bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۸
عباس طبیب‌نژاد در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
علی پورتنگستانی: دریانوردان که در لیگ برتر امسال شروع خوبی داشت هر چه از مسابقات گذشت روند نزولی آنها شیب تندتری به خود می‌گرفت، مساله‌ای که سرمربی این تیم معتقد است دلیل اصلی آن، حمایت نکردن مسوولان شهر از این تیم بوشهری بود.

علی پورتنگستانی:

دریانوردان که در لیگ برتر امسال شروع خوبی داشت هر چه از مسابقات گذشت روند نزولی آنها شیب تندتری به خود می‌گرفت، مساله‌ای که سرمربی این تیم معتقد است دلیل اصلی آن، حمایت نکردن مسوولان شهر از این تیم بوشهری بود.

دو هفته‌ای است که نیم‌فصل دوم بازی‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور آغاز شده و تیم‌ها در رقابتی تنگاتنگ به رقابت می‌پردازند. هر چند در رتبه‌های بالای جدول رقابت‌ها به اوج حساسیت رسیده است، در میانه جدول هنوز شاهد رقابتی سخت نبوده‌ایم. تیم دریانوردان، با سرمربیگری عباس طبیب‌نژاد، یکی از نماینده‌های استان بوشهر در رقابت‌های لیگ برتر است که با توجه به داشته‌هایش نتایج خوبی کسب کرده است و هم‌‌اکنون در رتبه پنجم جدول قرار دارد. این تیم در دو سال گذشته همواره مسیر صعودی داشته و توانسته در کمترین زمان ممکن خود را به بالاترین سطح فوتبال ساحلی کشور برساند. کاری که شاید کمتر تیمی بتواند آن را انجام دهد. برادران طبیب‌نژاد که می‌توان از آنها به‌عنوان پدران فوتبال ساحلی استان یاد کرد پس از جدایی از پارس جنوبی، دو سال گذشته با همت بالا و کوشش بسیار سعی کردند تیم دریانوردان جدید را به لیگ برتر برسانند که البته در این کار بسیار موفق بودند. با وجود این‌که کسی از آنها توقع زیادی نداشت ولی لیگ برتر امسال را خیلی خوب شروع کردند و تا پایان هفته پنجم مسابقات صدرنشین رقابت‌ها بودند ولی از هفته ششم روند نزولی تیم دریانوردان شروع شد. روندی که در هفته‌های آخر نیم‌فصل اول شیب تندتری به خود گرفت. شاید یکی از مسائلی که باعث شد این تیم نتواند پس از هفته پنجم به نتایج خوب خود ادامه دهد حمایت نکردن مسوولان از این تیم بود که این مسائل به‌نوعی روی روحیه و تمرکز بازیکنان تیم تاثیر منفی گذاشته است. با وجود این عباس و حسین طبیب‌نژاد سعی کردند تیم را در جدول مسابقات نگه‌دارند و تاکنون هم در این رابطه عملکرد نسبتا خوبی داشته‌اند. برای بررسی بیشتر عملکرد دریانوردان در نیم‌فصل اول و دلایلی افت این تیم به سراغ سرمربی باتجربه این تیم، عباس طبیب‌نژاد رفتیم تا اطلاعات بیشتری به‌دست آوریم.

با توجه به داشته‌هایمان، شروع خوبی داشتیم

با توجه به این‌که تیم ما ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه بود، فکر می‌کنم شروع خوبی در مسابقات داشتیم، در نیمه نیم‌فصل اول عملکرد متوسطی داشتیم و در پایان نیم‌فصل بعد از نتیجه‌گیری با افت مواجهه شدیم اما با وجود این توانستیم 18 امتیاز کسب کنیم، شش هفته در صدر جدول بودیم و در نهایت با کسب رتبه پنجم نیم‌فصل اول بازی‌ها را به پایان رساندیم. من فکر می‌کنم اگر تا پایان مسابقات حداقل همین جایگاه را حفظ کنیم، در فصل اول حضورمان در رقابت‌های لیگ برتر کار بزرگی انجام داده‌ایم. در این بین باید گفت که بازیکنان تیم دریانودان تلاش زیاد کردند تا تیم بتواند در بالای جدول ماندگار شود. شاید برخی از آنها جوان بودند و برای اولین‌بار در لیگ برتر به میدان می‌رفتند ولی آنها این فرصت ارزشمند را از دست ندادند و تا آنجا که در توان داشتند برای موفقیت تیم دریانوردان جنگیدند. البته این مساله در بازیکنان با تجربه تیم هم حاکم بود و آنها تلاش زیادی کردند تا ما بتوانیم به نتایج دلخواه خود برسیم.

در حق تیم ما واقعا کم‌لطفی شده است

با توجه به این‌که دریانوران یک تیم ریشه‌دار و از طرفی فوتبال ساحلی بوشهر و شاید کشور به این تیم مدیون است، در حق تیم ما واقعا کم‌لطفی شده است. با توجه به این‌که متولی ما اداره ورزش و جوانان بوده، انتظار می‌رفت که آنها از حمایت کنند که این اتفاق نیافتد و فکر کنم توقع بی‌جایی نباشد که این ارگان از ما حمایت کند. آن هم تیمی که به هیچ نهاد و شخصی وابسته نیست و با کمترین هزینه ممکن بالاترین عنوان را به‌دست آورده است. باید از ما حمایت می‌شد ولی به دلایلی نامشخص مورد بی‌مهری قرار گفتیم. در هفته پنجم مسابقات امسال که ما صدرنشین لیگ برتر بودیم و از لحاظ نتیجه‌گیری در وضعیت بسیار خوبی قرار داشتیم، بهترین فرصت برای مسوولان بود که از ما حمایت کنند ولی آنها به‌راحتی این فرصت را از دست دادند. اگر آنها آن زمان از ما حمایت می‌کردند، می‌توانستیم در لیگ برتر تاریخ‌ساز شویم. واقعا برای آنهایی که از ما حمایت نکردند تاسف می‌خورم و مطمئنم که این شکستی بزرگ برای آنها خواهد بود.

هدف اصلی ما ماندن در لیگ برتر است نه بیشتر

ما زمانی که وارد مسابقات شدیم فقط و فقط یک هدف داشتیم و آن هدف این بود که امسال در جدول مسابقات بمانیم و به دسته پایین‌تر سقوط نکنیم تا بتوانیم در سال آینده با استفاده از تجربیاتی که به‌دست آوردیم، حرفی برای گفتن داشته باشیم. البته خودتان می‌دانید تا همین‌جا که ما آمده‌ایم سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم و هنوز هم مشکلات زیادی داریم ولی امیدواریم با وجود این همه سختی امسال در لیگ برتر بمانیم. در این راه مسوولان باید از ما حمایت کنند، چراکه تیم دریانوردان حقیقتی است که نباید آن را فراموش کرد.

بازیکنان ما در سطح بالایی بازی می‌کنند

چهار بازیکن ما تا اینجای کار آنقدر عملکرد خوبی داشته‌اند که می‌توان گفت سطح‌شان در حد بازیکنان بزرگ لیگ است. این بازیکنان به من ثابت کرده‌‌اند که می‌توانند آینده بسیار درخشانی داشته باشند. البته در این بین بازیکنانی هم بودند که به حق خود نرسیدند. حسن جوادی یکی از بازیکنان با تجربه ماست که حقش بود به تیم ملی کشورمان دعوت شود ولی متاسفانه این اتفاق تا الان نیفتاده است. دو بازیکن هم در حال حاضر در تیم داریم که اگر اسیر مسائل حاشیه‌ای نشوند مربیان تیم ملی می‌توانند روی آنها حساب ویژه‌ای باز کنند. آنها نه تنها چیزی از بازیکنان ملی‌پوش کم ندارند بلکه از نظر تکنیک و استعداد حتی بهتر از برخی از ملی‌پوشان هستند.

تمام مسائل مالی باشگاه در حال حاضر بر دوش برادرم است

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که تمام مسائل مالی باشگاه در حال حاضر بر دوش برادرم است. او سال‌های سال است که در تیم دریانوردان فعالیت دارد و همیشه به‌دنبال حل مشکلات بوده است. عشق به جوانان و ساحلی‌بازان با استعداد این منطقه باعث شده در این سال‌ها ما برای آنها کار کنیم و با وجود مشکلات بسیار از تصمیم خود عقب ننشسته‌ایم. البته بعضی مواقع شاید تصمیم‌های ما به دور از منطق است ولی این احساس است که در نهایت بر منطق غلبه می‌کند ما را ترغیب می‌کند که به کار خود ادامه دهیم. گاهی مواقع که با هم صحبت می‌کنیم به یکدیگر می‌گوییم آیا ما دیوانه شده‌ایم که این همه کار انجام می‌دهیم یا واقعا عاشق این کار شده‌ایم؟

ارزش کار ما، فرصت دادن به بومی‌هاست

در مورد تیم‌های پایه باید بگویم که هم‌اکنون پنج بازیکن از تیم‌ اصلی ما در تیم‌ امید باشگاه بازی می‌کنند و تیم جوانان هم بیشتر از ساحلی‌بازان هلیله تشکل شده است. این بازیکنان آنقدر استعداد دارند که می‌توانند آینده‌ای خوبی برای تیم دریانوردان رقم بزنند. ما در حال سرمایه‌گذاری بزرگی در رده‌های مختلف فوتبال ساحلی هستیم تا این رشته مثل فوتسال از بین نرود و همیشه بازیکنان تراز اول داشته باشد که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند اما چیزی که باعث شد ارزش کار بیشتر شود، فرصتی که است که به بومی‌های شهر داده‌‌ایم. الان تمام بازیکنان تیم‌های پایه و اصلی باشگاه دریانوردان بوشهر بومی هستند و این مساله‌ای بسیار مهم به‌شمار می‌رود که در کمتر باشگاهی شاهد آن هستیم.

تبعیض بین ما و پارس جنوبی، به ضرر ورزش بوشهر است

تبعیضی که بین تیم دریانوردان و پارس جنوبی وجود دارد ضرر زیادی به فوتبال ساحلی بوشهر وارد می‌کند. تیم ما تیم بازیکن‌سازی است و تا حدی توان دارد که با تکیه بر بازیکنان بومی خود در مسابقات شرکت کند و نتیجه بگیرد البته تیم پارس جنوبی وضعیتی مثل ما دارد البته با تکیه بر مسائل مالی ولی در نهایت این ما هستیم که وجود داریم و می‌توانیم به این شهر خدمت کنیم. تبعیض‌هایی که این روزها در فوتبال ساحلی بوشهر شاهد آن هستیم به توزیع ناعادلانه برمی‌گردد. به قول یک تاجر «‌داخل بیابان ماسه‌زا، آّب فروختن هنر نیست، بلکه ماسه فروختن هنر است». من فکر می‌کنم با شرایطی که بر فوتبال ساحلی بوشهر حاکم است، ساختن تیمی مثل دریانوردان هنر بزرگی است. این تبعیض حتی روی انتخاب و تصمیم ساحلی‌بازان جوان شهر هم تاثیر گذاشته و باعث شده که برخی از آنها به طرفی بروند که پول بیشتری بدهد. این یک مصیبت بزرگ برای فوتبال ساحلی شهر بوشهر است که باید فکری به حال آن شود. نکته جالب این است که حتی مسوولان ما هم بیشتر به آن طرف میل پیدا می‌کنند. بنده از این تاسف می‌خورم که این افراد از تاریخ درس نمی‌گیرند و همیشه به‌دنبال درهای خوشبختی می‌گردند که موقتی هستند. امیدواریم که این تبعیض خیلی زود رفع و نگاه مسوولان به دریانوردان مثل تیم پارس جنوبی شود.

به بازیکنانم افتخار می‌کنم

در نهایت بگویم که ما در شرایط سختی به‌سر می‌بریم، تیمی در شهر بوشهر وجود دارد که تمام داشته‌هایش از ماست و این مساله برای ما خیلی ناراحت‌کننده است، چراکه نمی‌توانیم از دست‌رنج خود استفاده کنیم. هر چند که حالا به بازیکنان جدیدی که در تیم دریانوردان دارم افتخار می‌کنم آنها در این تبعیض‌ها، در طرف ما قرار گرفته‌اند و برای موفقیت باشگاه تلاش و کوشش می‌کنند. از نظر من آنها هم به نوعی کار بزرگی در فوتبال ساحلی بوشهر انجام می‌دهند، چراکه دست رد به پول زده‌اند و فقط به‌دنبال پیشرفت در این رشته هستند. من از تک تک آنها ممنون هستم که این روزها و هفته‌های سخت همچنان در کنار ما هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: