bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۸
جام جهانی بسکتبال سه نفره زنان از ۲۸۸ خرداد تا دوم تیرماه در هلند برگزار می‌شود که تیم ملی بانوان ایران برای دومین دوره فرصت حضور در این مسابقات را پیدا کرد، اما نکته قابل توجه در این دوره از مسابقات اعزام رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال و گلارهکاکاونپور، مسوول کمیته سه به سه بانوان همراه ملی‌پوشان بود؛ سفری که دلیل و هدف اصلی آن مشخص نیست.

بامداد جنوب: در حالی سفرهای پرهزینه رئیس فدراسیون بسکتبال با عنوان رایزنی انجام می‌شود که این فدراسیون با مشکلات مالی مواجه است.

به گزارش ایسنا، جام جهانی بسکتبال سه نفره زنان از ۲۸۸ خرداد تا دوم تیرماه در هلند برگزار می‌شود که تیم ملی بانوان ایران برای دومین دوره فرصت حضور در این مسابقات را پیدا کرد، اما نکته قابل توجه در این دوره از مسابقات اعزام رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال و گلارهکاکاونپور، مسوول کمیته سه به سه بانوان همراه ملی‌پوشان بود؛ سفری که دلیل و هدف اصلی آن مشخص نیست.

طبق گفته مسعود قاسمی مدیر تیم‌های ملی، طباطبایی با هدف رایزنی در مورد گسترش بسکتبال سهنفرهوکاکاونپوربه‌عنوان مدیر فنی تیم به هلند رفتند؛ دلایلی که توجیه منطقی ندارد و ابهام در اعزام این دو نفر را همچنانباقی می‌گذارد چراکه طباطبایی تاکنون برای رایزنی چند سفر بی‌نتیجه به کشورهای مختلف انجام داده است و در آخرین سفر راهی اردن شد تا برای کسب پست درفیباآسیا رایزنیکند. طباطباییبعد از این سفر در گفتوگویی در این رابطه گفت: «با توجه به صحبت‌هایی که انجام شد قرار است درفیباآسیا کاندیدا شوم تا اگر خدا بخواهد پستی را در هیات رئیسه کسب کنیم که قطعا تاثیرگذاری آن از زیر مجموعه‌ها خیلی بیشتر است. بنده با آقایخاجیریان (دبیرکل کنفدراسیون بسکتبال آسیا) صحبت کردم که از بنده خواسته‌اند درفیباآسیا کاندیدا شوم. نمی‌خواهم سمتشخص خاصی را زیر سوال ببرم اما، واقعیت این است که داشتن سمت‌هایی در زیر مجموعه‌هایی چون غرب آسیا تاثیرات آن‌چنانی ندارند.

طباطبایی در حالی این حرف‌ها را زد که شرط شرکت در انتخاباتفیباآسیا داشتن دو سال سابقه ریاست درفدراسیون ایران بود و از آنجایی که طباطبایی چنین سابقه‌ای را نداشت ضمن این‌که نتوانست در انتخابات شرکت کند، پست قبلی ایران (ریاست غرب آسیا) را هم از دست داد. رئیس فدراسیون بسکتبال حالا هلند را برای یک رایزنی نامشخص انتخاب کرده است. اما تصویری که از طباطبایی منتشر شد او را کنار زمین و مشغول عکس یا فیلم گرفتن از مسابقات زنان نشان داد نه پشت میز مذاکره!

علاوه بر این تا کمتر از سه ماه دیگر جام جهانی بسکتبال مردان با حضور رئیس و اعضای فدراسیون جهانی بسکتبال برگزار می‌شود و طباطبایی می‌توانست برای رایزنی در این رویداد بزرگ تیم را همراهی کند نه این‌که در شرایطی که فدراسیون حتی توان مالی برگزاری بازی تدارکاتی برای بانوان و اعزام تیم کامل آنها را ندارد و در چند ماه گذشته اعزام تیم دختران به مسابقات جهانی را هم لغو کرد، هزینه‌ای اضافه به بار بیاورد.

اعزام مسوول کمیته سهنفرهبانوان به‌عنوان مدیرفنی تیم سوال دیگری است که هنوز پاسخی از طرف فدراسیون بهآن داده نشده است. تیم ایران پیش از اعزام به مسابقات سرپرست داشت و در تمام رشته‌های ورزشی این سرپرست است که تیم را همراهی می‌کند اما در بخش سهنفرهفدراسیون بسکتبال گویا روال کار به شکلی دیگر است! اگر اینبخش به سرپرست اعتقادی ندارد پس چرا راضیه شمس را برای این سمت انتخاب کرد و اگر آن را قبول دارد پس چرا در هنگام اعزام تیم خط می‌خورد و مسوول بسکتبال سهنفرهبانوان برای چندمین بار مسافر اعزام‌های خارجیمی‌شود.

اگر فدراسیون آنقدر از نظر مالی در وضعیت بدی به سر می‌برد که برای حفظ سلامتی بازیکنان توانایی اعزام پزشک با آنها را ندارد پس چگونه هزینه سفر مسوولانی را پرداخت می‌کند که وظیفه‌شان چیز دیگری است و اعزامشان هزینه‌ای اضافه محسوب می‌شود؟

قاسمی در واکنش به انتشار خبر اعزام تیم بدون پزشک، سرپرست و آنالیزور گفت: فلسفه برگزاری مسابقات سه به سه توسعه و همگانی کردن رشته بسکتبال است. از این رو اعزام کادر بیشتر به رقابت‌های سه به سه ضرورتی ندارد و افراد دیگر همچون پزشک و … اصولا همراه با تیم‌های ۵نفرههستند.

این حرف‌ها در حالی از سوی مدیر تیم‌های ملی مطرح می‌شود که بسکتبال سهنفرهدر برنامه مسابقات المپیک همحضور دارد و تیم‌ها به‌دنبال مدال‌آوری در این رشته هستند. ایران نیز برای موفقیت در این عرصه باید بهانه‌هایی این چنینی را کنار بگذارد و به‌دنبال تخصص‌گرایی در تیم ملی باشد و پول را به‌جای سفرهای غیرضروری، خرج اعزام‌های مهم کند.

علاوه بر این ضروری است در شرایط اقتصادی فعلی کشور که اعزام ملی‌پوشان در رشته‌هایی مختلف را سخت کرده است، وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان متولی ورزش کشور بر عملکرد فدراسیون‌ها در تمام زمینه‌ها نظارت بیشتری داشته باشد و ضمن جلوگیری از صرف هزینه‌های غیرضروری به ابهامات افکار عمومی در مورد اتفاق‌هایی که در بسکتبال افتاده است جواب بدهد.

برانکو: تصمیم به ترک پرسپولیس را از چند ماه قبل گرفته بودم

بامداد جنوب: برانکو ایوانکوویچ در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «سعودی لیگ» عربستان گفت که تصمیمش برای ترک ایران را از چند ماه قبل گرفته و از همان زمان نیز مذاکرات خود را با تیم جدیدش، الاهلی آغاز کرده بود.

سرمربی کروات پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در این گفت‌وگو یادآور شد: از چند ماه قبل، زمانی که تصمیمم برای ترک پرسپولیس قطعی شد، مذاکراتم را با مقامات الاهلی آغاز کردم. روند مذاکرات هم به‌صورت یکنواخت و با سرعتی خوب پیش می‌‌رفت تا این‌که ما به توافق نهایی دست پیدا کردیم. به این‌که سرمربی تیمی مانند الاهلی شده‌ام افتخار می‌‌کنم، تیمی که تاریخچه پرافتخاری دارد و می‌‌خواهم با این تیم نتایجی کسب کنم که هواداران را خوشحال کند.

برانکو با تاکید بر این‌که برای او جلب رضایت هواداران الاهلی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در فوتبال، هواداران مهم‌ترین چیز هستند. تمام کاری که ما انجام می‌دهیم هم برای خوشحال کردن آنهاست. امیدوارم رضایت هواداران الاهلی را جلب کنم و اطمینان دارم که ما می‌توانیم آنها را به چیزی که می‌خواهند برسانیم و برای بردن تمام بازی‌ها و لیگ تلاش کنیم.

وی در ادامه درباره دو هموطنش زوان مامیچ و اسلاون بیلیچ که پیش از این در عربستان مربیگری کرده‌اند (به ترتیب در تیم‌های الهلال و الاتحاد) و به‌دلیل عدم موفقیت اخراج شدند، تاکید کرد: بیلیچ الان سرمربی تیم وست‌بروموویچ است. زوران هم مربی خوبی است اما هر دوی آنها برای اولین‌بار در شرایطی مانند آنچه لیگ عربستان دارد کار می‌کردند و به همین دلیل نتوانستند خیلی سریع خودشان را با لیگ این کشور تطبیق دهند. اینجا کسی نمی‌‌تواند مدت زیادی برای کسب نتیجه صبر کند و به همین دلیل سرنوشت مربیان اینگونه رقم می‌خورد.

اخبار کوتاه از نقل‌وانتقالات تیم‌های استان

بامداد جنوب: گفته می‌شود رحیم ذهیوی مهاجم نام آشنا و خوزستانی یکی از بازیکنان لیست عبدالله ویسی برای شاهین شهرداری فصل جدید خواهد بود.

به گزارش فوتبال بوشهر ذهیوی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر با پیراهن استقلال خوزستان و سرمربیگری ویسی را در کارنامه دارد و بعد از آن پیراهن تیم‌های الشحانیه قطر، فولاد خوزستان، سایپا تهران و ذوب آهن اصفهان را بر تن کرد اما فصل گذشته در جریان بازی تیم‌های ذوب آهن و فولاد دچار مصدومیت از ناحیه زانو و رباط صلیبی شد و فصل را از دست داد. ذهیوی در فصلی که استقلال خوزستان قهرمان ایران شد یکی از بهترین‌های تیم ویسی در کنار دانیال ماهینی، حسن بیت‌سعید، کولی بالی و دخسوس بود و حالا که ویسی می‌خواهد با شاهین شهرداری در لیگ برتر حضور پیدا کند دوست دارد بازیکنانی نظیر او را در اختیار داشته باشد .

باید دید شرایط مالی شاهین شهرداری برای جذب بازیکنان لیگ برتری لیست ویسی به کجا خواهد رسید و سرمربی شاهین چند بازیکن لیگ برتری را جذب خواهد کرد.

همچنین یک بازیکن دیگر در تیم شاهین شهرداری بوشهر قرارداد خود را تمدید کرد. در راستای تمدید قرارداد بازیکنان این تیم روز پنجشنبه میلاد فیاض بخش هافبک فصل گذشته تیم شاهین شهرداری بوشهر قرار داد خود را با این تیم تمدید کرد. فیاض بخش در دو سال اخیر دو صعود تاریخی را به همراه شاهین شهرداری بوشهر جشن گرفت و حالا می‌خواهد برای اولین بار در لیگ برتر به میدان برود.

حسن حاجب مدافع راست و علی ملایی دروازه‌بان ایرانجوان بوشهر در لیگ برتر نوزدهم برای پارس جنوبی‌جم توپ خواهند زد.

حاجب مدافع راست ۲۳ ساله ایرانجوان بوشهر بود که فوتبالش را از رده‌های پایه این تیم آغاز کرده و ۴ سال در تیم بزرگسالان این باشگاه حضور داشته است. او حالا با پارس جنوبی قراردادی ۳ ساله امضا کرده است. همچنین علی ملایی دروازه‌بان پارس جنوبی که فصل گذشته به‌صورت قرضی به ایرانجوان بوشهر رفته بود، با پایان قراردادش به جمع شاگردان فراز کمالوند ملحق شد.

هم قسم شده‌ایم در قهرمانی جهان فینالیست شویم

بامداد جنوب: ملی‌پوش سابر ایران می‌گوید سه سال بود به بازیکن کره‌ای می‌باختم از این رو تمام توانم را گذاشتم و او را شکست دادم در نیمه نهایی هم مصدومیت نگذاشت عملکرد خوبی مقابل نماینده چین داشته باشم.

مجتبی عابدینی در مورد عملکرد خود در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ گفت: مسابقات قهرمانی آسیا به‌دلیل امتیاز بالایی که داشت برای همه تیم‌ها حائز اهمیت بود و همه تیم‌ها شرکت کرده بودند و به‌دنبال گرفتن امتیاز بودند. باید از دکتر یاوری تشکر کنم که در ۲۵ روز پای من را به آمادگی ۷۰-۸۰ درصدی رساند همچنین آقای فخری هم با صحبت‌هایش من را آرام کرد چون این مسابقات قهرمانی آسیا برایم خیلی مهم بود که هم در افرادی و هم در تیمی امتیاز لازم را کسب کنم.

او در مورد شکست رقیب سرشناس کره‌ایخود در یک چهارم نهایی انفرادی قهرمانی آسیا تاکید کرد: حقم را از «گو» بازیکن کره‌ایگرفتم سه سال بود که به او می‌باختم و بعد از المپیک مدال انفرادی آسیا نداشتم از این رو تمامتوانم را گذاشتم و او را که قهرمان جهان است و مدال بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارد، شکست دادم و توانستم بین چهار نفر برتر قرار بگیرم.

ملی‌پوش شمشیربازیسابرایران در مورد رقابت بسیار نزدیک با کره جنوبی در فینال تیمی قهرمانی آسیا نیز تاکیدکرد: برنامه‌ریزی ما این بود که فینالیست شویم و جایگاهمان را در آسیا و جهان حفظ کنیم. ما ابتدا تیم چین را شکست دادیم. تیم چین سه، چهار ماه پیش ما را شکست داده بود اما در قهرمانی آسیا چنان با قدرت ظاهر شدیم که شیرازه چین از هم پاشید. در فینال هم رقابت نزدیک، زیبا و جذابی را با کره جنوبی داشتیم. نمی‌توان از هیچ کسی خرده گرفت چراکه همه خوب بودند و جنگیدند در نهایت هم بازی را با نتیجه ۴۵ بر ۴۲ واگذار کردیم که این نتیجه جای هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد.

دارنده مدال برنز انفرادی و نقره تیمی آسیا در پاسخ به این پرسش که در مسابقات قهرمانی جهان مجارستان چه هدف گذاری انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: ما هم دل و هم قسم شده‌ایمدر تیمی به فینال قهرمانی جهان برسیم تاان‌شاءالله در فینال پرونده سهمیه المپیک را ببندیم. دو مسابقه برای ما خیلی مهم بود که قهرمانی آسیا را پشت سر گذاشتیم و هدفمان رسیدم الان هم تمام تمرکزمان روی قهرمانی جهان است که جزء چهار تیم برتر مسابقات برویم و در نهایت فینالیست شویم و به مدال طلا برسیم.

بالا

هم قسم شده‌ایم در قهرمانی جهان فینالیست شویم

بامداد جنوب: سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به ادامه تمرینات انفرادی کیانوش رستمی، می‌گوید که تمرینات این ملی‌پوش وزنه‌برداری را رصد می‌کنیم و از او غافل نیستیم.

علیرضا خسروی بهتشریح آخرین وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان پرداخت و اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی ۲۰۱۹ تایلند، اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری با حضور همه ملی‌پوشانبه‌صورت منظم درحال برگزاری است و مشکلی در این رابطه نداریم. در خصوص ادامه تمرینات انفرادی کیانوش رستمی هم باید بگویم که آنطور که به من گفته‌اند، کیانوش رستمی تنها در روز اول اردو حضور داشته و اکنون نیز تمریناتش رابه‌صورتانفرادی انجام می‌دهد، اما از او غافل نیستیم و تمریناتش را رصد می‌کنیم. البته این‌که کیانوش رستمی بتواند تا پایان اردوها تمرینات خود را به‌صورتانفرادی ادامه دهد، بستگی به‌نظر رئیس جدید فدراسیون وزنه‌برداری خواهد شد که با برگزاری مجمع درآینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر بهداد سلیمی و تمایلش برای حضور در بدنه فدراسیون، یادآور شد: از آنجایی که در حال حاضر فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود، نمی‌توانیم در این زمینه اقدام کنیم، اما امیدوارم رئیس جدید فدراسیون از پتانسیل بهداد سلیمی استفاده کند، چراکه او تجربیات خوبی دارد که می‌تواند آنها را در اختیار وزنه‌برداران جوان قرار دهد. فدراسیون خانه این قهرمان ارزنده کشور است، با او هم در ارتباط هستیم و همواره درهای فدراسیون به رویش باز بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: