bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
مدیرعامل مخابرات بوشهر در نشست خبری خود با اهالی رسانه مطرح کرد:
الهام بهروزی: امروز تلفن جزء جدایی‎ناپذیر زندگی مدرن شده که علاوه بر کاربری‌های ارتباطی، به‌وسیله آن در کسری از ثانیه اخبار و رویدادهای انسانی و طبیعی در فضای مجازی منتشر و فراگیر می‌شود. از این‌رو، این رسانه عمومی نقش اساسی و بسزایی را در تسهیل ارتباطات،کاهش موانع زمانی و مکانی، گسترش شبکه اطلاع‌رسانی و امکان همیشه در دسترس بودن و تبادل سریع اطلاعات، اتصال به اینترنت، تبلیغات از طریق پیام کوتاه ایفا می‎کند.
الهام بهروزی:
امروز تلفن جزء جدایی‎ناپذیر زندگی مدرن شده که علاوه بر کاربری‌های ارتباطی، به‌وسیله آن در کسری از ثانیه اخبار و رویدادهای انسانی و طبیعی در فضای مجازی منتشر و فراگیر می‌شود. از این‌رو، این رسانه عمومی نقش اساسی و بسزایی را در تسهیل ارتباطات،کاهش موانع زمانی و مکانی، گسترش شبکه اطلاع‌رسانی و امکان همیشه در دسترس بودن و تبادل سریع اطلاعات، اتصال به اینترنت، تبلیغات از طریق پیام کوتاه ایفا می‎کند.
در مقاله‌ای با عنوان «نقش رسانه‌ها در ارتباطات جمعی» آمده است: «یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد دنیای امروز، وجود ارتباطات وسیع و گسترده انسانی است، گسترش ارتباطات به‌‌ویژه ارتباطات الکترونیک، جامعه جدید را چنان از جوامع پیشین متمایز ساخته کـه عـصر نو را عـصر ارتباطات و جـامعـه امـروز را جامعه اطلاعاتی خوانده‌اند. در چنین جامعه‌ای رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی به‌عنوان عنصر کلیدی در ارتباطات، نقشی بس مهم ایفا می‌کنند.
رسانه‌ها در عصر ارتباطات و اطلاعات، یکی از مهم‌ترین ابزارهای دسترسی به اهداف تلقی می‌شوند. رسانه‌های جمعی از میان تمامی ابزارها و فنون جدید، بیشترین تاثیرات را دارند. این رسانه‌ها در پیدایش عادات تازه، تغییر در باورها و خلق و خوی و رفتار انسان‌ها، تکوین فرهنگ جهانی و نزدیک کردن جوامع و ملل، سهمی شگرف دارند. نیازمندی انسان امروز به اطلاعات و اخبار به منظور دستیابی به رفاه بیشتر، بهتر زیستن و ارضای نیاز کنجکاوی، قدرت ساخت انگاره‌ها و شکل‌دهی افکار عمومی را به رسانه‌ها داده است و رسانه‌ها به‌عنوان بهترین منابع شکل‌دهی افکار و تصورات ما از محیط پیرامون به‌ویژه در مورد رویدادهایی که خارج از دسترس، دید و تجربه مستقیم ما قراردارند، نقش مهم و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.»
با این اوصاف، اینرنت و تلفن همراه امروز تبدیل به وسایل ضروری زندگی شده‌اند که نبودشان موجب متوقف شدن بسیاری از امورات روزمره بشر امروز می‌شود. یکی از پیشه‌هایی که سخت با اینترنت و تلفن همراه وابسته است، خبرنگاری است؛ به‌گونه‌ای که اگر برای یک روز اینترنت در دسترس نباشد، خبرنگاران دچار مشکل و چالش می‌شوند و در کار خود بازمی‌مانند. 
بدیهی است ارائه خدمات اینترنتی و افزایش پهنای باند در توسعه پایدار هر منطقه نقش بسزایی را ایفا می‎کند که این مهم قرار است در استان بوشهر به‌شکل بسیط‌تری توسعه بیابد. مدیرعامل مخابرات منطقه بوشهر روز گذشته در نشست خبری خود گفت: سرعت اینترنت خانگی مخابرات در استان بوشهر چهار برابر می‌شود. سال گذشته ارائه اینترنت بر بستر فیبر نوری کلید خورد و از دو هفته پیش به دستور مدیرعامل مخابرات ایران طرح سورینو (طرح سرینو با هدف ارائه سرویس بهتر برای مشترکین فعال در نظر گرفته‌شده و شناسایی مشترکین فعال و اختصاص این طرح از سوی شرکت مخابرات ایران انجام می‌شود. با استفاده از این طرح دو میلیون کاربر فعال سرویس‌های اینترنت مخابرات، به‌صورت رایگان از امکانات VDSL یا فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (تانوما) با حداقل سرعت 40 مگابیت بر ثانیه بهره‌مند ‌می‌شوند.) ارائه شد و مشتریان اینترنت ای‌دی‌اس‌ال قابلیت تبدیل به اینترنت بر فیبر نوری را دارند که اینترنت این افراد به چهار برابر افزایش می‌یابد. 
علی مهرپویا در ادامه با بیان اینکه پوشش تلفن همراه در همه شهرها و راه‌های استان وجود دارد، افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بوشهر ۱۰۸ درصد است. ۸۵ درصد از مناطقی که تلفن همراه پوشش دارد، اینترنت پرسرعت هم پوشش دارد. ۱۷۱ نقطه در استان بوشهر پوشش 3g و ۱۰۰ نقطه استان پوشش 4g دارد، مسیر دوم فیبر نوری به شهرستان جم اجرا شده است تا شاهد قطعی در این منطقه نباشیم. مشکل تلفن ثابت در جم هم در حال رفع است.
وی در ادامه با بیان اینکه 2112کیلومتر فیبر نوری در حوزه شهری، روستایی و اختصاصی در سطح استان طراحی و اجرائی شده است، تصریح کرد: حدود 500 مشترک خانگی اینترنت و تلفن بر بستر فیبر نوری ارائه شده است که این تعداد قابلیت افزایش به 7000 مشترک را دارد و ما آمادگی ارائه خدمات در نقاطی را که پهنای باند افزایش یافته شامل شهرستان‌های گناوه، بوشهر، دیلم، کنگان و جم داریم.
مهرپویا در خصوص مشکل واگذاری خطوط ثابت تلفن به مشترکین هم توضیح داد: در برخی از محلات در زمانی که متقاضیان برای گرفتن خط تلفن ثابت مراجعه می‌کنند، ظرفیت آن تکمیل است، از این‌رو، برای ما واگذاری خط میسر نیست؛ اما برای حل این مشکل با افزایش پهنای باند بر بستر فیبر نوری اقدام کردیم که در حال حاضر امکان واگذاری خط تلفن در بوشهر در مناطقی چون مسکن مهر بهمن، مسکن مهر صلح‌آباد و... شهرستان‌های نام‌برده دارد. 
مدیرعامل مخابرات بوشهر در ادامه با تاکید بر اینکه در واگذاری خط تلفن «اینترنت» در اولویت است، افزود: اگر خط تلفن بر بستر نوری باشد به طور قطع هم اینترنت دارد و هم به سیستم پرشتاب وصل است؛ همان سرعتی که در کشورهای دیگر کاربرد دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه ما در حال حاضر به‌دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه بر اجرای پروژه‌های هزینه فایده‌محور تاکید داریم، تصریح کرد: از این رو پروژه‌هایی در اولویت ماست که فایده هم داشته باشند و هزینه‌های ما را تامین کند. 
مهرپویا با اشاره به اینکه مخابرات ایران یکی از اپراتورهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در سال 88 از بدنه دولت جدا شد و به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: اینک ما مانند سایر اپراتورها بر اساس پروانه‌ای که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما داده، مشغول به فعالیت هستیم؛ اما مردم هنوز به این باور هستند که کل خدمات تلفنی و موبایلی همچنان برعهده مخابرات است. بنابراین برای مشکلات اپراتورهای دیگر در بحث اینترنت و پوشش تلفن و خدمات این چنینی با ما تماس می‌گیرند که از عهده ما خارج است. بدیهی است حوزه خدمات ما مربوط به همراه اول (اعم از خدمات پوششی، اینترنت، هزینه و...) و تلفن ثابت (واگذاری خطوط، پوشش، قبوض و...) می‌شود و در این زمینه پاسخگو و موظف به خدمات‌رسانی به مشترکین خود هستیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در دولت الکترونیک از ابتدای شهریور چاپ و توزیع قبض کاغذی موبایل و تلفن ثابت برچیده می‌شود، تصریح کرد: پیامک جایگزین قبوض می‌شود که مشترکان در نخستین گام باید به ثبت اطلاعات خود در سامانه اطلاعاتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام کنند. در گام بعدی برای پرداخت هزینه قبض خود با شماره تلفن 2000 تماس بگیرند (حتی با تلفن بدهکار هم امکان پرداخت قبض وجود دارد) یا از طریق زدن کد #2020* اقدام به پرداخت بدهی خود کنند.
مهرپویا در خصوص پیام‌های تبلیغاتی گفت: خیلی از پیام‌های تبلیغاتی که روی گوشی‌های تلفن همراه ارسال می‌شوند، مجوز قانونی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارند؛ از این رو ما دخل و تصرفی در آن نداریم. البته پیامک‌های بانکی جزء پیامک‌های تبلیغاتی نیست و در زمره پیامک‌های خدماتی به‌شمار می‌روند. در یک مقطعی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه ورود کرد و شرکت‌های تبلیغاتی و مبلغ‌ پیامک‌های ارسالی شناسایی شد که پس از پیگیری مبلغ‌های مذکور به اپراتورها برگشت داده شد. 
مدیرعامل مخابرات بوشهر وی درباره فیلترینگ گفت: وزیر ارتباط بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند که موضوع فیلترینگ ارتباطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد و ما هم به عنوان یکی از اپراتورها مجری سیاست‌های وزارتخانه هستیم و در این زمینه هیچ نقشی نداریم.
مهرپویا در پایان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی ما سرقت کابل‌های مخابراتی است، یادآور شد: سرقت کابل‌ها هم به خدمات ما ضربه می‌زند و هم کار مشترکان را که به اینترنت نیازمند است، مختل می‎کند. متاسفانه روزانه یک یا دو گزارش سرقت کابل از سراسر استان به ما مخابره می‌شود که بسیار برای ما هزینه‌بردار است. از این‌رو با توجه به اینکه نیروهای مخابرات دارای فرم مخصوص هستند و ماشین مخابرات هم که مشخص است، با نیروی انتظامی هماهنگ شده که اگر در جایی متوجه اشخاص مشکوک و غیر از نیروهای شرکت شدند، اقدام به دستگیری آن افراد کنند. از مردم عادی هم می‎خواهیم در صورت مشاهده افراد مشکوک، با شماره 110 تماس بگیرند و موضوع را اطلاع بدهند؛ هرچند در برخی از مواقع کابل‌های سرقتی (فیبر نوری) برای آنها ارزش ریالی ندارند؛ اما برای ما هزینه بسیاری به دنبال دارد. افزون بر این ساخت‌ و سازهایی که به‌دنبال توسعه فضای شهری ایجاد می‌شود، بارها و بارها به زیرساخت‌های ما خسارت وارد می‌کند که هیچ هزینه‌ای در مقابل این تخریب‌ها به مخابرات پرداخت نمی‌شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: