bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۸
نماینده سازمان لیگ برای بررسی ورزشگاه‌ها به بوشهر آمد؛
علی پورتنگستانی: الزام‌های سازمان لیگ برای استانداردسازی ورزشگاه‌های میزبان لیگ برتر نوزدهم مسوولان 16 تیم لیگ برتری را برای رفع اشکال‌های به تکاپو انداخته؛ حال این‌بار نوبت به بوشهر و دو ورزشگاه نماینده‌های این استان در لیگ برتر رسیده بود که مورد بررسی قرار گیرند.

علی پورتنگستانی

الزام‌های سازمان لیگ برای استانداردسازی ورزشگاه‌های میزبان لیگ برتر نوزدهم مسوولان 16 تیم لیگ برتری را برای رفع اشکال‌های به تکاپو انداخته؛ حال این‌بار نوبت به بوشهر و دو ورزشگاه نماینده‌های این استان در لیگ برتر رسیده بود که مورد بررسی قرار گیرند.

چند روز قبل بود که سازمان لیگ فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای شروط خود برای برگزاری مسابقات در ورزشگاه‌های شهرهای مختلف لیگ برتر را اعلام کرد. شاید در نگاه اول اعلام این شروط چندان جدی گرفته نشد اما مسوولان برگزاری مسابقات در راستای استانداردسازی و تجهیز ورزشگاه‌های میزبان لیگ برتر قصد دارند سختگیری‌های خود را ادامه دهند. در همین رابطه سعید فتاحی که مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ است، برای بررسی ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتری به شهرهای مختلف می‌رود و ایراد‌ها را مشخص می‌کند. در ادامه همین سفرها، او روز گذشته به بوشهر آمد و ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر را مورد بررسی قرار داد تا میزان کمبودها را مشخص شود. لازم به ذکر است که محمد نجفی، پرویز عبدی‌پور، نماینده اداره ورزش و جوانان، مسیگر و ایزدپناه از باشگاه شاهین شهرداری‌، فتاحی را همراهی کردند.

بررسی‌های اولیه ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر نشان می‌دهد که ورزشگاه تازه تاسیس شهر بوشهر هم سه مشکل اساسی دارد؛ دوربین‌های مداربسته، نداشتن گیت الکترونیکی و شماره‌گذاری صندلی‌ها را داراست. این ورزشگاه البته کمی از شهر دور است اما این مساله چون فاصله هتل تا ورزشگاه بیشتر از 70 کیلومتر نیست می‌تواند میزبان بازی‌های شاهین بوشهر باشد، به شرطی که بتواند امکاناتش را اصلاح کند.

در همین رابطه با پرویز عبدی‌پور، رئیس کمیته مسابقات هیات فوتبال استان گفت‌وگو کردیم تا ببینیم سعید فتاحی دقیقا چه ایراداتی بر ورزشگاه شهدی مهدوی وارد کرده است.

ورزشگاه شهید مهدوی ایراداتی دارد که باید اصلاح شود

در این بررسی، مسائلی مانند ساختار فیزیکی ورزشگاه، جانمایی رختکن‌ها و چند مورد دیگر ایراداتی داشتند که قرار است خیلی زود در این بخش‌ها شاهد تغییراتی باشیم. در بخش‌ گیت‌های ورودی هم اداره ورزش و جوانان استان مکلف شده است که مشکلات این بخش را حل و فصل کند. در بخش امنیت، پارکینگ و دوربین‌های مجازی مباحثی مطرح شد خیلی زود این مسائل در ورزشگاه شهید ندومی رعایت می‌شود. سعی ما این است که این مسائل را خیلی زود برطرف کنیم تا در بازدید آینده مسوولان فدراسیون از ورزشگاه رضایت کامل داشته باشند.

مهم‌ترین ایراد ورزشگاه‌های ما، نداشتن استانداردهای لازم است

ایراد بزرگی همیشه به ورزشگاه‌هایی وارد است که به‌وسیله اداره ورزش و جوانان ساخته می‌شود و همانطور که می‌دانید این سازمان در راستای ورزشگاه فوتبال کمتر از فدراسیون فوتبال استعلام و مشاوره می‌گیرد. وقتی هم که ورزشگاه ساخته می‌شود، مشاهده می‌کنیم که کلی ایراد دارد و با مشخصاتی که فدارسیون فوتبال در نظر دارد، خیلی فاصله دارد. نظر کلی ما این است که اگر قرار است یک ورزشگاه فوتبال ساخته شود، مسوولان امر حتما باید از فدراسیون مشاوره بگیرند تا طبق استانداردها این ورزشگاه تکمیل شود. در مورد ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر هم باید بگویم که آقای فتاحی به‌طور کلی از ورزشگاه و شرایط راضی بود ولی هنوز کار داریم تا به مشخصات ایده‌ال او برسیم. البته باید بگویم که فدارسیون برای مسابقات امسال برنامه‌ ویژه‌ای دارد و هدفش این است که ورزشگاه از نظر امنیت و ایمنی در بالاترین درجه باشند. لازم به ذکر است که هزینه کلی ساخت‌وسازها در ورزشگاه بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است.

و اما در ادامه بحث به ورزشگاه تختی می‌رسیم. اگرچه مسوولان باشگاه پارس جنوبی برای ترمیم اساسی چمن و کشت دوباره اقدام کرده‌اند و احتمالا چمن این ورزشگاه برخلاف سال گذشته در لیگ نوزدهم شرایط خوبی خواهد داشت اما اشکالات زیادی در جم دیده می‌شود. ورزشگاه تختی‌جم صندلی‌گذاری نشده و هواداران در گذشته روی سکوهای سیمانی می‌نشستند. بر اساس اعلام سازمان لیگ باید عملیات صندلی‌گذاری ورزشگاه صورت بگیرد تا بتوان شماره‌گذاری انجام داد و گیت‌های الکترونیکی نصب کرد. اگرچه در جم امنیت همواره طوری بوده که هیچ اتفاق خاصی حتی در بازی‌های مهم نیز رخ نداده اما باید مشکلات این ورزشگاه برطرف شود تا میزبان بازی‌های پارس جنوبی باشد. از طرف دیگر در شهرستان جم هتل وجود ندارد و تیم‌ها مجبور هستند برای بازی با پارس جنوبی در عسلویه استقرار پیدا کنند. البته قرار است هتل شهر جم در آینده‌ای نزدیک افتتاح شود و مسوولان باشگاه نیز وعده کرده‌اند در بحث میزبانی بتوانند یکی از مهمانسراهای خوب جم را در اختیار تیم‌های میهمان قرار بدهند. عبدی‌پور در این رابطه هم صحبت کوتاهی کرد که در ادامه آن را می‌خوانید.

اشکالات ورزشگاه تختی، تفاوت چندانی با ورزشگاه بوشهر ندارد

در مورد ورزشگاه تختی جم باید بگویم که در آنجا هم بحث چمن مطرح است و هم بحث صندلی‌گذاری و گیت‌گذاری. مباحثی که برای ورزشگاه مهدوی مطرح شده است، برای آن ورزشگاه مطرح شده است و تفاوتی در جزئیات اشکالات این دو ورزشگاه وجود ندارد. شاید مهم‌ترین چیزی که باعث شده ورزشگاه تختی کار بیشتری در پیش داشته باشد، اشکالاتی است که از فصل گذشته در این ورزشگاه برطرف نشده است.

در پایان  همانطور که در طول یک ماه گذشته در خبرها خواندید، سعید فتاحی از سوی کمیته اخلاق تا اطلاع ثانوی محروم شده بود ولی در کمال تعجب می‌بینیم او به‌عنوان نماینده فدراسیون فوتبال به ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتر سر می‌زند تا آنها را بررسی کند. در این رابطه از آقای عبدی سوال کردیم که که آیا او فرستاده رسمی فدراسیون است یا خیر که جواب وی این بود «من به‌عنوان عضوی از هیات فوتبال بوشهر تا به الان نامه‌ای به‌طور رسمی در این رابطه نه دیده‌‌ام و نه به ما ابلاغ شده است. به هر حال ما هم مثل بقیه در فضای مجازی برخی خبرها را شنیدیم ولی در این رابطه که آقای فتاحی به‌طور رسمی محروم شده چیزی به ما گفته نشده است. درست است که در رابطه با بازی فینال جام حذفی پرونده‌ای در کمیته اخلاق تشکیل شده ولی هنوز رای آن صادر نشده است».


نام:
ایمیل:
* نظر: