bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با رعایت فرهنگ تغذیه و استفاده از غذاهای سالم، سلامتی نسل آینده تضمین می شود.
دکتر علیرضا رئیسی روز یکشنبه در سمینار تازه های تغذیه در پیشگیری و درمان بیماریها در بوشهر افزود: مردم این استان با وجود گرمای شدید و نور آفتاب مناسب 95 درصد کمبود ویتامین D دارند و از لحاظ فعالیت بدنی نیز کم تحرک هستند.

وی اضافه کرد: همچنین مردم استان بوشهر بویژه زنان در مصرف دخانیات (قلیان) جزو استانهای اول کشور هستند که در این زمینه تجدید نظر مردم در روشهای زندگی ضروری است.
رئیسی یادآور شد: مصرف بی رویه تنقلات از جمله چیپس و پفک و تغذیه های گرانی که هیچ ارزش غذایی برای بچه ها ندارند باعث مشکلات سوء تغذیه و غیره در کودکان این استان شده است..

وی بیان کرد: استان بوشهر در منطقه ناامن غذایی قرار دارد و تلاش می شود با تنظیم سند امنیت غذایی و آموزش مصرف غذای سالم فرهنگ تغذیه سالم در آن نهادینه شود.
رئیسی گفت: پرداختن به مقوله سلامت یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید است که در این ارتباط با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش پرداختی ها تاحدودی مشکلات مردم کاهش یافته است.

وی با تاکید بر رعایت مقوله بهداشت و پیشگیری یادآور شد: توسعه مراکز درمانی و اضافه کردن تخت ها هیچ وقت به عنوان یک شاخص خوب به شمار نمی آیند بلکه موفقیت ما زمانی است که بتوانیم از شیوع بیماریهایی از جمله دیابت، تالاسمی، دیالیز و قلبی و عروقی پیشگیری کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: هرچند با اجرای طرح تحول نظام سلامت شاخص های بهداشتی و درمانی از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته ولی تا رسیدن به استانداردها فاصله زیادی وجود دارد.

فتح الله حقیقی افزود: با تدوین و عملیاتی کردن سند امنیت غذایی برای نخستین بار در استان بوشهر تلاش می شود کارهای بزرگی در این زمینه انجام شود. 
منبع:
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: