bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۸
حالا سه بوشهری در آبی‌های پایتخت داریم؛
بامداد جنوب: حالا باید گفت که علی دشتی بازیکنی که کار خود از تیم‌های پایه همین استان شروع کرد، وارد یکی سخت‌ترین چالش‌های زندگی حرفه‌ای خود شده است. اما باید دیدی که دشتی می‌تواند از این فرصت گرانبها استفاده کند یا مثل خیلی‌های دیگر اسیر جوانی و بی‌تجربگی و البته بی‌مهری مربیان استقلال می‌شود.


حالا باید گفت که علی دشتی بازیکنی که کار خود از تیم‌های پایه همین استان شروع کرد، وارد یکی سخت‌ترین چالش‌های زندگی حرفه‌ای خود شده است. اما باید دیدی که دشتی می‌تواند از این فرصت گرانبها استفاده کند یا مثل خیلی‌های دیگر اسیر جوانی و بی‌تجربگی و البته بی‌مهری مربیان استقلال می‌شود.

از هفته‌ها پیش این گمانه‌زنی‌های در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی شده بود مبنی بر این‌که علی دشتی بازیکن بوشهری سایپا که زمانی در چند فصلی در پارس جنوبی توپ می‌زد، فصل آینده در تیم استقلال توپ خواهد زد. روز به روز این شایع رنگ واقعیت به خود می‌گرفت تا این‌که روز گذشته این بازیکن تکنیکی و بااستعداد با آبی‌ها پایتخت به توافق لازم دست یافت و با این تیم قرارداد دو ساله بست. به هر حال این اتفاق برای علی دشتی هر چه قدر هم که تبعات مثبت داشته باشد ولی این امکان وجود دارد که دشتی نتواند به آن چیزی که در استقلال می‌خواهد برسد و در این با شکست روبرو شود. در ادامه گزارش به بررسی این مساله می‌پردازیم که آیا دشتی می‌تواند در استقلال موفق شود یا خیر.

علی دشتی از آن دسته از بازیکنانی است که بدون حاشیه کار خود را پیش می‌برد و همیشه در تلاش است که بهترین بازی خود را به نمایش بگذارد. این مساله در پارس جنوبی و سایپا به خوبی نشان داد. او در هر دو تیم بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت و به عنوان یک وینگر همیشه در خدمت تیم بوده است. شاید مهم‌ترین چالشی که دشتی در دو فصل گذشته لیگ برتر تجربه کرده بود، مصدومیت‌های بدموقع بود که در عملکرد او تاثیر داشت. اگر به یاد داشته باشید در تیم تارتار دشتی آزادی عمل زیادی داشت و به‌طور مداوم از سمت چپ خط دفاعی حریف آزادانه نفوذ می‌کرد تا یک موقعیت خطرناک به‌وجود آورد. نکته‌ای دیگری که در بازی او به چشم می‌خورد، سرعت بالا و تصمیم‌گیری در لحظات حساس است که البته دو ویژگی مهم این بازیکن به حساب می‌آید. تارتار هم به خوبی توانست از این دو ویژگی این بازیکن بهترین بهره را ببرد و با استفاده در ست از او باعث پیشرفت این بازیکن گنگانی شود.

اما این تنها بخشی از زندگی فوتبالی علی دشتی بود. او پس از درخشش در پارس جنوبی مورد توجه خیلی از مربی‌های لیگ برتر قرار گرفت ولی شخصی می‌توانست بیشترین تاثیر را در پیشرفت او داشته باشد کسی نبود جز علی دایی مربی تیم سایپا. وقتی پیشنهادی از سایپا به پارس جنوبی و این بازیکن رسید، دشتی این پیشنهاد را قبول کرد. پیشنهادی که از نظر او یک چالش جدید و البته جذاب بود. دشتی در مصاحبه‌‌ای پس از پیوستن به سایپا گفته بود که به‌خاطر علی دایی به این تیم پیوسته است تا زیر نظر این مربی به فوتبال خود ادامه دهد. البته علی دایی هم برای این بازیکن کم نگذاشت و سعی کرد بهترین بازی را از این بازیکن کنگانی بگیرد. مطابق آمار علی دشتی در تیم سایپا عملکرد خوبی داشت و توانست روند رو به پیشرفت خود را حفظ کند. اما وقتی دایی از این تیم جدا شد، دشتی علنا در گفت‌وگویی تاکید که اگر علی دایی نباشد من هم نیستم. او مستقیم به این مساله اشاره کرد که در فصل جدید در تیم جدیدی توپ خواهد زد.

حالا انتخاب جدید و البته چالش‌زا او استقلال تهران است، یک تیغ دو لبه که می‌تواند برای او دو سرنوشت متفاوت رقم بزند. استقلال به خودی خود سرشار از حاشیه است و هر بازیکنی نمی‌تواند در این تیم کار کند. در چند سال اخیر هم اتفاقاتی در این باشگاه رخ داده است که به‌سود بازیکنان تازه‌وارد این تیم نبوده است. اگر نگاهی به نقل و انتقالات باشگاه استقلال بیاندازیم، آنها در قبل از فصل بازیکنان زیادی در پست‌های مختلف می‌خرند ولی به نیم فصل نرسیده خیلی از این بازیکنان یا به دلیل مصدومیت و یا به دلیل مثلا فنی از لیست تیم خط خواهند خورد. به همین دلیل است که علی دشتی کار بسیار سختی در آبی‌های پایتخت دارد.

عملکرد دشتی در لیگ هجدهم

حالا نگاهی به عملکرد این بازیکنی بوشهری در فصل گذشته خواهیم داشت. دشتی فصل قبل با زدن 4 گل، دومین گلزن برتر تیمش بود. دشتی با پاس دادن خیلی رابطه خوبی ندارد و در دقت پاس و ارسال پاس‌کلیدی جزو نفرات قعرنشین تیمش بود. علی دشتی علاقه زیادی به نبردهای یک مقابل یک دارد و به طور متوسط نزدیک به 2 دریبل موفق ثبت می‌کرد. ضمن اینکه نرخ تبدیل شوت به گل او عدد خیلی خوب 20درصد بود. یعنی هر پنج تلاش دشتی برای شوت‌زنی، یک گل برای سایپا به همراه داشت.

حالا سه نماینده در استقلال داریم

دو فصل پیش بود که آبی‌های پایتخت مهدی قائدی را از ایرانجوان گرفتند. همچنین فصل گذشته با حضور دانشگر در استقلال، تعداد نماینده‌های بوشهر در این تیم به دو عدد رسید. حالا استقلال با علی دشتی قرارداد امضا کرده است تا حضور بوشهری‌ها در این تیم به عدد سه افزایش یابد. اتفاقی که از نظر من می‌تواند به نفع فوتبال بوشهر و همچنین این بازیکنان باشد. از طرفی دیگر دشتی در استقلال تنها نیست چون دو بوشهری دیگر در کنار او هستند و او خیلی زود می‌تواند با شرایط این تیم کنار بیاید، به شرط این‌که اسیر حواشی نشود.

می‌خواهم حداقل ۱۰ گل برای استقلال بزنم

در پایان گزارش نگاهی به مصاحبه این بازیکن پس از عقد قرارداد با استقلال خواهیم داشت. دشتی در اولین اظهار نظرش بعد از معرفی بعنوان بازیکن جدید آبی پوشان گفت: از چند تیم پیشنهاد داشتم اما بعد از بررسی این پیشنهادات و مشورت با دوستانم در نهایت استقلال را برای بازی انتخاب کردم. در بین این دوستانم فرشاد محمدی مهر و میثم تیموری که همبازیان سابقم بودند و الان در استقلال هستند هم حضور داشتند. چندی پیش مذاکراتم را با باشگاه استقلال آغاز کردم اما هیچ چیز قطعی نبود چون تیم سرمربی نداشت. بعد از آنکه حضور آقای استراماچونی در استقلال قطعی شد، فیلم های بازی و اطلاعات مرا به ایشان دادند و سرمربی هم مرا تایید کرد. بعد از آن بحث حضورم در استقلال جدی شد تا اینکه امروز قرارداد رسمی به امضا رسید و توسط باشگاه اعلام شد.

وینگر جدید آبی پوشان در ادامه گفت‌وگو یادآور شد: به استقلال نیامده‌ام که زود از این تیم بروم. آمده‌ام که اینجا مفید و ماندگار شوم. می‌دانم فضای کار کردن در استقلال و پرسپولیس با همه تیم‌ها متفاوت است. می‌دانم اینجا باید بر حاشیه‌ها غلبه کرد تا ماندگار شد. به استقلال آمده‌ام تا در این تیم مفید باشم، روز به روز بهتر شوم و باعث خوشحالی هواداران شوم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در فصل‌های گذشته گل‌های قشنگی زدم و برای زدن گل‌های قشنگ تر با پیراهن استقلال برنامه دارم. فصل گذشته کلاً ۴ گل برای سایپا زدم و اگر خدا بخواهد تلاش می‌کنم در فصل جدید ۱۰ گل برای استقلال بزنم.

تکرار اتفاق استراماچونی برای گزینه سرمربیگری پرسپولیس

بامداد جنوب: باشگاه پرسپولیس مذاکرات خود را با مربی پیشین تیم‌های فوتبال یوونتوس و تیم ملی ایتالیا آغاز کرد.

منتفی شدن حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس باعث شد مدیران این تیم به سراغ گزینه‌‌های خارجی بروند. در یکی دو روز اخیر مربیان خارجی زیادی از جمله مانولو خیمنس (سرمربی پیشین سویا)، روجریو میکال (سرمربی پیشین تیم المپیک برزیل) الکس نوری، اسکوچیچ، والتر زنگا، دی‌بیاجی و ماسیمو کاررا که دستیار کونته در تیم ملی ایتالیا و یوونتوس بوده به باشگاه پرسپولیس معرفی شدند و در نهایت اعضای هیئت مدیره این باشگاه به کاررا رسیدند تا مذاکرات خود را با وی آغاز کنند.

نکته قابل توجه اینکه بعد از مطرح شدن نام کاررا به عنوان یکی از کاندیدا‌های سرمربیگری پرسپولیس، برخی از هواداران به صفحه اجتماعی وی رفته و درباره ایران اطلاعات اشتباهی به او داده‌اند تا این مربی ایتالیایی برای حضور در فوتبال ایران دچار تردید شود. دقیقا همان اتفاقی که در ماجرای استراماچونی رخ داد برای کاررا هم اتفاق افتاد و برخی افراد همسر این مربی ایتالیایی را تهدید و با الفاظ بدی او و خانواده‌اش را مورد خطاب قرار دادند. با این حال قرار است مذاکرات مسئولان باشگاه با کاررا امروز شکل جدی‌تری به خود بگیرد تا در صورت توافق او تا آخر هفته راهی ایران شود.

کاررا بعد از اینکه از کونته در تیم ملی ایتالیا و یوونتوس جدا شد به مدت 3 فصل سرمربی تیم اسپارتا پراگ چک بود و موفق شد این تیم را قهرمان این کشور کند. در سوی مقابل الکس نوری گزینه دیگر پرسپولیسی‌ها به جز وردربرمن توفیق دیگری نداشته و عدم تجربه کافی و موفقیت این مربی ایرانی الاصل، سبب شده هیئت مدیره پرسپولیس به دنبال حضور کاررا باشد. در حال حاضر این مربی ایتالیایی جدی‌ترین گزینه جایگزینی برانکو است.


نام:
ایمیل:
* نظر: