bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
شوکی دیگر به فوتبال بوشهر و پارس جنوبی؛
علی پورتنگستانی: سیاست انقباضی وزارت نفت در حوزه تیم‌داری و حمایت‌ تیم‌های ورزشی در شهر جم بالاخره جواب داد و بهرام رضاییان از سمت مدیرعاملی باشگاه پارس جنوبی استعفا کرد. این در حالی است که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هیچ تلاشی در راستای حمایت از این تیم نکردند.

علی پورتنگستانی: 

سیاست انقباضی وزارت نفت در حوزه تیم‌داری و حمایت‌ تیم‌های ورزشی در شهر جم بالاخره جواب داد و بهرام رضاییان از سمت مدیرعاملی باشگاه پارس جنوبی استعفا کرد. این در حالی است که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هیچ تلاشی در راستای حمایت از این تیم نکردند.

این هفته‌ها، فوتبال بوشهر روزهای پرالتهابی را سپری می‌کند و در هر لحظه باید منتظر شنیدن یک خبر ناگوار از یکی از تیم‌های استان باشیم. در طول هفته‌های گذشته ‌مدام به بررسی وضعیت هر کدام از تیم‌های استان از قبیل پارس جنوبی، شاهین شهرداری و ایرانجوان پرداختیم و هشدارهای لازم را در مورد مسائل هر کدام از تیم‌ها دادیم. از بررسی ماندن ایرانجوان در لیگ برتر و مشکلات نقل و انتقالاتی پارس جنوبی تا حاشیه‌هایی که این روزها شاهین و ویسی حسابی در آن غوطه‌ور شده‌اند. می‌توان گفت که دیگر این‌گونه مسائل در فوتبال ما عادی به حساب می‌آید و حتی اگر خبر آمد یکی از تیم‌ها منحل شده هم نباید تعجب کنیم، چراکه فوتبال بوشهر حسابی بیمار شده است.

اما در بی‌خبری عصر شنبه، از یک منبع آگاه خبری به‌دست ما رسید که تا حدودی شوکه کننده بود. رضاییان، مدیرعامل پارس جنوبی که برای این تیم زحمت زیادی کشیده بود و با وجود مشکلات فراوان سعی کرد تیم را جمع کند از سمت خود استعفا کرد. اتفاقاتی که در بی‌خبری رسانه‌ها و بسیاری از هوادران پارس جنوبی رخ داد و شاید از حالا باید منتظر دیگر اتفاق‌های تلخ در باشگاه پارس جنوبی باشیم. به هر حال این مدیر پرتلاش در این سال‌ها تلاش فراوانی که کرد پارس جنوبی در سخت‌‌ترین شرایط هم از لیگ برتر کنار نکشد و در همه بازی‌ها به میدان برود. در ادامه نگاهی به دلایل این استعفا، تاثیر افراد مهم استان در این مساله و البته چالش‌هایی که پارس جنوبی در ادامه با آن روبه‌رو خواهد بود، خواهیم انداخت.

بی‌پولی و حمایت نکردن ارگان‌ها

همانطور که می‌دانید پس از این‌که پارس جنوبی به لیگ برتر صعود کرد، به‌دلیل قانونی که مجلس آن را صادر کرده، منطقه ویژه دیگر اجازه تیم‌داری در لیگ برتر نداشت و به همین دلیل مسوولان باشگاه باید روش دیگری را برای کمک به این باشگاه پیدا می‌کردند. در آن زمان بهرام رضاییان از روشی استفاده کرد تا بتواند در سال اول باشگاه پارس جنوبی را از نظر مسائل مالی تامین کند که البته تا حدودی در کار خود موفق بود ولی با ‌وجود این در اواخر فصل اول حضور پارس در لیگ برتر، کادرفنی و بازیکنان این تیم به‌شدت از مشکلات مالی باشگاه گلایه کردند ولی حرف همه آنها یکی بود؛ «رضاییان زحمت زیادی کشید تا ما از نظر مالی به مشکل برنخوریم».

فصل دوم حضور پارس در لیگ برتر، چالش‌های رضاییان را هم بیشتر کرد، چراکه حمایت‌کننده‌های باشگاه به‌شدت کاهش پیدا کرده بودند. در این فصل مشکلات مالی باشگاه به حدی رسید که در همان هفته‌های اول صدای سرمربی باشگاه هم درآورد ولی همه مسائل حاکی از آن بود که بهرام رضاییان در تلاش بود که به هر طریقی به این باشگاه پول واریز کند ولی ... . آنچه به‌خوبی نشان می‌داد که رضاییان کارش را به‌درستی در پارس انجام می‌دهد، حرف‌های سرمربی پارس جنوبی در مورد این مرد زحمتکش بود. تارتار در این فصل در مصاحبه‌های مختلف تاکید کرد که «مدیرعامل باشگاه تلاش زیادی می‌کند که مشکلات مالی باشگاه حل شود ولی یک دست صدا ندارد و مشخص نیست چرا دیگران به او در این راه کمک نمی‌کنند». به هر حال رضاییان سعی کرد که در نهایت تارتار و تیمش را تا پایان مسابقات نگه دارد و در این کار هم موفق بود. همه اینها نشان می‌دهد که بهرام رضاییان در پارس جنوبی کم‌کاری نکرده است و همیشه سعی داشت که به این باشگاه به هر طریقی کمک کند ولی متاسفانه بسیاری از او حمایت نکردند.

خانم‌ها و آقایان رئیس، لطفا سکوت

در این دو سال، حرف‌ها و سخنان زیادی از مسوولان شهرستان جم و استان در رابطه با کمک‌های مالی به باشگاه پارس جنوبی شنیدیم ولی آیا آنها به قول خود عمل کردند؟ حداقل تا آنجا که من می‌دانم شاید درصد کمی از قول‌ها عملی شده و دیگر قول‌ها فقط در حد حرف باقی ماند. از آقای استاندار تا نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی همگی نقل و قول‌های فراوانی در رابطه با پارس جنوبی داشتند و همیشه از حمایت حرف می‌زدند اما بیایید رو راست باشیم، واقعا چقدر به حرف‌هایی که گفتید عمل کردید؟ مسوولان می‌دانستند که وزارت نفت نمی‌تواند کمک مالی به باشگاه پارس جنوبی کند ولی با وجود این، حتی یک ذره هم سعی و تلاش نکردند که از آقای رضاییان در آن روزهای سخت در فصل دوم حضور پارس جنوبی در لیگ برتر حمایت کنند. اگر گزارش شش بخشی ما در مورد عملکرد پارس جنوبی در لیگ برتر را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد این تیم در این فصل از رقابت‌ها نتیجه نگیرد، مشکلات مالی بود. این مسائل زمانی ما را ناامیدتر می‌کند که مسوولان می‌دانستند در این تیم چه خبر بود ولی هیچ واکنشی نشون ندادند. فقط گه‌گاهی با سخنان خود امید واهی به مسوولان، کادر فنی و بازیکنان پارس می‌دادند، امیدهایی که آنها را ناامیدتر کرد. حالا هم که بهرام رضاییان به‌دلیل همین مسائل از سمت خود استعفا کرده بهتر از مسوولان عالی‌رتبه که طی ماه‌های گذشته از حمایت سخن می‌گفتند بخواهیم، سکوت پیشه کنند و حرف نزنند. چون حرفی دیگر نمی‌ماند.

خانم الماسی، آن 600 میلیارد تومان در کجا هزینه شد؟

با این حال کافی است نگاهی به استان‌های همجوار خود داشته باشیم. جایی که غلامرضا تاجگردان با فشار در وزارت نفت چهار میلیارد تومان برای نفت گچساران پول می‌گیرد حال چگونه است که نمایندگان مجلس به‌ویژه خانم الماسی که مدعی گرفتن 600 میلیارد تومان پول از وزارت نفت برای توسعه شهرستان‌های جنوبی است در این زمینه حرف برای گفتن ندارند. اگر بگویید آن همه پول در کجا هزینه شده است حداقل تا حدودی آرام می‌گیریم.

آینده‌ای نامشخص برای پارس جنوبی در راه است

با توجه به استعفای رضاییان از سمت خود، حالا باید منتظر هر اتفاقی در باشگاه جم باشیم. به هر حال او سال‌ها در این تیم فعالیت داشته و با دانش خود توانسته پارس را در لیگ برتر نگه‌دارد اما با رفتن او کار برای فراز کمالوند و جانشین رضاییان هم سخت‌تر خواهد شد. حتی مسوولان استانی هم به‌خوبی می‌دانند که از دست دادن مهره‌ای مثل بهرام رضاییان چقدر برای پارس جنوبی گران تمام خواهد شد. مطمئنا پارس جنوبی و هوادارانش، این مرد پرتلاش را فراموش نخواهند کرد.

غیاثی پس از استعفا: کیهانی خودمحور است

بامداد جنوب: سخنگو و عضو سازمان تیم‌های ملی دو و میدانی با اعلام استعفایش می‌گوید که نارضایتی ورزشکاران، مربیان، هیات‌ها همه و همه دست به‌دست هم داد تا صبر ما لبریز شود.

تیمور غیاثی در مورد علت استعفای خود از سازمان تیم‌های ملی دو و میدانی، گفت: بله استعفا دادم. به‌خاطر تنش‌هایی که کیهانی ایجاد کرده، به سبب حق‌کشی‌ها، تصمیم‌های خودسرانه در مورد پاداش‌ها، اخراج مربیان اصلی تیم ملی که شاگردهای مهمی داشتند، نارضایتی ورزشکاران و هیات‌ها همه و همه دست به‌دست هم داد که استعفا دهم. من هم عضو کوچکی از دو و میدانی هستم و خواستم کنار بکشم تا او راحت‌تر تصمیمات خود را بگیرد. واقعا خودمحوری عظیمی دارد و صبر ما لبریز شد. ما موضوعات را برای مردم، ورزشکاران و مربیان لاپوشانی و توجیه می‌کردیم اما کار به‌جایی رسید که دیگر نشد. به‌رغم این‌که دو و میدانی خانه ماست و سال‌هاست عمر، جوانی، سلامتی، وقت و نشاط خودم را در آن گذاشته‌ام، کنار کشیدم. کیهانی بیش از حد زیاده‌روی می‌کند، من خیلی به او کمک کردم و با او مماشات کردم تا دو و میدانی خراب نشود اما متاسفانه به‌دلیل خودمحوری‌های او نشد. با دیگر مربیان هماهنگ کردیم و قرار شد من هم کنار بکشم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پاداش بازی‌های آسیایی‌اشرا دریافت کرده است یا خیر، یادآور شد: پاداش را نگرفته‌اماما به نتیجه خواهیم رسید. این حق قانونی ماست. این‌که می‌خواستند این پاداش‌ها را به کارکنان و سایر مربیان بدهند یک ظاهرسازی کامل بود. فکر می‌کنم شاید قرار است این پاداش‌ها را خرج به‌دست آوردن کسانی کنند که می‌خواهند به کیهانی رای دهند و ما برای این منظور به وزیر و سازمان بازرسی کل کشور نامه زدیم تا به قول معروف حق ما را بگیرند. خود وزیر هم البته اعلام کرده بود که این پاداش‌ها به شخص تعلق می‌گیرد اما کیهانی می‌گوید که رئیس فدراسیون است و هر کاری که بخواهد می‌کند. ما این موضوع را به عرض وزیر رساندیم و جواب ما را خواهند داد.

وی در خصوص پایان مهلت ریاست کیهانی در دو و میدانی، گفت: هنوز که ثبت‌نام‌ها انجام نشده است اما در آینده نزدیک باید برای این فدراسیون سرپرست بگذارند و بعد هم تاریخ انتخابات تعیین و پروسه انجام شود. هستند کسانی که اهل دو و میدانی هستند و می‌توانند به این رشته کمک کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: