bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۸
پروانه نمایش فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» در شبکه نمایش خانگی صادر شد؛
داود علیزاده: هرچند شبکه نمایش خانگی مثل سال‌ها پیش رونق آن‌چنانی برای یک‌ محصول خاص را ندارد؛ اما تعدد محصولات عرضه‌شده و سرعت ورود آثار از پرده به شبکه، همچنان مخاطب خودش را جلب می‌کند. در گزارش امروز، بامداد جنوب مروری داشته بر جدیدترین فیلم‌های شبکه خانگی که می‌تواند فرصتی دوباره برای کسانی باشد که موفق نشده‌اند این فیلم‌ها را در سینما تماشا کنند.فیلم‌هایی همچون «شعله‌ور، هتریک، ترانه، درساژ، مغز‌های کوچک زنگ‌زده و...»

داود علیزاده: 

هرچند شبکه نمایش خانگی مثل سال‌ها پیش رونق آن‌چنانی برای یک‌ محصول خاص را ندارد؛ اما تعدد محصولات عرضه‌شده و سرعت ورود آثار از پرده به شبکه، همچنان مخاطب خودش را جلب می‌کند. در همین زمینه با ارائه لینک دانلود قانونی گامی هرچند کوچک برای حفظ منافع صاحب اثر برداشته ‌شده است که همچنان نیاز به فرهنگ‌سازی در این زمینه احساس می‌شود. در هفته‌های اخیر فیلم‌های جدی مورد توجه سینمایی یکی دو سال اخیر به شبکه خانگی راه یافته است. فیلم‌هایی همچون «شعله‌ور، درساژ، مغز‌های کوچک زنگ‌زده و...» در ضمن پروانه نمایش فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» در شبکه نمایش خانگی صادر شده است که به‌زودی به شبکه نمایش خانگی راه خواهد یافت. این فیلم ایرانی اولین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. «بمب؛ یک عاشقانه» در همان جشنواره جایزه بهترین طراحی لباس را دریافت کرد. این فیلم سال گذشته اکران شده بود و نظر مخاطبان را به خود جلب کرده بود.

در گزارش امروز، بامداد جنوب مروری داشته بر جدیدترین فیلم‌های شبکه خانگی که می‌تواند فرصتی دوباره برای کسانی باشد که موفق نشده‌اند این فیلم‌ها را در سینما تماشا کنند.

هت‌تریک

هت تریک فیلمی درام و اجتماعی محصول سال ۱۳۹۵ کشور ایران است. کارگردانی آن بر عهده رامتین لوافی بوده است. در «هت‌تریک» همه تابستان داغ شبکه نمایش خانگیچیز از یک تصادف شروع می‌شود، چهار دوست در راه برگشت از یک مهمانی تصادف می‌کنند و همین موضوع سرآغاز اختلافات، چالش‌ها و درگیری‌هایی بین شخصیت‌ها می‌شود. مساله‌ای که رامتین لوافی در «هت‌تریک» دست روی آن گذاشته، مساله دروغ و پنهان‌کاری است. او با روایت قصه شخصیت «فرزاد» با بازی امیر جدیدی و «رها» با بازی ماهور الوند، نشان می‌دهد که دروغ و مخفی‌کاری با زندگی یک زوج جوان چه می‌کند و چطور می‌تواند بین آدم‌ها جدایی بیندازد و ریشه اعتماد را بخشکاند. «هت‌تریک» فیلمی است در نکوهش دروغ.

رامتین لوافی در فیلم «هت‌تریک» از حضور سه ستاره محبوب یعنی امیر جدیدی، پریناز ایزدیار و صابر ابر استفاده کرده است؛ اما در این میان این امیر جدیدی ا‌ست که در این فیلم نسبت به بیشتر فیلم‌هایش بازی متفاوتی داشته و در نقش یک شخصیت بامزه ظاهر شده است. پیش ‌از این فیلم، امیر جدیدی را تنها در فیلم «من» به کارگردانی سهیل بیرقی به‌عنوان یک شخصیت بامزه دیده بودیم. او در «هت‌تریک» در قالب یک کاراکتر ساده‌لوح و بی‌خیال لحظات بامزه‌ای را در فیلم به نمایش می‌گذارد و موفق می‌شود در موقعیت‌های کاملا جدی، مخاطب را به خنده بیندازد.

معما همیشه برای مخاطب جالب بوده است. اولین ویژگی جذاب فیلم «هت‌تریک» هم دقیقا همین معماست. مخاطب در ابتدای فیلم با یک اتفاق مبهم مواجه می‌شود و برای پی بردن به راز ابتدای فیلم، با شخصیت‌ها همراه می‌شود. با وجود اینکه بخش زیادی از فیلم در خانه «رها» می‌گذرد؛ اما چالش‌هایی که در ارتباط چهار شخصیت با یکدیگر اتفاق می‌افتد، رازهای کوچک و بزرگی که سر و کله‌شان پیدا می‌شود و غافلگیری‌هایی که مخاطب شاهد آن‌هاست، باعث می‌شود مخاطب شاهد لحظات سرگرم‌کننده‌ای باشد. علاوه بر این، فیلم یک درام اجتماعی است؛ اما رگه‌های طنز فیلم و تلفیق فضای طنز و جدی نیز جذاب است.

شعله‌ور

شعله‌ور فیلمی اجتماعی محصول سال ۱۳۹۵ کشور ایران است. کارگردانی آن بر عهده حمید نعمت‌الله بوده و بازیگرانی چون امین حیایی، زری خوش‌کام، بهمن پرورش، فربد قبادی، دارا حیایی، مژگان صابری و پانته‌آ صابری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.تابستان داغ شبکه نمایش خانگی

نخستین نمایش فیلم شعله‌ور در سی‌ و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر بوده است. «شعله‌ور» درباره مرد بی‌اعتماد به نفسی به نام «فرید» است که در زندگی زناشویی‌‌ و در ارتباط با تنها پسرش با مسائل و مشکلاتی درگیر است، سفر او به استان سیستان و بلوچستان آغاز همه ماجراهاست... این فیلم با روایت یک برش از زندگی «فرید»، نشان می‌دهد که اگر آتش حسادت شعله‌ور شود، چگونه دامن‌گیر خواهد شد و اگر یک‌سری عوامل در خانه و خانواده، اجتماع و محیط کار باعث شود خشم درونی انسان بیدار شود، چه بر سر فرد و اطرافیانش می‌آید. ازنظر محتوا می‌توان فیلم «شعله‌ور» را فیلم محترمی در نکوهش حسادت و خشم دانست.

امین حیایی در سی ‌و ششمین جشنواره فجر با دو فیلم «شعله‌ور» و «دارکوب»، یکی از خوب‌های جشنواره بود. او تا پیش‌ از این، سال‌ها با یک تیپ تکراری و نه شخصیت، در آثار کمدی دیده‌ شده بود؛ اما به ‌یکباره در اواخر دهه 40 زندگی‌اش، با نقش‌آفرینی متفاوتی که در این دو فیلم داشت، مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. حیایی تنها ستاره فیلم «شعله‌ور» است و الحق که در فیلم خوش می‌درخشد. او به‌خوبی نقش یک پدر سرخورده و خشمگین را بازی می‌کند و با بازی باورپذیری که دارد مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

مغزهای کوچک زنگ‌زده

«مغزهای کوچک زنگ‌زده» فیلمی اجتماعی محصول سال ۱۳۹۶ کشور ایران است. کارگردانی آن تابستان داغ شبکه نمایش خانگیبرعهده هومن سیدی بوده و بازیگرانی چون نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، فرید سجادی‌حسینی، نازنین بیاتی، نوید پورفرج، مرجان اتفاقیان، لادن ژاوه‌وند و هامون سیدی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. «مغزهای کوچک زنگ‌زده» نامزد یازده جایزه از جشنواره فیلم فجر و برنده چهار جایزه ازجمله سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، بهترین صداگذاری و بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه شد. این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را هم به دست آورد و فروش ۱۲ میلیارد تومانی داشته است.

اما این فیلم با یک اتهام جدید نیز روبه‌رو شده است. به‌تازگی نویسنده‌ای ادعا کرده است که بخش‌هایی از این فیلم با کپی‌برداری عین‌به‌عین از روی رمان وی خلق ‌شده است؛ البته قبلا یک منتقد سینما نیز گفته بود که بین فیلم هومن سیدی و یکی از رمان‌هایی که خوانده است شباهت‌های زیادی دیده می‌شود؛ اما مهدی افروزمنش، نویسنده این رمان نیز ادعای «کپی‌برداری» از روی رمان خود را مطرح کرده است، به‌طوری‌که نوشته است: «دیشب مغزهای زنگ‌زده را دیدم، قبلا شباهت‌ها با رمانم «سالتو» ‌را شنیده بودم‌؛ اما این ‌بار به چشم دیدم، خیلی بیشتر از شباهت تا آنجا که بعضی مشخصه‌های صورت و درگیری‌ کنار ریل کپی بود نه شباهت!»

به‌هرحال هومن سیدی تاکنون واکنشی به این اتهام نداشته است و اما قصه فیلم: «شاهین»، «شکور» و «شهروز» سه برادر هستند که در یک حلبی‌آباد زندگی می‌کنند. «شکور» که برادر بزرگ‌تر است سردسته باند مواد مخدر است. این باند علاوه بر تولید مواد مخدر با دادن مکان زندگی برای کودکان بی‌سرپرست آن‌ها را برای عضویت در این باند آماده می‌کند. پلیس‌ها به مخفیگاه این گروه حمله کرده و «شکور» را دستگیر می‌کنند و این موقعیت مناسبی برای «شاهین» است که سرپرست جدید این باند مواد مخدر شود و...

ترانه

ترانه فیلمی اجتماعی محصول سال ۱۳۹۶ کشور ایران است. کارگردانی آن برعهده مهدی صاحبی بوده و بازیگرانی چون الهه حصاری، اندیشه فولادوند، نازنین فراهانی، امیررضا دلاوری، مریم معصومی، بابک انصاری، سیاوش چراغی پور و حدیث مدنی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.تابستان داغ شبکه نمایش خانگی

مهدی صاحبی کارگردان نام‌آشنایی برای مردم نیست و این فیلم نیز در گیشه توفیقی نداشت و در زمان اکران گلایه‌های کارگردان را نیز در پی داشت. البته وی در گفت‌وگویی با مهر درباره فیلمش این‌گونه توضیح داده است: «ترانه» اولین اثر من در حوزه فیلم‌های بلند و سینمایی است  درحالی‌ که پیش‌ از این حدود ۲۰۰ فیلم کوتاه و مستند ساخته‌ام. درباره موضوع این فیلم هم باید بگویم که ما در «ترانه» به موضوع خودنمایی پرداخته‌ایم که این روزها در همه عرصه‌ها از قدرت و ثروت گرفته تا امور دیگر وجود دارد؛ اما به‌هرحال این روزها مدلینگ به‌عنوان سمبل این موضوع شناخته می‌شود. به‌طوری‌که می‌بینیم همه به‌نوعی دوست دارند خودشان را به نمایش بگذارند و زیبایی‌های خود را به رخ بکشند و این به رخ کشیدن در حوزه مدلینک بیشتر از عرصه‌های دیگر بروز و ظهور دارد.

داستان فیلم ترانه درباره دختری است که با خانواده خود مشکل دارد و پس از دعوا با آن‌ها تصمیم می‌گیرد، به شهر بیاید. بعد از وارد شدن به تهران و رفتن پیش دوستان دانشگاهی خود با جوانی آشنا می‌شود که در کار مدلینگ است. او قصد دارد از این راه معروف شود و پول زیادی در بیاورد؛ اما این کار غیرقانونی بوده و باعث می‌شود برای او مشکلاتی پیش بیاید و...



درساژتابستان داغ شبکه نمایش خانگی

درساژ فیلمی ایرانی در ژانر درام محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم جایزه جشنواره برلین ۲۰۱۸ و بهترین فیلم اول در سی ‌و سومین جشنواره بین‌المللی فجر را کسب کرده است. کارگردانی این فیلم را پویا بادکوبه به تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری بر عهده داشته است. از بازیگران اصلی آن می‌توان به علی مصفا، شبنم مقدمی، یسنا میرطهماسب و نگار مقدم را نام برد. این فیلم در ۱۹ دی ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شد.

گلسا دختری ۱۶ ساله است که به همراه خانواده‌اش در شهری کوچک در اطراف تهران زندگی می‌کند. او بیشتر اوقات خود را با گروهی از دوستانش می‌گذراند. یک روز آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا دست به اقدامی هیجان‌انگیز بزنند؛ اقدامی که پیامدهای غیرمنتظره‌ای در پی خواهد داشت و از کاری صرفا سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز، به دردسری پیچیده تبدیل می‌شود. اتفاقاتی که رخ می‌دهد، از اساس دیدگاه گلسا نسبت به زندگی را تغییر می‌دهد.

در بیانیه هیات‌داوران جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۸ آمده است: «فیلم «درساژ» ما را با داستان‌گویی هوشمندانه و همچنین توسعه پیچیده و غیرقابل‌پیش‌بینی شخصیت‌ها تحت تاثیر قرار داده‌است.»

این فیلم در مجموع نامزد و برنده بیش از ۲۰ جایزه ایرانی و بین‌المللی بوده است از جمله در سال 2019 جایزه طلایی بهترین فیلم سینمایی جشنواره فیلم‌های شرقی ژنو و در 2018 جوایزی همچون جایزه ویژه هیات‌داوران برلین، جایزه بهترین بازیگر زن شانگهای، جایزه بهترین فیلم پارسی استرالیا، جایزه بهترین فیلم اول سینه ایران تورنتو، جایزه بهترین فیلمنامه سینه ایران تورنتو، نامزد بهترین فیلم اول برلین و ...

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: