bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
رئیس هیات فوتبال جم در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
علی پورتنگستانی: با این‌که چیزی به شروع لیگ برتر نمانده ولی ورزشگاه تختی جم هنوز به مرز ایده‌آل نرسیده است. مساله‌‌ای که موجی از نگرانی‌ بین هواداران پارس جنوبی ایجاد کرده است. در این میان ولی رئیس هیات فوتبال جم معتقد است که همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

علی پورتنگستانی: 

با این‌که چیزی به شروع لیگ برتر نمانده ولی ورزشگاه تختی جم هنوز به مرز ایده‌آل نرسیده است. مساله‌‌ای که موجی از نگرانی‌ بین هواداران پارس جنوبی ایجاد کرده است. در این میان ولی رئیس هیات فوتبال جم معتقد است که همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

بر اساس اعلام مسوولان فدراسیون به احتمال زیاد مسابقات لیگ برتر از 28 مردادماه آغاز خواهد به شرط این‌که ورزشگاه‌های میزبان مسابقات به مرز آمادگی رسیده باشند. از طرفی دیگر ورزشگاه‌هایی که مشکلات آنها حل نشده باقی بماند، از میزبانی محروم خواهند شد و به همین دلیل تیم موردنظر باید در ورزشگاه‌ استاندارد دیگری به میدان برود آن هم بدون تماشاگر. هر دو ورزشگاه استان بوشهر در بازدیدی که مسوولان سازمان لیگ داشتند، مشکلات زیادی داشتند و این مساله باعث شد مسوولان استان در یک ماه گذشته سخت به‌دنبال رفع اشکالات باشند. هفته گذشته در گزارشی در مورد ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر و پیشرفت آن نوشتیم و امروز در ادامه آن گزارش به سراغ ورزشگاه تختی جم رفتیم که مشکلات به مراتب بیشتری از ورزشگاه شهید مهدوی دارد. در همین رابطه با رئیس هیات فوتبال جم، محمد اسدی گفت‌وگو کردیم که ببینیم این ورزشگاه تا امروز چه میزان پیشرفت داشته است.

از اوایل هفته‌ آینده گیت‌ها و صندلی‌های ورزشگاه نصب می‌شوند

«برای بررسی اجمالی ورزشگاه تختی روز یکشنبه به همراه مسوولان شهرستان از این ورزشگاه بازدید کردیم تا ببینیم چقدر ورزشگاه نسبت به هفته‌های گذشته پیشرفت کرده است. لازم به ذکر است بعد از جلساتی که بین مسوولان شهر گرفته شد، نصب گیت‌های ورودی و صندلی‌های ورزشگاه را پالایشگاه فجر بر عهده گرفت. همچنین این پالایشگاه نوع و رنگ صندلی‌ها و طراحی نوع قرار گرفتن را انتخاب کرده است و قرار است که این دو صندلی‌‌ها در دو کادر چهار هزار تایی نصب شود. اقدامات لازم انجام شده است و اینطور که مسوولان پالایشگاه به ما اعلام کرده‌اند، قرار است از اوایل هفته‌ آینده گیت‌ها و صندلی‌های ورزشگاه نصب شوند. دوربین‌های مداربسته هم مشکلی خاصی ندارند، چراکه از سال گذشته ما آنها را در ورزشگاه نصب کرده بودیم و از این نظر مشکلی نداریم. همچنین باید بگویم که چمن ورزشگاه از کیفیت خوبی برخوردار است و مشکلی خاصی در لیگ امسال ایجاد نخواهد کرد».

در بحث پیشرفت ورزشگاه تختی، فیلمی در مورد شرایط بهداشتی و آبخوری این ورزشگاه برای ما ارسال شد که نشان می‌داد که از این نظر ورزشگاه دچار مشکلاتی است. از طرفی دیگر با توجه به این‌که در فصل گرما هستیم، تماشاگر بیشتر از هر چیزی به محیطی بهداشتی و آبخوری‌های استاندارد در ورزشگاه نیاز دارند. اسدی معتقد بود که این مساله نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند.

مشکلات محیط‌های بهداشتی ورزشگاه را برطرف می‌کنیم

«در مورد آبخوری، بوفه‌ها و محیط‌های بهداشتی ورزشگاه هم باید بگویم که از نظر مشکل خاصی نداریم و به‌زودی نواقص‌ها را برطرف می‌کنیم اما بار دیگر تاکید می‌کنم که اگر همه چیز خوب پیش برود و ما باز میزبانی بازی‌های پارس در ورزشگاه تختی باشیم، مطمئن باشید که مثل فصل گذشته یکی از بهترین میزبانی‌ها را از تیم‌های میهمان و تماشاگرانشان خواهیم داشت اما به هر حال با توجه به گرمی هوا در این مقطع، باید برخی از کمبودهای ورزشگاه را که شامل آبخوری و مسائل بهداشتی را برطرف کنیم و مخزن آب را نیز باید از هرگونه آلودگی تمیز کنیم».

همانطور که در گزارش دو روز پیش ما در این صفحه خوانیدید، کیفیت چمن‌ها در ورزشگاه‌های ایران به‌شدت پایین آمده تا آنجا که برخی هم با دلال بازی چمن‌های غیراستاندارد چینی وارد بازار کرده‌اند. اگر به یاد داشته باشید فصل گذشته چمن ورزشگاه تختی پس از یکی دو بارندگی شدید به‌شدت آسیب دید. حالا رئیس هیات فوتبال جم معتقد است که امسال چمن ورزشگاه خیلی خوب است و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

چمن ورزشگاه تختی مشکل خاصی ندارد

«با توجه اقدامات صورت گرفته، چمن ورزشگاه تختی مشکل خاصی ندارد و از نظر کیفیت هم درجه خوبی قرار گرفته است. البته باید گفت اقدامات و بازسازی‌های که در چمن ورزشگاه تختی صورت گرفته با توجه به تایم محدودی که ما داشتیم آنقدر زیاد هم نبوده است، چراکه این کار زمان زیادی می‌خواهد که ما آن زمان را نداشتیم. با وجود این، یک گروه مجرب به ورزشگاه آمده بودند و توانستند چمن را به حالت مطلوب برسانند. آنها حتی به ما اعلام کرده‌اند که این چمن در فصل سرما و زمانی که بارندگی هم شدید است، به مشکل برنمی‌خورد و کیفیت خود را از دست نخواهد داد. ما هم امیدواریم که اتفاقی که فصل گذشته رخ داد، در این فصل شاهد آن نباشیم».

حدود یک هفته پیش رئیس اداره ورزش و جوانان در گفت‌وگویی تاکید کرد که حدود 95 درصد ورزشگاه تختی جم پیشرفت داشته است که با توجه به الزاماتی که فدراسیون مشخص کرده بود، این درصد مغایرت زیادی داشت. دلیل گفتن این آمار از رئیس هیات فوتبال جم جویا شدیم که آیا آمار درست بوده یا غلط؟!

درصد پیشرفت را نمی‌دانم ولی ورزشگاه هنوز کار دارد

«همانطو که قبلا هم گفته بودم فدراسیون از ما خواسته بود که در بحث گیت‌گذاری، صندلی‌گذاری، نصب دوربین‌های مداربسته و ترمیم چمن ورزشگاه اقدامات لازم را انجام دهیم. این کلیت کارهایی است که باید انجام می‌دادیم حالا این‌که چند درصد کار انجام شده است را نمی‌دانم. شاید منظور آقای دوراهکی از قراردادها و کارهای مقدماتی بود که انجام شده بود وگرنه ما هنوز برای رسیدن به ایده‌آل‌های فدارسیون فوتبال باید کارهای بیشتری در ورزشگاه تختی انجام دهیم، کارهای که زمان‌بر هم هستند».

یکی از مهم‌ترین اشکالاتی فدراسیون فوتبال و بعضی از تیم‌ها هم به میزبانی پارس جنوبی می‌گرفتند، نبود هتل در سطح شهر بود. تا آنجا که برخی از تیم‌های در شهر عسلویه اسکان داده می‌شدند. اسدی در این رابطه تاکید که یک هتل به‌زودی در سطح شهر جم احداث خواهد شد.

به‌زودی یک هتل در سطح شهر به بهره‌برداری خواهد رسید

«باید بگویم که یک هتل در سطح شهر در حال بهره‌برداری است که اگر خدا بخواهد از هفته دولت احداث خواهد شد. بار دیگر تاکید می‌کنم که برای میزبانی از تیم‌ها و هوادارنشان هیچ‌گونه مشکلی نداریم. هتل کشتیرانی هم که در کنار ورزشگاه قرار دارد همکاری لازم را با ما خواهد داشت و این قابلیت را دارد که از تیم‌های لیگ برتری میزبانی کند».

سونامی مسدود شدن حساب‌ فدراسیون‌های المپیکی

بامداد جنوب: انباشته شدن مالیات فدراسیون‌های ورزشی طی ۳ یا ۴ سال اخیر باعث شده، فدراسیون‌های المپیکی در حساس‌ترین برهه زمانی در سال منتهی به المپیک با چالشی جدی روبه‌رو شوند.

پس از بسته شدن حساب فدراسیون‌های مهم همچون فوتبال، کشتی، جودو و...به‌دلیل پرداخت نکردن مالیات، این‌بار حساب‌های فدراسیون تکواندو یکی دیگر از فدراسیون‌های المپیکی ایران در حساس‌ترین برهه زمانی ممکن مسدود شد. در حالی‌که فدراسیون تکواندو با مشکلات عدیده مالی حتی در اعزام تیم‌های ملی به رقابت‌های بین‌المللی روبه‌روست، مالیات میلیاردی به مهم‌ترین مشکل مسوولان فدراسیون تبدیل شده تا جایی‌که اگر وزارت ورزش اقدامی برای پرداخت این مبلغ نکند، باید منتظر عواقب جدی برای این فدراسیون المپیکی باشیم. طبق اعلام اداره مالیات، فدراسیون تکواندو ملزم به پرداخت بیش از سه میلیارد تومان مالیات شده است. حتی پول جوایزی که برای ورزشکاران به حساب فدراسیون‌ها ریخته شده، شامل مالیات می‌شود و فدراسیون‌ها ملزم به پرداخت آن هستند. در مرحله اول دو حساب از مجموع سه حساب فدراسیون تکواندو بسته شده و این در حالی است که در مجموع رقمی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان موجودی حساب این فدراسیون در سال منتهی به المپیک است.

شنیده می‌شود تاکنون نزدیک به ۱۰ فدراسیون ورزشی با چالش جدی در این‌باره مواجه شده‌اند و توان پرداخت مبالغ میلیاردی مربوط به تسویه مالیات را ندارند. پس از مسدود شدن حساب‌ها، اقداماتی همچون ممنوع‌‌الخروجی، توقیف اموال و در مرحله پایانی مجازات نیز در انتظار رئیس فدراسیون، خزانه‌دار و اعضای هیات رئیسه فدراسیون‌های بدهکار است. در حالی این مشکل گریبان فدراسیون‌های ورزشی را گرفته که مشخص نیست چرا طی سال‌های اخیر در جریان برگزاری مجامع سالیانه که به ریاست مسوولان وزارت ورزش و حسابرس مورد تائید این وزارتخانه برگزار می‌شود، به بحث لزوم پرداخت مالیات اشاره جدی نشده و فدراسیون‌ها ملزم به پرداخت مالیات نشده‌اند و چرا بند و تبصره‌ای برای الزام قانونی مسوولان فدراسیون‌ها در اینباره به تائید اعضای مجامع نرسیده است.

در سالی که فدراسیون‌های المپیکی باید با خیالی آسوده و فراغ بال در راه حضور در رویدادهای بین‌المللی و کسب سهمیه المپیک تلاش کنند، بروز این مشکل می‌تواند لطمه جدی بر موفقیت رشته‌های المپیکی در فاصله یکسال مانده تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو داشته باشد. برخلاف سال‌های قبل که طی یک تفاهمنامه میان وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی، میزان بودجه سالیانه آنها مشخص می‌شد اما با وجود گذشت ۵ ماه از سال جدید، فدراسیون‌های ورزشی هنوز از میزان بودجه خود در سال ۹۸ هیچ اطلاعی ندارند و تفاهمنامه‌ای نیز با وزارت ورزش نداشته‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: