bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
عکسی که حرف و حدیث بسیار ایجاد کرد؛
علی پورتنگستانی: این روزها حواشی مربوط به اسپاسنر جدید باشگاه شاهین شهرداری حسابی در سایت‌ها می‌چرخد، تا آنجا که حتی یک عکس معمولی هم می‌تواند آغازگر یک شایعه باشد. روز گذشته در اقدامی غیرمنتظره برخی از خبرگزاری‌های استان خبر دادند که باشگاه شاهین شهرداری با یک اسپانسر جدید به توافق نهایی رسیده است.

علی پورتنگستانی:

رسانه‌های استان روزهای گذشته از توافق باشگاه شاهین شهرداری با یک اسپانسر جدید خبر داده بودند که این خبر شایعه‌ای بیش نبود و در حال حاضر هیچ توافقی میان طرفین حاصل نشده است.

این روزها حواشی مربوط به اسپاسنر جدید باشگاه شاهین شهرداری حسابی در سایت‌ها می‌چرخد، تا آنجا که حتی یک عکس معمولی هم می‌تواند آغازگر یک شایعه باشد. روز گذشته در اقدامی غیرمنتظره برخی از خبرگزاری‌های استان خبر دادند که باشگاه شاهین شهرداری با یک اسپانسر جدید به توافق نهایی رسیده است. در این خبر آمده بود که «جلسه‌ای بین مدیریت هلدینگ گروه کارخانجات تولیدی آبتین دژ و عبدالله ویسی سرمربی باشگاه شاهین بوشهر به نمایندگی از هیات مدیره آن باشگاه برگزار شد که در این جلسه علیرضا سوارانی مدیریت هلدینگ گروه کارخانجات تولیدی آبتین دژ پیشنهاد این مجموعه را مبنی بر مشارکت و سرمایه‌گذاری در استان بوشهر و باشگاه فرهنگی-ورزشی شاهین بوشهر را به آن باشگاه ارائه داد. حالا باید دید تصمیم مسوولان شاهین و به‌خصوص اعضای شورا و شهردار چه خواهد بود».

از همان لحظه مشاهده، خبر سعی کردیم در این رابطه با مسوولان این باشگاه ارتباط برقرار کنیم که متاسفانه موفق نشدیم اما پیگیری‌ها نشان داد که این خبر در واقع شایعه‌ای بیش نبوده است و هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته است. حتی عصر گذشته هم باشگاه شاهین در بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد. در این تکذیبیه آمده است: «‌به گزارش روابط عمومی باشگاه شاهین شهرداری بوشهر‌، در پی انتشار اخباری در خصوص توافق با اسپانسر‌، خداکرم ایزدپناه سرپرست باشگاه در این رابطه گفت: هیچگونه توافق نهایی با اسپانسر انجام نشده و در واقع هرگونه توافق نهایی با نظر و تصویب نهایی اعضای هیات مدیره باشگاه انجام خواهد شد.

سرپرست تیم شاهین شهرداری بوشهر در ادامه یادآور شد: آقای مسیگر، سرپرست باشگاه با هماهنگی با شهردار و یکی از اعضای هیات مدیره که عضو کمیته اقتصادی هیات مدیره هستند با چند اسپانسر در حال مذاکره هستند اما توافق نهایی فقط و فقط با تصویب هیات مدیره انجام خواهد شد. مراحل کار اداری و قانونی جذب اسپانسر باید با دقت و حساسیت بالایی انجام شود و بی‌شک با مطالعه و نظر کارشناسان و اعضای هیات مدیره این کار محقق خواهد شد و به محض نهایی شدن موضوع از طریق منابع رسمی باشگاه و از طریق روابط عمومی این باشگاه منتشر خواهد شد».

و اما ماجرای این تصویری که در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی پخش شده بود چه بود؟ پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که این تصویر در محل برگزاری کلاس‌های آموزشی فدراسیون‌های فوتبال برای مربیان لیگ‌های کشوری گرفته شده است. همچنین در گفت‌وگو با یکی از مسوولان باشگاه متوجه شدیم فردی که در کنار عبدالله ویسی ایستاده است، در واقع یکی از دوستان وی است که در شرکت گروه کارخانجات تولیدی آبتین دژ فعالیت می‌کند. طبق فرضیات این یک گفت‌وگو، یک گفت‌وگوی دوستانه بوده که خبرگزاری‌ها آن را یک گفت‌وگوی رسمی قلمداد کرده بودند. البته نکته دیگری که باعث شد ما به این خبر شک کنیم، حضور نداشتن حتی یکی از مسوولان در جلسه فرضی بوده است. چطور یک باشگاه می‌تواند با یک اسپانسر به توافق برسد آن هم در حالی که حتی یکی از مدیران باشگاه هم در جلسه یادشده حضور نداشته است. از طرفی دیگر بی‌شک یک باشگاه مثل شاهین برای چنین قرارداد سنگینی مربی باشگاه را نماینده خود نمی‌کند و عملا می‌توان همین نکته ریز مهم‌ترین دلیل برای تکذیب این خبر باشد.

و اما شرکت گروه کارخانجات تولیدی آبتین دژ چه شرکتی است؟ طبق اطلاعاتی که به‌دست آوردیم، این شرکت در زمینه تولید در و پنجره‌های دو جداره فعالیت دارد، البته در غرب کشور هم فعالیت گسترده‌ای دارد. حال یک مساله در اینجا مطرح می‌شود که آیا این شرکت می‌تواند یک اسپانسر قابل اعتماد برای باشگاه شاهین باشد. آیا شرکت آبیتین دژ که فعالیتی در زمینه ورزش نداشته است، می‌تواند در لیگ برتر اسپاسنری کند بی‌آن‌که به مشکل برخورد کند؟ آیا این تجربه کم در آینده آنها را از تصمیم خود پشیمان نمی‌کند؟ چیز دیگری که در اینجا کاملا مشهود است این است که این شرکت به‌واسطه این‌که یکی از مدیرانش دوست عبدالله ویسی، سرمربی باشگاه شاهین است، وارد این کار شده است. همین مساله شاید در نگاه اول نکات مثبتی به همراه داشته است ولی به مرور زمان می‌تواند آغازگر مسائل حاشیه‌ای زیاد شود. البته این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که اسپانسر موردنظر از حمایت‌های خود دست برداشته و به وعده‌هایش عمل نکند. آن موقع است که عبدالله ویسی بیشتر از همه زیرسوال خواهد رفت.

اما به هر حال نه این شرکت فعلا با شاهین به توافق رسیده است و نه جلسه‌ای که میان ویسی و مدیر این شرکت برگزار شده بود یک جلسه کاملا دوستانه بود. می‌توان حدس زد که در این گفت‌وگوی دوستانه حرف‌هایی هم از اسپانسری باشگاه شاهین از سوی هر دو طرف زده است. اما کلام آخر من این است که برای انتخاب اسپانسر، مسوولان شاهین نه عجله کنند ولی از طرف دیگر آنها نباید وقت را هم از دست بدهند. به هر حال اگر طبق گفته مسوولان وزارت کشور به آنها اجازه تیم‌داری به مدت دو سال داده است، آنها باید در همین فصل جاری مسائل مربوط به اسپانسری باشگاه را به سرانجام برسانند. از رسانه‌های استان هم خواهشمندیم که ابتدا از صحت خبر باخبر شوند و بعد با چنین تیترهایی «خبر خوش برای هواداران شاهین» مردم را امیدوار کنند. ما رسانه‌ها بیشترین مسوولیت را در قبال منتشر کردن این‌گونه خبرها داریم و نباید فقط با استناد به یک عکس، به نتیجه نهایی برسیم.

برچسب ها: شاهین شهرداری
نام:
ایمیل:
* نظر: