bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۸
با حضور رئیس‌جمهور در خراسان شمالی صورت می‌گیرد؛
بامداد جنوب: این در حالی است که به میمنت مدیریت ضعیف و ناتوان استان بوشهر، روحانی حتی حاضر نشد به بوشهر سفر هم کند!! افتتاح پروژه بماند. رئیس دولت روز گذشته به همراه جمعی از اعضای کابینه‌اش راهی خراسان شمالی شد تا با مردم این استان دیدار کند. حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از ورود به این استان در جمع مردم شهر شیروان حضور پیدا کرد تا برای آنها از وضعیت کنونی کشور بگوید.


بامداد جنوب:

این در حالی است که به میمنت مدیریت ضعیف و ناتوان استان بوشهر، روحانی حتی حاضر نشد به بوشهر سفر هم کند!! افتتاح پروژه بماند.

رئیس دولت روز گذشته به همراه جمعی از اعضای کابینه‌اش راهی خراسان شمالی شد تا با مردم این استان دیدار کند. حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از ورود به این استان در جمع مردم شهر شیروان حضور پیدا کرد تا برای آنها از وضعیت کنونی کشور بگوید.

روحانی با اشاره به این‌که ۱۴ ماه است که بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی و نظامی دنیا سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران تحمیل کرده است، اظهار کرد: تحریم‌هایی که اگر علیه هر ملت دیگری انجام می‌شد، آن ملت از پای در می‌آمد اما ملت قهرمان، مقاوم، غیور و هوشمند ایران در این ۱۴ ماه با قدرت مقابل آنها ایستادگی کردند. امریکا در هر مسیری که حرکت کرد چه مسیر اجتماعی، چه سیاسی و چه حقوقی شکست خورد. در سازمان ملل و اجتماعات گوناگون در هفته اخیر در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ کشوری به آنها اعتنا نکرد. در اجلاس شورای حکام هم جز امریکا و یکی دو کشور دیگر تمام کشورها از ایران حمایت کردند. این به معنای موفقیت ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته وی، در دادگاه بین‌المللی که از امریکا شکایت کردیم، در مرحله اول امریکا محکوم شد. افکار عمومی دنیا امریکا را محکوم کرد. آنها در منطقه ما در افغانستان، عراق، سوریه و یمن شکست خوردند. اگر کسی ادعا کند ملت ایران در سایه فشارهای وارده دچار تزلزل شده است، حرفی ناروا، ناصحیح و دروغ گفته است.

ناکارآمدی دولت،‌ ادعایی نارواست

روحانی در ادامه با بیان این‌که اگر کسی امروز مدعی شود در نظام اسلامی، نظام و دولت ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات مردم توجه کند، سخنی ناصحیح و ناروا بر زبان آورده است، اظهار کرد: ما در کشور مشکل داریم و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنیم اما در عین حال دست به دست هم داده‌ایم و در کنار هم ایستاده‌ایم و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این‌که عبور از این مشکلات شعار نیست، بلکه بر اساس آمار و دلایل این سخن مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: هر کشوری که در مضیقه قرار می‌گیرد به‌دلیل کاهش درآمد، بدهی‌اش افزایش می‌یابد اما ما در مدت ۱۴ ماهی که در فشار شدید تحریم قرار گرفته‌ایم، بدهی خارجی دولت‌مان کاهش یافته است؛ در سال ۹۶ بدهی خارجی ما ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بوده است اما امروز این بدهی به 5/9 میلیارد رسیده است و این کاهش بدان معناست که ملت ما ملتی پیروز و موفق بوده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کاهش ۲۵ درصدی بدهی خارجی دولت به این معناست که با وجود این‌که در سختی قرار گرفته‌ایم، نه تنها به سمت بیگانگان، خارجی‌ها و صندوق‌های بین‌المللی دست دراز نکرده‌ایم، بلکه روی پای خود ایستاده‌ایم و مخارج‌مان را در حد امکان تامین کردیم و در عین حال بخشی از بدهی‌های سال‌های گذشته را نیز پرداخت کردیم.

روحانی با بیان این‌که در سفر به خراسان شمالی ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: به‌‌رغم تمام مشکلات، تمام سختی‌ها، طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی شمش آلومینیوم در جاجرم افتتاح می‌شود. در این طرح ۱,۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. در حوزه برق و آب همسه هزار و 700 میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می‌شود. بخش فاز بخار و پست برق نیروگاه گازی شیروان هم افتتاح می‌شود. سد و کانال‌های انتقال آب در منطقه چندیر افتتاح می‌شود. با این افتتاح آبرسانی به ۳۰ روستا با جمعیت ۲۱ هزار نفر انجام شده و آبیاری ۵۶۰ هکتار و اشتغال‌زایی ۲۵۰۰ نفر تامین می‌شود.

 

مدعیان شکست اقتصاد ایران در کاخ سفید،‌ اشتباه می‌کنند

به گفته وی، در سال ۹۲ میزان تولید برق ما ۶۹ هزار مگاوات بوده است که امروز این میزان به ۸۱ هزار مگاوات رسیده، یعنی در شش سال ۱۲ هزار مگاوات برق اضافه شده است. آنهایی که می‌گویند ملت ایران از مسیر پیشرفت بازمانده و آنهایی که در کاخ سفید ادعا می‌کنند اقتصاد ایران را شکست می‌دهند، بدانند حرفشان اشتباه است. در آغاز انقلاب کشور ۱۹ سد داشت. در سال ۹۲، ۱۴۴ سد داشتیم و الان ۱۷۹ سد ملی در کشور فعال است. یعنی در شش سال گذشته ۳۵ سد تکمیل و افتتاح کردیم.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که دولت در این سفر ۸۱۱ میلیارد تومان طرح و پروژه را آغاز می‌کند، گفت: بخش‌هایی از وعده‌های سفر سال ۹۴ به استان محقق شده و بخش‌هایی نیمه کاره است اما به‌جای ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار وعده داده شده، ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرده‌ایم. در تهران استاندار و مقامات استانی به ما گفتند که دو پروژه بزرگراه بجنورد به گرگان و راه آهن برای استان اهمیت زیادی دارد و ما هم تصمیم گرفتیم تا پایان دولت دوازدهم این دو پروژه را تکمیل کنیم. بنابراین ۲۰۰ میلیارد تومان برای بزرگراه بجنورد به گرگان و ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای راه‌آهن جوین به اسفراین اختصاص دادیم. یعنی در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه و راه‌آهن اختصاص دادیم.

روحانی در پایان با اشاره به تخصیص هفت میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ورزشی استان، اظهار کرد: مجموعه اعتبارات تهیه شده در این سفر پنج هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: