bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
مهدی قائدی و آغاز دوره‌ای جدید در استقلال؛
علی پورتنگستانی: حالا باشوی کوچک آبی‌های پایتخت دوره جدیدی را در این تیم پرطرفدار آغاز خواهد کرد. شماره10 استقلال تهران در حالی به مهدی قائدی رسید که هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که استراماچونی چنین تصمیمی بگیرد. تصمیمی که در آینده قائدی می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

علی پورتنگستانی:

حالا باشوی کوچک آبی‌های پایتخت دوره جدیدی را در این تیم پرطرفدار آغاز خواهد کرد. شماره10 استقلال تهران در حالی به مهدی قائدی رسید که هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که استراماچونی چنین تصمیمی بگیرد. تصمیمی که در آینده قائدی می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

شاید در نگاه اول مهم نباشد که یک بازیکن فوتبال چه شماره‌ای می‌پوشد اما همه علاقه‌مندان فوتبالی می‌دانند که برای برخی بازیکنان شماره‌ای که پشت پیراهنشان حک شده، از خیلی چیزهای دیگر مهم‌تر است. پیراهن شماره 10 فوتبال همیشه چیز دیگری بوده است و تمام بازیکنان سعی می‌کنند یا دست‌کم آرزو دارند در تیم‌های خود صاحب این پیراهن شوند. جالب آن‌که همیشه بازیکنان خوب و نخبه موفق می‌شوند و این پیراهن را به‌دست می‌آورند. برخی از شماره‌های انتخابی باعث می‌شود که تا سال‌ها در ذهن هواداران فوتبال باقی بمانند و بسیاری بازیکنان و شماره پیراهن خاص او را فراموش نکنند حالا با اعلام فهرست بازیکنان استقلال مشخص شد مهدی قائدی مهاجم جوان آبی‌ها پیراهن شماره10 روح‌الله باقری در فصل گذشته را بر تن می‌کند. پیراهنی که در سال‌های گذشته بر تن بسیاری از بازیکنان محبوب استقلال بوده بازیکنانی نظیر حسن روشن، شاهرخ بیانی، مسعود مژدهی، علیرضا منصوریان، سیاوش اکبرپور و ... حالا قائدی در سومین فصل حضور در جمع آبی‌ها آن را بر تن می‌کند تا به یکی از محبوب‌ترین پیراهن‌های استقلالی‌ها رسیده باشد.

قائدی که در دو فصل حضور خود در استقلال همواره با مشکلات و حاشیه‌هایی رو‌به‌رو بود و هنوز نتوانسته تمام شایستگی خود را به نمایش بگذارد، امسال مسوولیت مهم بر تن کردن این شماره پیراهن مهم را نیز پذیرفته تا در سالی که باید در تیم امید برای صعود به المپیک بجنگد، در استقلال نیز مسوولیت‌های زیادی را بر عهده گیرد. موضوع دیگری که باعث شده این پیراهن به او برسد، اعتماد استراماچونی و کادر فنی‌اش به این بازیکن خوش تکنیک است. به هر حال این‌طور که به‌نظر می‌آید، این مربی جوان ایتالیایی از مهدی قائدی راضی است و او را یکی از مهم‌ترین مهره‌هایش در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر می‌داند.

حالا ما در این گزارش به این مساله پرداخته‌ایم که آیا قائدی می‌تواند با این شماره در استقلال موفق باشد یا خیر. به همین دلیل با دو نفر از کارشناسان ورزشی استان بوشهر یعنی غلام دلگرم و حسن غریبی گفت‌وگو کردیم تا ببینیم نظر آنها در مورد این اتفاق چیست؟

دلگرم معتقد است که ...

«این‌که شماره10 استقلال را به مهدی قائدی داده‌اند هم می‌تواند به‌نفع این بازیکن باشد و هم به‌ضررش. او قدر خود و این پیراهن را بداند و به‌جای مسائل حاشیه‌ای به مسائل فنی بپردازد، هم در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و هم می‌تواند یک بازیکن قابل اتکا برای استقلال و حتی تیم ملی کشورمان شود. پیراهن شماره10 هر تیم را به بازیکن بازی‌ساز یا فانتزی‌باز داده می‌شود و این مساله نشان‌دهنده قابلیت و توانایی بزرگ مهدی قائدی است. به هر حال پیراهن شماره استقلال، پرسپولیس یا هر تیم دیگری در ایران منزلت و جایگاه خاصی دارد و هر کسی نمی‌تواند آن پیراهن را بپوشد. می‌توانم بگویم که کادرفنی و باشگاه استقلال به مهدی قائدی اعتماد کامل دارند و گرنه این پیراهن را به بازیکن دیگری هم می‌توانستند بدهند. مهدی قائدی باید قدر این شانس را بداند و باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کند، چراکه دیگر چنین فرصتی نصیب او نخواهد شد».

حسن غریبی می‌گوید این لباس برای قائدی بزرگ است

«به هر حال در تیم‌های بزرگی که هواداران زیادی دارند مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ... همیشه مسائلی مانند بازوبند کاپیتانی و شماره پیراهن وجود دارند و بعضی مواقع این مسائل باعث می‌شود این تیم‌ها وارد حاشیه شوند. حالا همانطور که خودتان گفتید پیراهن شماره10 استقلال به مهدی قائدی رسیده است که از نظر من این پیراهن برای او بزرگ است. به هر حال در سال‌های گذشته بازیکنانی نظیر علی منصوریان، مهدی پاشازاده، پرویز مظلومی، علیرضا اکبرپور و ... این پیراهن را پوشیده بودند که این بازیکنان هر کدام در دوره خود بازیکنان بزرگی بودند. به همین دلیل مهدی قائدی باید قدر و ارزش این پیراهن را بداند. او از حالا باید رفتار و کردار خود را به‌طور کامل تغییر دهد تا نشان دهد که لایق این پیراهن است. به هر حال این بازیکن در سال‌های گذشته از نظر رفتاری مسائلی داشته که در روند رشد او تاثیر داشته بود. ما هم به‌عنوان یک همشهری دوست داریم مهدی روز به روز پیشرفت کند و در استقلال به موفقیت‌های بسیار برسد. اگر او در زمینه فوتبال مقامی به‌دست آورد، افتخارش برای ما بوشهری‌هاست. به هر حال شماره10 استقلال تهران مبارک این بازیکن جوان باشد‌».

رسیدن به ترکیب اصلی استقلال برای شماره10 آبی‌ها یک ماموریت مهم است و البته بر تن کردن این پیراهن برای قائدی در شروع فصل جدید فوتبالی مطمئنا مسوولیت‌هایی را ایجاد می‌کند؛ مسوولیت‌هایی که استقلالی‌ها امیدوارند باعث افت مسیر پیشرفت این بازیکن نشود تا قائدی بعد از دو سال بتواند تبدیل به مهره‌ای موثر برای آبی‌ها شود. حالا باید دید این بازیکن پر‌حاشیه می‌تواند وارث شماره10 استقلال باشد و روزهای خوبی را برای خود در این تیم رقم بزند یا همچون فصل گذشته برای خود و استقلال دردسرهای بزرگی ایجاد می‌کند.

عسکری: اگر مدال المپیک می‌خواهیم ابتدا باید کسب سهمیه برای ما مهم باشد

بامداد جنوب: سرمربی تیم ملی تکواندو در دیدار با مسوولان کمیته المپیک اعلام کرد اگر به‌دنبال مدال المپیک هستیم در ابتدا باید برای ما مهم کسب سهمیه المپیک باشد.

فریبرز عسکری در خصوص رضایت خود از عملکرد ملی‌پوشان تکواندو ایران در جام الحسن اردن، گفت: خدا را شکر طبق استعلامی که از بُسحاق گرفتم، شرایط ملی‌پوشان در این رقابت‌ها خوب بوده است. فرزان عاشورزاده بعد از مصدومیت مدتی را از میادین به دور بود و ما به‌دنبال این بودیم که از شرایطش اطلاع پیدا کنیم که خدا را شکر در این رقابت‌ها جواب داد. فرزان در دیدار پایانی نیز روی یک حادثه و به‌خاطر دریافت اخطار در ثانیه‌‌های پایانی مغلوب حریفش شد. به‌نظر می‌رسد در مبارزه پایانی سجاد مردانی مقابل حریف اردنی نیز داوری او را اذیت کرده است. البته ما به‌دلیل ضعف همیشگی داروی‌ها در مسابقات اردن این موضوع را پیش‌بینی می‌کردیم. در این رقابت نیز اخطارهای اشتباه زیادی به مردانی داده می‌شود و بازی را از دست او خارج می‌کند. آرمین هادی‌پور نیز خدا را شکر به مدال طلا و 10 امتیاز این رویداد رسید. در مجموع امتیازات کسب شده در این مسابقات برای بخش المپیک لازم بود و حضور در این تورنمنت برای ما مفید بود.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص دیدار او و رئیس فدراسیون تکواندو با مسوولان کمیته المپیک، یادآور شد: روز سه‌شنبه با سجادی، سرپرست کاروان کشورمان و سایر دوستان دیدارو برنامه‌های خود را ارائه کردیم. به این دوستان گفتم که اگر به‌دنبال مدال المپیک هستیم در ابتدا باید برای ما مهم کسب سهمیه المپیک باشد. در حال حاضر در مسیر کسب سهمیه هستیم و تا آذرماه نفرات المپیکی مشخص خواهند شد. جدولی خاصی را به این دوستان نشان دادیم که تمام مراحل کسب سهمیه المپیک شفاف ارائه شده بود. در حال حاضر در وزن فرزان عاشورزاده از 40 امتیاز تورنمنت‌ها 34 امتیاز خالی داریم و این در حالی است که رقبای ما این امتیازات را پر کردند. ما در تورنمنت‌ها خیلی راحت‌تر می‌توانیم این امتیازات را پر کنیم و در صورتی که با حمایت و امکانات کمیته المپیک و وزارت ورزش این امتیازات را پر کنیم، در گرندپری‌ها کار راحتی خواهیم داشت.در کل جلسه خوبی بود و قول‌هایی نیز به ما داده شد.

وی در خصوص نفرات حاضر در گرندپری ژاپن تاکید کرد: بی‌شک شش بازیکن را به این رقابت‌ها اعزام می‌کنیم. در حال حاضر 3 نفر را برای قرار گرفتن در میان 5 نفر برتر سه وزن المپیکی داریم که می‌توانند سه سهمه کشورمان را کسب کنند. سه نفر دیگر نیز پشت سر این نفرات قرار دارند که باید آنها را در رنک زیر 20 قرار بدهیم تا اگر خدایی نکرده برای جوانان ما اتفاقی افتاد نفر جایگزین ازخودمان باشد. اگر این اتفاق نیفتد و ما سه سهمیه را کسب کنیم و بازیکنان ما به هر دلیلی آسیب ببینند سهمیه به نفرات دیگر تعلق خواهد گرفت. ضمن این‌که این نفرات می‌توانند رقبای بچه‌های ما را شکست بدهند تا امتیازات آنها بالا نرود. به همین دلیل با شش نفر و در هر سه وزن المپیکی با دو بازیکن حضور خواهیم داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: