bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
از شروع سخت لیگ برتر تا دربی تمام بوشهری؛
علی پورتنگستانی: شاهین شهرداری هر چند در هفته اول بازی‌ها باید در خانه به مصاف تیم سپاهان برود ولی می‌توان گفت که شاید دیدار این تیم با استقلال تهران در هفته پایانی مسابقات به یک دیدار تاریخی تبدیل شود.

علی پورتنگستانی:

شاهین شهرداری هر چند در هفته اول بازی‌ها باید در خانه به مصاف تیم سپاهان برود ولی می‌توان گفت که شاید دیدار این تیم با استقلال تهران در هفته پایانی مسابقات به یک دیدار تاریخی تبدیل شود.

همانطور که در خبرها خواندید، روز سه‌شنبه بالاخره قرعه‌کشی لیگ برتر کشورمان در مشهد با حضور مسوولان سازمان لیگ و باشگاه‌ها برگزار شد و تیم‌ها حریفان خود را در این مسابقات شناختند. در لیگ نوزدهم، برای اولین‌بار استان بوشهر دو نماینده در لیگ برتر دارد؛ شاهین شهرداری و پارس جنوبی. این دو تیم که در فصل بدنسازی و نقل و انتقالات حاشیه‌های زیادی را پشت سر گذاشته بودند، کار سختی در مسابقات امسال در پیش دارند به‌خصوص ‌این‌که در هفته اول هر دو باید به مصاف دو مدعی قهرمانی لیگ یعنی سپاهان و پرسپولیس تهران بروند. حالا در بخش اول این گزارش نگاهی به رقیبان شاهین شهرداری در هفته‌های مختلف لیگ برتر داشته‌ایم تا ببینیم آیا قرعه‌کشی به سود این تیم بوده یا خیر.

پنج هفته اول

شاهین شهرداری در هفته اول رقابت‌ها در دیداری حساس به مصاف تیم سپاهان اصفهان می‌رود که دیدار سختی به‌شمار می‌آید اما نکته‌ای که می‌تواند به سود این تیم باشد این است که این دیدار در بوشهر برگزار می‌شود. سپاهان اصفهان یارگیری خوبی نسبت به شاهین داشته و از نظر تمرینات و اردوها هم عملکرد بهتری داشته است. با وجود این شاهینی‌ها به‌خوبی می‌دانند که شروع خوب مسابقات چقدر می‌تواند به‌نفع آنها باشد. در هفته دوم بازی‌ها، بوشهری‌ها در یک بازی خارج از خانه به مصاف تیم پدیده شهر خودرو می‌روند که این دیدار هم یک بازی سخت به شمار می‌رود. به هر حال تیم پدیده در فصل گذشته رقابت‌ها عملکرد قابل قبولی داشته و در فصل نقل و انتقالات هم بازیکنان خوبی نظیر مهدی رحمتی جذب کرده است. بازی با سپاهان و پدیده شهر خودرو آن هم در دو هفته ابتدایی یک چالش بزرگ برای عبدالله ویسی است.

در هفته سوم مسابقات، شاهین میزبان تیم پیکان است که البته دیداری متوسط به حساب می‌آید. پس از دو بازی سخت و دشوار، این دیدار می‌تواند پلی برای صعود شاهین شهرداری باشد. در هفته چهارم بازی‌ها بوشهری‌ها میهمان تیم نساجی هستند که وضعیت مشابهی با شاهین در فصل نقل و انتقالات داشتند و حواشی زیادی پشت سر گذاشتند. البته با توجه به این‌که این بازی در شمال برگزار می‌شود پیش‌بینی می‌شود شاهین کار سختی برای کسب سه امتیاز داشته باشد. شاهین در هفته پنجم مسابقات در دومین‌ بازی پیاپی خارج از خانه به مصاف تیم ماشین‌سازی تبریز می‌رود. تیمی که در فصل نقل و انتقالات تغییرات چشم‌گیری داشته است و بازیکنان زیادی از دست داده و به خدمت گرفته است. با توجه به تغییراتی که تیم ماشین‌سازی در خود داده است نمی‌توان نظر قطعی در این مورد که آیا شاهین در این بازی می‌تواند به نتیجه دلخواه خود برسد یا خیر.

در نهایت می‌توان گفت که شاهین در پنج هفته اول بازی‌ها اگرچه شروع سختی در پیش دارد ولی در سه بازی آینده کار به نسبت آسان‌تری نسبت به دو بازی اول خود دارد.

پنج هفته دوم

پس از دو بازی خارج از خانه، شاهین شهرداری در هفته ششم رقابت‌های لیگ به مصاف تیم فولاد خوزستان برود. دیداری که در بوشهر برگزار می‌شود و شاهینی‌ها می‌توانند با استفاده از امتیاز میزبانی و تجربیاتی که در پنج هفته اول بازی‌ها به‌دست آورده بودند، فولادی‌ها را غافلگیر کنند اما در هفته هفتم بازی‌ها نفت مسجد سلیمان میزبان بوشهری‌ها است، دیداری که دومین تقابل این تیم بوشهری با یک از خوزستان است. بدین ترتیب شاهین در هفته ششم و هفتم دو دیداری پیاپی با دو نماینده خوزستان دارد که از اهمیتی بالایی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین بازی شاهین در لیگ برتر در هفته هشتم این مسابقات صورت می‌گیرد. این تیم بوشهری در هفته هشتم بازی‌ها در بوشهر به مصاف تیم پرسپولیس تهران می‌رود. دیداری که از هر لحاظ هم برای شاهین مهم است و هم برای پرسپولیس، چراکه این تیم آنچنان خاطرات خوبی از شهر بوشهر ندارد. می‌توان گفت که در ده هفته ابتدایی مسابقات، این دیدار به همراه بازی با سپاهان مهم‌ترین بازی‌های شاهین هستند. مهم‌ترین نکته‌ای که در این بازی شاید خیلی به چشم بیاید وضعیت ورزشگاه شهید مهدوی است که این روزها به‌وسیله مسوولان در حال آماده‌سازی است.

در هفته نهم بازی‌ها، بوشهری‌های لیگ برتر به اصفهان سفر می‌کنند که تا مصاف ذوب‌آهن این شهر بروند. به هر با توجه به وضعیت دو تیم دارند می‌توانیم شاهد یک بازی حساس و زیبا از سوی هر دو تیم باشیم. در نهایت در هفته دهم بازی‌ها، شاهین در بوشهر به مصاف تیم گل‌گهر سیرجان می‌رود. تیمی که آنچنان وضعیت خوبی ندارد و در فصل نقل و انتقالات هم نتوانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد. می‌توان گفت که در پنج هفته دوم بازی‌ها، این بازی راحت‌ترین بازی شاهین باشد.

پنج هفته پایانی

هر چند این احتمال وجود دارد که در 10 هفته شاهین نتواند نتایج خوبی کسب کند (به‌دلیل تجربه کم) ولی می‌توان گفت که از هفته یازدهم به بعد این تیم می‌تواند شکل واقعی خود را نشان دهد. در اولین هفته از پنج هفته پایانی، بوشهری‌ها به مصاف تیم سایپا می‌روند که سرمربی جوان خود به‌دنبال اهداف بزرگی هستند. با توجه به این‌که دیگر تیم‌ها شکل واقعی خود گرفته‌اند، می‌توان گفت این دیدار یک بازی سخت برای شاهین به حساب بیاید. اما یکی دیگر از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های فصل شاهین در هفته دوازدهم لیگ رقم می‌خورد. جایی که شاهین باید در دربی استان به مصاف تیم پارس جنوبی در بوشهر برود. این دیدار از هر لحاظی برای هر دو تیم مهم است و مطمئنا آنها هر دو برای کسب سه امتیاز به میدان می‌آیند.

اما هفته سیزدهم هم هفته حساس برای شاهین‌هاست. آنها در این هفته باید در تبریز به مصاف تیم تراکتورسازی تبریزی بروند که در فصل نقل و انتقالات در کادرفنی و لیست بازیکنانش تغییرات زیادی ایجاد کرده بود و امسال فقط به‌دنبال قهرمانی در لیگ برتر است. این دیدار هم مانند بازی با پارس جنوبی از حساسیت بالایی برای عبدالله ویسی برخوردار است. در هفته ماقبل پایانی هم صنعت نفت آبادان میهمان بوشهری‌ها در ورزشگاه مهدوی است که این دیدار می‌تواند در حالت‌های خاصی برای شاگردان ویسی مهم شود. شاهین در تهران در هفته پایانی نیم فصل اول به مصاف استقلال تهران خواهد رفت. اگر در نیم‌فصل دوم استقلال یکی از مدعیان باشد و تا هفته آخر قهرمان لیگ مشخص نشده باشد، شاهین می‌توان یک بازی تاریخی با این تیم تهرانی در ورزشگاه شهید مهدوی برگزار کند که تا سال‌ها در ذهن بماند. با توجه به این شرایط پنج هفه پایانی مهم‌ترین پنج هفته شاهین در لیگ برتر خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: