bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
از تقابل با پرسپولیس در هفته اول تا سه هفته سرنوشت‌ساز
علی پورتنگستانی: پارس جنوبی مثل شاهین شهرداری شروع سختی در لیگ نوزدهم خواهد داشت؛ سه دیدار سخت و پشت سر هم در مقابل نماینده‌های ایران در جام باشگاه‌های آسیا، بازی‌هایی که تا حدودی سرنوشت این تیم در لیگ نوزدهم را مشخص خواهد کرد.
علی پورتنگستانی: 
پارس جنوبی مثل شاهین شهرداری شروع سختی در لیگ نوزدهم خواهد داشت؛ سه دیدار سخت و پشت سر هم در مقابل نماینده‌های ایران در جام باشگاه‌های آسیا، بازی‌هایی که تا حدودی سرنوشت این تیم در لیگ نوزدهم را مشخص خواهد کرد. 
لیگ نوزدهم همچنان در مسیر نامعلومی قرار دارد و مشخص نیست که این مسابقات دقیقا از چه زمانی شروع خواهد شد. مساله‌ای که به غیر از باشگاه‌ها، هواداران فوتبال را نیز کلافه کرده است. از طرفی دیگر مسوولان سازمان لیگ هر روز از شروع مسابقات صحبت می‌کنند ولی تاریخ دقیقی در این مورد به خبرنگاران نمی‌دهد. با وجود این هفته گذشته قرعه‌کشی لیگ برتر انجام شد و تیم‌ها حریفان خود در هفته‌های مختلف را شناختند. همان‌طورکه هفته گذشته در این صفحه خواندید، ما در گزارشی برنامه شاهین در لیگ نوزدهم را بررسی کردیم. حالا در بخش دوم این گزارش به‌سراغ تیم پارس جنوبی‌جم رفتیم تا ببینیم برنامه این تیم در لیگ نوزدهم چگونه است.
شروعی سخت و پرچالش‌
کمتر کسی فکرش را می‌کرد که پارس جنوبی و پرسپولیس که در فصل گذشته در هفته آخر یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر را برگزار کردند، در هفته اول لیگ نوزدهم مقابل هم صف‌آرایی کنند؛ اتفاقی که می‌تواند هم به سود پارس جنوبی باشد و هم به ضررش. البته با توجه به این‌که هر دو تیم در کادرفنی و ترکیب خود تغییراتی انجام داده‌اند، نمی‌توان دقیق گفت که در آزادی چه اتفاقی خواهد افتاد ولی می‌توان منتظر یک بازی زیبا از هر دو تیم بود. این تازه آغاز ماجرای شاگردان فراز کمالوند در لیگ امسال است. آنها در هفته دوم مسابقات در اولین بازی خانگی خود به مصاف تیم ذوب‌آهن اصفهان با مربیگری علی منصوریان می‌رود که خاطرات خوبی از شهر جم ندارد. پس از دو بازی دشوار، جمی‌ها در هفته سوم میهمان تیم گل‌گهر سیرجان خواهند بود که به مراتب بازی راحت‌تری نسبت به دو بازی اول است. اگرچه تیم سیرجانی هم یکی از تیم‌هایی است که به‌تازگی به لیگ برتر صعود کرده است و به همین دلیل انگیزه زیادی برای نشان دادن خود دارد. پارس در هفته چهارم رقابت‌ها در شهر جم به مصاف تیم سایپای کرج می‌رود که این بازی هم می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد هرچند حساسیت آن نسبت به بازی‌های قبلی کمتر است. در نهایت جمی‌ها در قائم‌شهر باید به مصاف تیم نساجی این شهر بروند که این بازی هم حساسیت خاص خود را دارد، چراکه تقابل جنوبی‌ترین و شمالی‌ترین تیم‌های لیگ برتر است. از طرفی دیگر، بازی برگشت این دو تیم در فصل گذشته یکی از زیباترین و جذاب‌ترین بازی‌های لیگ هجدهم بود که در نهایت با نتیجه تساوی یک،یک به پایان رسید.
بر این اساس می‌توان گفت که پارس جنوبی در دو هفته اول، بازی‌های سنگینی را تجربه می‌کند. بازی‌هایی که می‌تواند نقطه پرتابی برای تیم فراز کمالوند باشد اگر به درستی از این فرصت استفاده کند. 
تقابل با نماینده‌های ایران در جام باشگاه‌های آسیا
هفته ششم مسابقات می‌تواند خاطرات فصل گذشته را برای پارسی‌ها تکرار کند. آنها در این هفته باید در تبریز و در ورزشگاه یادگار امام به مصاف تیم تراکتورسازی بروند. اگر به یاد داشته باشید، فصل گذشته در همین ورزشگاه پارس جنوبی با نتیجه‌ای که در این بازی کسب کرد مانع صعود تراکتورسازی به لیگ قهرمانان آسیا شد پس به همین دلیل باید شاهد یک بازی حساس از هر دو تیم به‌خصوص تراکتورسازی باشیم. در هفته هفتم، پارس جنوبی اولین تقابل خود در مقابل جنوبی‌های لیگ برتر انجام خواهد داد. این تیم در این هفته در شهر جم به مصاف تیم صنعت نفت آبادان می‌رود. دیداری که شاید برای فراز کمالوند هم حساسیت بالایی داشته باشد، چراکه او سابقه مربیگری این تیم را در کارنامه خود دارد. یکی دیگر از مهم‌ترین بازی‌های پارس در لیگ نوزدهم در هفته هشتم رقابت‌ها رقم می‌خورد. جمی‌ها در پایتخت و در ورزشگاه آزادی رودروی استقلال تهران قرار می‌گیرند. در دو فصل گذشته پارس جنوبی خاطرات خوبی در مقابل آبی‌های پایتخت در ورزشگاه آزادی نداشته است ولی باید دید که فراز کمالوند این‌بار می‌تواند این طلسم را بشکند یا خیر. از طرفی دیگر مثل سال‌های گذشته استقلال تغییراتی زیادی در ترکیب و کادرفنی خود داشته و این مساله شاید بتواند به پارس جنوبی کمک کند، چراکه در دو فصل گذشته اولین بازی این دو تیم در لیگ به سود جمی‌ها به پایان رسیده است. پس از یک بازی سخت و دشوار در تهران، در هفته نهم مسابقات، پارس جنوبی در جم باید یک بازی حساس را دیگر را تجربه کند. در این هفته سپاهان اصفهان میهمان جمی‌هاست، دیداری که در نوع خود از حساسیت بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که آخرین تقابل این دو تیم در جم، با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید. در آخرین بازی از پنج بازی دوم جمی‌ها، آنها در مشهد به مصاف تیم پدیده شهر خودرو می‌روند که این بازی مانند دو بازی گذشته بسیار حساس و دشوار است. 
می‌توان گفت پنج بازی دوم پارس در لیگ نوزدهم، تا حدود زیادی سرنوشت این تیم را در لیگ امسال مشخص می‌کند. به هر حال پارس باید در سه بازی پشت سر هم به سراغ نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های آسیا برود و هر نتیجه‌ای که در این سه بازی رقم بخورد می‌تواند به ما نشان دهد که تیم فراز کمالوند دقیقا در چه سطحی قرار دارد.
دربی تمام بوشهری در پنج هفته پایانی
در هفته یازدهم لیگ برتر، پارس جنوبی در شرایطی به مصاف تیم پیکان خواهد رفت که این تیم قزوینی دو بازیکن اصلی جمی‌ها (پورامینی و صالحی) را در فصل نقل و انتقالات به خدمت گرفته است. به همین دلیل این بازی برای هر دو طرف از حساسیت بالایی برخوردار است. همچنین بازگشت این دو بازیکن به شهر جم هم می‌تواند در نوع خود جالب باشد، بازیکنانی که همچنان هواداران به آنها احترام زیادی قائل هستند و مطمئنا در ورزشگاه تختی تشویق خواهند شد. اما همان‌طور که قبلا هم در این صفحه خواندید، در هفته دوازدهم شاهد یکی از تاریخی‌ترین بازی‌های استان بوشهر هستیم. در این هفته پارس جنوبی در شهر بوشهر به مصاف تیم شاهین شهرداری خواهد رفت. دیداری که از هر لحاظ برای دو تیم و هوادارانشان مهم است. به هر حال با توجه این‌که دو تیم تغییرات زیادی در ترکیب خود داشته‌اند و با توجه به این‌که با نتایج قبلی نمی‌توان در حال حاضر در مورد این بازی چیز بیشتری نوشت. در هفته سیزدهم لیگ برتر پارس جنوبی در دومین تقابل خود با تبریزی‌ها این‌بار به مصاف تیم ماشین‌سازی تبریز خواهد رفت. دیداری که نسبت به دو بازی گذشته از حساسیت کمتری برخوردار است. جمی‌ها در هفته چهاردهم در اهواز میهمان تیم فولاد خوزستان هستند که این دیدار می‌تواند یک بازی جذاب از آب درآید. و در نهایت پارس جنوبی در هفته پانزدهم لیگ نوزدهم به مصاف یکی دیگر از تیم‌های جنوب کشور یعنی نفت مسجدسلیمان خواهد رفت که این بازی هم به‌دلیل این‌که هر دو تیم جنوبی هستند می‌تواند بازی زیبایی شود. 
پارس جنوبی در پنج هفته پایانی مانند پنج هفته اول و دوم بازی‌های مهم دارد که البته به غیر از بازی با شاهین شهرداری، بقیه بازی‌های اهمیت کمتری دارند. در نهایت باید گفت که از الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه سرنوشتی در انتظار فراز کمالوند و یارانش در لیگ نوزدهم خواهد ولی امیدوارم پارس جنوبی بتواند امسال نتایج قابل قبولی کسب کند و به اهداف خود برسد.
فتحی: انصراف استراماچونی گمانه‌زنی است
بامداد جنوب: مدیرعامل استقلال درباره حواشی پیش آمده برای حضور مدافع مدنظر این تیم در ایران توضیح داد.
امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال درباره مشکلات پیش آمده برای حضور میلیچ در ایران و ناراحتی استراماچونی از این بابت، گفت: در خصوص ورود میلیچ باید بگویم که چهارشنبه شب و در واقع بامداد پنجشنبه با سرمربی تیم برای جذب این بازیکن به توافق رسیدیم. از پنجشنبه صبح مقدمات تهیه ویزا و بلیت برای این بازیکن را آغاز کردیم. با توجه به تعطیلی پنجشنبه و جمعه، روز شنبه با فدراسیون مکاتبه کردیم و حتی غیرمکتوب هم پیگیر بودیم تا مشکلاتی که الان به‌وجود آمده، برای این بازیکن و ایجنتش به وجود نیاید. شنبه شب یکی از ایجنت‌های این بازیکن از اسپانیا وارد تهران شد و یکشنبه جلسه خوبی در باشگاه با او داشتیم. در کلیات با هم به توافق رسیدیم و شرایط عقد قرارداد هم آماده شد. عصر دیروز باید میلیچ و دیگر ایجنت او وارد تهران می‌شدند. متاسفانه به‌دلیل این‌که نامه‌ای از فدراسیون به نهاد مربوطه در فرودگاه نرسیده بود، این دو نفر نتوانستند وارد تهران شوند. به همین دلیل آنها با هماهنگی باشگاه استقلال به دوبی رفتند و فردا یا پس‌فردا بعد از صدور ویزا به ایران بازمی‌گردند.
مدیرعامل استقلال در ادامه یادآور شد: ان‌شاءالله هم این بازیکن و هم بازیکن دیگر در پست هافبک دفاعی که مدنظر سرمربی تیم بوده، جذب خواهند شد. تاکنون تمام گزینه‌های مدنظر سرمربی تیم جذب شده‌اند و با هماهنگی بین من و سرمربی تیم در حال رایزنی با سایر گزینه‌ها هستیم. متاسفانه اخبار مربوط به انصراف استراماچونی از هدایت استقلال فقط گمانه‌زنی است. از هواداران می‌خواهم به این حاشیه‌ها توجه نکنند. کسانی که دوست ندارند آرامش استقلال را ببینند، چنین مواردی را از طریق فضای مجازی مطرح می‌کنند. قبلا هم گفتیم که باشگاه از طریق مجاری قانونی این موارد را پیگیری می‌کند. ما برای حضور قدرتمند در لیگ برتر بستر را فراهم کردیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: