bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۸
آخرین خبرها از «کارگروه ویژه» اتفاق‌های تلخ فینال اهواز؛
بامداد جنوب: یک ماه از فینال جام حذفی در 12 خرداد بین دو تیم پرسپولیس و داماش در ورزشگاه شهدای فولاد می‌گذرد اما نه تنها هیچ خبری از نتیجه گزارش «کارگروه ویژه وزارت ورزش» نشده بلکه نهادهای قضائی فدراسیون فوتبال نیز موضوع را بی‌سرانجام رها کرده‌اند و تاکنون هیچ‌کس رسما به‌عنوان متخلف این اتفاق که کام میلیون‌ها ایرانی را تلخ کرد، معرفی نشده است.

بامداد جنوب: یک ماه از فینال جام حذفی در 12 خرداد بین دو تیم پرسپولیس و داماش در ورزشگاه شهدای فولاد می‌گذرد اما نه تنها هیچ خبری از نتیجه گزارش «کارگروه ویژه وزارت ورزش» نشده بلکه نهادهای قضائی فدراسیون فوتبال نیز موضوع را بی‌سرانجام رها کرده‌اند و تاکنون هیچ‌کس رسما به‌عنوان متخلف این اتفاق که کام میلیون‌ها ایرانی را تلخ کرد، معرفی نشده است.

به گزارش ایسنا، پس از برنامه‌ریزی‌های مختلف قرار شد فینال جام حذفی در ۱۲ خرداد و در اهواز برگزار شود. حواشی این مسابقه تا دقایقی قبل از آغاز رسمی بازی باعث شد مسوولان برگزاری این دیدار اعلام کنند بازی لغو شده اما دقایقی بعد و با دستوری ویژه، دیدار داماش و پرسپولیس با ۲ ساعت تاخیر و با حاشیه‌هایی کم‌نظیر در فوتبال آسیا در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شد.

اتفاق‌های تلخ این دیدار از جمله سوء‌مدیریت در ورود تماشاگران، بی‌نظمی در برگزاری بازی، آسیب زدن به استادیوم و سرگردانی تماشاگران تلویزیونی باعث شد تا همان شب محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش طی مصاحبه‌ای ضمن عذرخواهی اعلام کند که فردای آن روز - یعنی ۱۳ خرداد - برای بررسی دقیق اتفاق‌ها و برخورد قاطع با مسببان این ماجرا و به همراه تورک رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به اهواز سفر می‌کند. صبح روز بعد هم این اتفاق رخ داد و داورزنی به اهواز سفر کرد و در آنجا هم روی حرف‌های روز قبلش تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، داورزنی در اهواز گفت: بخشی از این اتفاق نیاز دارد که از سوی سازمان لیگ، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی بررسی شود. یک اتفاق در جریان مسابقه می‌افتد و آنها را باید بر اساس قوانین تنظیم کنند که آیا این حق را داشته‌اند که فلان برخورد، فلان درخواست و … را انجام دهند یا نه. بعد از این‌که همه بحث‌ها شنیده شد تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد. جا دارد از فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تشکر کنم. رئیس محترم فراکسیون تلفنی با من صحبت کردند و در این رابطه هم کمک خوبی می‌کند. ما به‌دنبال این هستیم که این موضوعات دیگر تکرار نشود. اگر مسببان این اتفاق مشخص شوند، در هر پست و مقامی باشند اغماضی صورت نمی‌گیرد. ما باید با مردم شفاف باشیم. اگر در این رابطه کوتاهی و سهل‌انگاری صورت گرفته باشد با مسببان آن برخورد خواهد شد. مردم از وزارت ورزش و جوانان انتظار دارند که با آنها شفاف صحبت کنیم.

موصوع به حدی با اهمیت بود که وزیر ورزش نیز تاکید کرد با خاطیان برخورد خواهد شد. نمایندگان مجلس نیز به موضوع ورود کردند و حتی گزارش این اتفاق‌ها به رئیس‌جمهوری نیز اعلام شد، اما به‌نظر می‌رسد همه‌چیز در حد همین اظهارنظر و گزارش‌ها مانده است.

البته در این میان کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم بیانیه‌ای فوری داد و سعید فتاحی، مسوول برگزاری رقابت‌های سازمان لیگ را با دستور موقت، تعلیق از فعالیت کرد و از احضار حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ و طالقانی عضو هیات رئیسه و رئیس هیات فوتبال خوزستان به کمیته اخلاق خبر داد.

محمدرضا داورزنی نیز پس از آن در ۱۸ خرداد در حاشیه انتخابات فدراسیون پیوند اعضا و بیماری‌های خاص اعلام کرد که نتیجه اتفاق‌های فینال جام حذفی تا پایان هفته اعلام می‌شود. اکنون دو هفته از تاریخ اعلامی داورزنی و یک ماه از حوادث تلخ فینال حذفی گذشته است اما هنوز وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هیچ گزارشی درباره این اتفاق‌ها و برخورد با خاطیان احتمالی نداده‌اند.

سعید فتاحی که همان شب بازی با حکم کمیته اخلاق از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد، در سمتش باقی است و کمیته اخلاق هم با وجود سه‌بار احضار بهاروند و طالقانی نتوانسته حکم نهایی خود در این موضوع را صادر و اعلام کند.

مهدی تاج در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که کمیته اخلاق صلاحیت ورود به اتفاق‌های درون استادیوم در روز فینال جام حذفی را ندارد اما پرسش این است که اگر کمیته اخلاق صلاحیت ندارد آیا کارگروه ویژه وزارت ورزش با ریاست داورزنی که برای این موضوع تشکیل شد، فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی این فدراسیون نیز صلاحیت رسیدگی به این اتفاق‌ها تلخ را نداشته‌اند که با گذشت یکماه از این ماجرا هیچ خبری درباره پیگیری و برخورد با متخلفان این تراژدی مدیریتی فوتبالی رسانه‌ای نشده و همه مسوولان امر همچنان و با قدرت در سازمان لیگ و فدراسیون مشغول به خدمت هستند.

به‌نظر می‌رسد مسوولان معتقدند با مرور زمان و فراموشی اتفاق‌های تلخ فینال حذفی می‌توان مانند همه رویدادهای حاشیه‌ای فوتبال از این موضوع هم گذشت اما خوب است یکبار برای همیشه و برای اصلاح امور آن هم فارغ از روابط و ضوابط، موضوعات و سوء‌مدیریت‌ها در ورزش پیگیری و نتیجه آن به افکار عمومی اعلام شود تا شاید این روند نقطه آغازی باشد برای اصلاح سیستم پرچالش ورزش کشور

نام:
ایمیل:
* نظر: