محصول سال ۱۳۹۷ این فیلم از بازیگرانی همچون: حمید فرخ‌نژاد، امیرمهدی ژوله، میر طاهر مظلومی، هومن حاجی عبداللهی، سامان صفاری، نادر مشایخی، گوهر خیراندیش بهره گرفته است. مهدی نادری که پیش‌ازاین کارگردانی «بدرود بغداد» را نیز در کارنامه خود داشته؛ این بار فیلم سینمایی سامورایی در برلین را دارد. این فیلم در سینما بهمن، سه نوبت ظهر و شب به نمایش در‌می‌آید. همچنین سینما شهید آوینی بوشهر نیز این فیلم را از امروز در تک نوبت 19:45 دقیقه به نمایش خواهد گذاشت.

متری شیش و نیم

«سعید روستایی» که با فیلم «ابد و یک روز» توانسته بود خودش را در سینمای ایران مطرح کند، این بار با فیلم «متری شش و نیم» به تهیه‌کنندگی «سید جمال ساداتیان» محصول سال ۱۳۹۷ به سالن سینماها بازگشته است. این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و موفق شد برنده «سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» شود. بعد از ابد و یک روز، این فیلم دومین همکاری سعید روستایی با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است. این فیلم در سینمای ایران با فروشی بیش از 26 میلیارد به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال 98 تاکنون محسوب می‌شود. متری شیش و نیم در آخرین هفته‌های اکران خود در بوشهر در یک نوبت در دو نوبت به نمایش درمی‌آید.

زندانی‌ها

«مسعود ده‌نمکی» سه سال پس از ساخت «رسوایی 2» با زندانی‌ها به سالن سینما بازگشته است. زندانی‌ها با بهره گرفتن از بازیگرانی همچون: هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری به روایت داستانی ساده از دانشجویی می‌پردازد که قصد دارد برای پایان‌نامه خود روی چند زندانی تحقیق کند. در این ساخته ده‌نمکی خبری از ستارگان درخشان نیست و شاید همچنان نام ده‌نمکی تنها بهانه جذب مخاطبانی باشد که با این نوع سینما دم آشتی دارند. این فیلم در تک نوبت‌های صبح سینما بهمن همچنان به نمایش در‌می‌آید.

پیشونی سفید 3

«پیشونی سفید ۳» فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی «سید جواد هاشمی» محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم سومین قسمت از سه‌گانه «اختاپوس» و دنباله «پیشونی سفید 2» است در این فیلم بازیگرانی همچون: پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ارسلان قاسمی، ترلان پروانه، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدجواد هاشمی، امیر غفارمنش، هومن حاجی عبداللهی، حسام نواب صفوی و ... حضور دارند. پیشونی سفید نیز در آخرین هفته‌های نمایش خود تک نوبتی هر روز در سینما بهمن به نمایش‌ در‌می‌آید.

زهرمار

این فیلم به کارگردانی سیدجواد رضویان تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی فیلمنامه‌نویس: پیمان عباسی و با حضور بازیگران همچون: سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، علیرضا استادی، رضا رویگری، برزو ارجمند، حسین محب اهری، سیامک صفری این هفته از 29 خرداد پا به اولین هفته اکران سینمایی خود می‌گذارد. سینما بهمن بوشهر نیز از 29 خرداد در سه نوبت این فیلم را به نمایش درخواهد آورد.


برچسب ها: داود علیزاده
نام:
ایمیل:
* نظر: