bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
هژبر ایزدی: در طول هفته‌های گذشته روندها و رویکردها در حوزه انتخابات در استان بوشهر مورد رصد و پیگیری همه آنهایی که به این حوزه علاقمند هستند قرار داشته و هر کسی تلاش دارد تا بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته سمت و گرایش خود را مشخص و اقدام به انتخاب کند. استان بوشهر در مجموع چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد

هژبر ایزدی:

در طول هفته‌های گذشته روندها و رویکردها در حوزه انتخابات در استان بوشهر مورد رصد و پیگیری همه آنهایی که به این حوزه علاقمند هستند قرار داشته و هر کسی تلاش دارد تا بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته سمت و گرایش خود را مشخص و اقدام به انتخاب کند. استان بوشهر در مجموع چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و این نمایندگان در طول سه سال گذشته فرصت‌های گرانبهایی برای نشان دادن خود به جامعه، تلاش برای مصوب کردن قوانین موضوعه که به درد مردم استان بوشهر بخورد، تلاش برای حل و فصل مشکلات مردم از طریق نمایندگی آنها در عالی‌ترین و مهمترین مرکز قانونگذاری کشور و شاید مهمتر از همه، هم‌افزایی با هم برای حل مشکلات عمومی و اصلی استان در تعامل با قوه مجریه بوده است. واقعیت را همه می‌دانند و ما هم حوصله نوشتن واقعیت‌ها را نداریم، چرا که اگر بنویسیم حوزه گلایه بسیار گسترده و دیوار حاشا بلند، اگر ننویسیم هم که بودن و نبودن ما هیچ ارشی ندارد. با این حال به شکل بسیار شفاف و بر اساس عملکرد هر چهار نماینده مجلس و آنچه در سطح جامعه گفته می‌شود، هر چهار نفر در مجموع نمره منفی می‌گیرند. شاخص‌ها در بالا گفتم، هر چهار نفر اگر فکر می‌کنند یک قانون را پیشنهاد داده‌اند که مصوب شده، اگر یکی از آنها آمد و گفت پیش‌نویس فلان قانون را من نوشته‌ام، اگر هر چهار نفرشان آمدند و گفتند ما با هم مشکل بودجه‌ای استان را حل و فصل کرده‌ایم یا... آن وقت بنده همه حرف‌هایم را پس می‌گیرم. من کاری به این ندارم که این نمایندگان چه نوع تعامل یا تقابلی با دولت در سطح استان و کشور داشته‌اند، اما برای قضاوت فقط می‌توان گفت که نماینده دشتی و تنگستان به اعتراف بسیاری کمترین فشار را دولت برای گماردن یا گذاشتن افراد داشته است. خیلی زشت است که یک نماینده مجلس فقط برای فرزندان و وابستگان خود به رایزنی بپردازد و جهت ارتقای دیگران از رایی که مردم یک شهرستان به او داده‌اند استفاده کند. عرض کردم، حرف زیاد است اما مجال گفتنش اینجا نیست، در آستانه انتخابات ما به‌عنوان رسانه وظیفه داریم که برخی نکات را بنویسیم و اگر هر چهار نماینده دفاعی از خود دارند، سلمنا! این چهار خط را نوشتیم تا این نکته را عرض کنیم که متاسفانه همین عملکرد ضعیف باعث شده تا بسیاری از مردم انگیزه لازم برای مشارکت در انتخابات اسفندماه را از دست بدهند، مردمی که وضعیت یک نماینده را می‌بینند و چیزهایی می‌شنوند، بدون شک حق دارند که رایشان وسیله‌ای برای معاش دیگران نشود.

با این حال، یک توصیه عمیق و جدی هم برای آنهایی دارم که پاشنه کفش را بالا کشیده و عده‌ای را دور خود جمع کرده و عزم ورود به صحنه انتخابات را داشته و دارند. ما با هیچکس در این زمینه تعارف نداریم، حقیقت را مردم خیلی بهتر می‌فهمند و آنها قضات خوبی هستند. ما در شرایط بسیار بحرانی در کشور به سر می‌بریم، دشمن از هر سو در تلاش است تا ایران را به زمین زده، آن را چند پاره کند و عرض خود برده و زحمت 85 میلیون جمعیتی که 40 سال است پای آرمان‌های کشور و انقلاب مانده‌اند بدهد.

اگر کسی این توانایی را ندارد که وارد عرصه انتخابات شود، اگر کسی نمی‌تواند گرهی از مشکلات مردم باز کند، اگر کسی برنامه‌ای ندارد، اگر کسی فقط می‌خواهد از طریق نمایندگی مجلس حق خود را از نظام بگیرد!! اگر کسی که تا همین چند ماه پیش معتقد بود که نظام سرنگون می‌شود، امروز می‌خواهد نماینده آن در بهارستان شود، اگر قصد دارد برای اغراض و امراض دنیوی برخی پا پیش گذاشته تا منویات آنها را برآورده کند... خواهشا وارد نشود.

هر گونه بستگی، دلبستگی و وابستگی به افراد مساله‌دار در اذهان مردم می‌تواند دردسرساز شود. این دوره، دوره‌ای نیست که مردم با چوب اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بخواهند انتخاب کنند و بدون شک ورود با پرچم این دو جریان امتحان پس‌داده در کشور جز نابودی چیزی ندارد، بنابراین بهتر است که تصمیمی صحیح گرفته و آنهایی که قصد ورود به عرصه را دارند با برنامه تدوین شده وارد شوند...

و در نهایت یک سوال بی‌پاسخ! برای مشارکت در انتخابات هر نفر بر اساس آنچه امروز نرخ‌گزاری می‌کنند باید بیش از دو میلیارد تومان هزینه کند!! مگر نمایندگی مجلس چه دارد که افراد حاضرند این هزینه را بابت آن کنند؟ واقعا افرادی که به کاندیدهای احتمالی کمک مالی می‌کنند، بعدها از آنها خواسته‌ای ندارند؟

این سوال بسیار مهمی است. با توجه به تعداد بسیار بالای مشارکت‌کنندگان در عرصه انتخابات که به احتمال قریب به یقین بسیاری از آنها در غربال شورای نگهبان می‌مانند و چند نفری عبور خواهند کرد، باید گفت هزینه‌های سرسام‌آور مردم را گمراه خواهد کرد، مردم باید در این زمینه به شدت هوشیار باشند که دور نخورند و از حسن نیت آنها کسی سوءاستفاده نکند.

مبحث دیگری که در روزهای بعد مورد اشاره قرار خواهیم دارد، مساله پول‌های کثیف است. اینکه این پول‌ها چگونه وارد عرصه انتخابات شده و چگونه با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی مردم باعث خواهد شد تا گروهی بسیار دست به فروش آرای خود بزنند را باید آسیب‌شناسی کرد. این ضرورت تا آنجا اهمیت دارد که اگر مسوولان امر نخواهند به آن توجه کنند، یکی از مساله‌دارترین و پرحرف‌ترین انتخابات پس از انقلاب را خواهیم داشت.

این مسائل توصیه‌ها و هشدارهایی بود که باید به آن توجه کرد. مردم استان بوشهر و همه کشور سال‌های متمادی است که کلاه گشاد احزاب و جو روانی ایجاد شده در کشور را خورده یا آنکه در تعاملات خود به گونه‌ای رفتار می‌کنند که در سال‌های بعد جز آه و حسرت چیزی باقی نمی‌ماند.



برچسب ها: انتخابات، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر: